Site icon IAS

הארכה נוספת לפרסום מחירי מלונות בחו"ל כ"לילה לאדם בחדר זוגי"

בעקבות פגישה של ועדת סיטונאים והתאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות עם הממונה על הרשות להגנת הצרכן וצוותו, פרסם היום הממונה הודעה על הארכה נוספת לפרסום מחירי מלונות בחו"ל בלבד.

עיקרי ההודעה של הממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד מיכאל אטלן, כי הממונה מאריך את תקופת ההיערכות של המפרסמים עד ליום 15.04.18. הארכה זו תקפה לגבי פרסום מחירי מלונות בחו"ל בלבד. 

עם זאת, מ-07.03.18 (מועד ההארכה הראשונה) ועד ל-15.04.18 (ההארכה הנוספת) בעת הצגת מחיר לאדם בחדר זוגי נדרש לציין בסמוך למחיר: "המחיר לאדם בחדר זוגי מותנה ברכישה של שני אנשים". ההנחיה בדבר פרסום מחיר לאדם בחדר זוגי במלונות בארץ תכנס לתוקפה ב-08.03.2018 כפי שפרסמה ההתאחדות בעבר.  

עו"ד אטלן קבע עוד בנובמבר 2017 כי יש להפסיק את הפרסום המטעה של מחיר לינה בבתי מלון לפי אדם בחדר זוגי. מטרתה של הנחיה זו למנוע הצגה או פרסום מחיר שעלול להטעות את הצרכן וכן לסייע לתחרות הוגנת בין בעלי עסקים, שיתחרו על אמיתות העסקה ולא על שיבוש דעתו של הצרכן.

זאת מאחר ומלונות רבים עשו להם למינהג לפרסם את מחיר הלינה כ"לילה לאדם בחדר זוגי", כאשר מחיר זה אינו קיים בפועל, שכן אם בחדר זוגי לנים שני אנשים – המחיר המשולם הוא למעשה כפול. יתרה מכך, אם בחדר זוגי לן אדם אחד, הוא ישלם מחיר גבוה יותר, שכן מדובר במה שקרוי חדר "סינגל" ובכל מקרה לא את המחיר שפורסם/הוצג כמחיר ללילה לאדם בחדר זוגי.

נוהג זה עלול להטעות את הצרכן לגבי פרט מהותי בעסקה – מחירו האמיתי של השירות, כיוון שבפועל המחיר שמוצג/מפורסם לצרכן כמחיר לאדם בחדר זוגי, אינו קיים וכל כולו יצירת מצג שווא של מחיר עסקה נמוך.

הממונה נתן תקופת היערכות של כמה חודשים שבה לא יינקטו הליכי אכיפה ובהמשך להארכה נוספת של תקופת ההיערכות עד ה-7 במרץ, ככל שיימצאו הפרות לאחר היום האמור, הרשות תפעיל את כלי האכיפה לפי סמכויותיה בחוק.

Exit mobile version