Site icon IAS

דרים איילנד: ממרחצאות עממיים לאתר נופש יוקרתי ב-13 חודשים

מיטות צפות במתחם בריכות הזרמים המקורות בדרים איילנד. צילום רותם גרפי

לא פחות מ-150 מיליון שקל השקיעה קבוצת "שבט אחים" בהסבת מרחצאות חמי יואב שבאזור שפלת יהודה ל"דרים איילנד" – ריזורט יוקרתי בסוג של אתר תיירות שעוד לא קיים בארץ – אתר נופש הכל כלול לבילוי יומי, גם ללא לינה. הבשורה העיקרית של אתר הנופש המושקע היא שבמחיר כמעט שווה לכל נפש, אפשר להעביר יום שלם ברמה גבוהה כמו בקלאב הכל כלול באנטליה.

מי שביקר באנטליה בשנים האחרונות מכיר את רמתם הגבוהה של הקלאבים "הכל כלול" בטורקיה, המספקים לינה וארוחות, בריכות ומגלשות לילדים, מזנונים ליד הבריכות עם חטיפים וארוחות קלות כל הזמן, בידור בערב ומשחקי בריכה ביום. ואכן בריזורט החדש ניכרת השראה מהקלאבים של טורקיה, למעט האיסור על הכנסת ילדים מתחת לגיל 14 והוויתור על חדר אוכל גדול והתמקדות במסעדות שף.

סוויטה עם בריכה בריזורט דרים איילנד בצפון הנגב. צילום רותם גרפי

יהודה יפרח, מבעלי קבוצת "שבט אחים", מסביר בסיור של טרום-פתיחת האתר כי הם הסתובבו באירופה וחשבו איך יוצרים אצל אדם משהו שעוד לא חווה. "בכל מלון יש בריכת שחיה גדולה, אבל כאן – בכל מטר מרובע יש פעילות מתחת למים. יש חוויה של יין. דוחסים חוויה של מלך ליום אחד וזה דבר שאין אותו במקומות אחרים".

אשר למרחצאות – שהיו לפני השיפוץ מלאים בלקוחות עממיים שגם סעדו במתחם מתוך צידניות וכעת האתר שודרג ל"היי קלאס", כדבריו – אומר יפרח ש"המרחצאות באירופה הם של המעמד הגבוה, לא כמו בארץ. קחו את בוקרשט ברומניה, למשל. מאז שפתחו את מרחצאות תרמי בוקרשט (Therme Bucharest) ליד שדה התעופה, אנשים מגיעים לא רק לקזינו אלא גם לחוויה יומית שם. וכזו אין בישראל. בסך הכל זו חוויה יומית גם לתיירות הנכנסת, כמו שמקובל באירופה. גם לאורחים של מלונות אשדוד ואשקלון יש עכשיו ערך מוסף ללינה שלהם, שאליה יכול להיתווסף הבילוי היומי בדרים איילנד וכך להגדיל את מספר הלינות. צריך למצוא תוכן ליותר מלילה אחד".

יפרח מוסיף שהם יצרו חוויה של "הכל כלול" ברמות הפרימיום הכי גבוהות, ולא חווית 'הכל כלול ונעמוד בתור'. לדבריו, בזכות הטבע והמרחבים שמקיפים אותם, גם במספר גדול של מבקרים לכל אחד יהיה את הפינה שלו. "יאכלו במסעדות השף הכי טובות בארץ, יטופלו בחדרי הטיפולים טובים ביותר ובבריכות – שהן לא בריכות שחייה אלא תענוגות מים, שבכל מטר מרובע בבריכה הזו יש משהו אקטיבי שיוצר לך חוייה וריגוש אחר. המים מחוממים ומקוררים בהתאם לעונה ולרצון הלקוחות".

הריזורט דרים איילנד מורכב ממלון סוויטות בוטיק – מתחם סוויטות הכולל 26 סוויטות VIP המוקפות בטבע ציורי. בעלות חללים מרווחים, מעוצבות ומרוהטות בסטנדרטים הגבוהים ביותר. כל סוויטה כוללת בריכת שחיה פרטית או בריכת ספא פרטית, חצר פתוחה הצופה אל הנוף או מרפסת הפונה אל בריכות השחייה; מתחם הספא מונה 15 חדרי טיפולים אישיים וזוגיים, תפריט טיפולים עשיר עם מבחר טכניקות עיסוי וטיפולים קוסמטיים, טיפולי חמאם טורקי, בריכת טיפולי מים (וואטסו), סאונה רטובה ויבשה וגן פרגולות למנוחה באוויר הפתוח; מתחם תענוגות מים – מתפרש על שטח של 1,500 מ"ר וכולל בריכות חמות וקרות, מקורות וחיצוניות משולבות עם טכנולוגיות מתקדמות של מפלים וזרמים בעוצמות שונות, מיטות צפות, מתחם עיסוי מימי של מים תרמו-מינרליים טבעיים, בריכות טיפוליות ואגם פסטורלי ומסביבו מתחמי ישיבה.

מתחמי מים בדרים איילנד. צילום רותם גרפי

כן מוצעים מגרשי ספורט מקצועיים, מסלולים פתוחים לריצה ולאופניים, לצד סדנאות ושיעורי ספורט ייעודיים. במרחק הליכה נמצא מתחם האירועים והכנסים "דוריה" היכול להכיל עד 2,500 איש וכך ליצור שילוב של אירוע ואירוח.

על תכנון ועיצוב הריזורט אמון האדריכל איציק לוי שהקפיד בעבודתו על יצירת שפה עיצובית מוקפדת תוך שימוש בחומרים ומוטיבים המדגישים את עצמתו של הטבע האזורי ויוצרים תחושה של אואזיס יוקרתי. זאת באמצעות שפע מוטיבים  אקזוטיים ואסתטיים המשלבים בין הכחול של המים לירוק של הטבע.

אף שהשגת האישורים השונים ארכה מספר שנים, עבודת ההסבה עצמה של האתר לריזורט יוקרתי נמשכה 13 חודשים בלבד.

המבורגר עם כבד אווז במסעדת ערמונים. צילום עירית רוזנבלום

שובה של מסעדת ערמונים

מסעדת ערמונים שפעלה בעבר באזור, בבעלות קבוצת "שבט אחים", היתה מהמוצלחות והרווחיות שידעה המדינה. עתה היא עושה קאמבק בתוך הריזורט כאשר על גדות האגם ייפתחו שתי מסעדות קונספט – מסעדת ערמונים הבשרית ו-TERRA החלבית, בניצוחו של השף דודי אסרף, שיציעו תפריטים עונתיים מתחלפים תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים בסטנדרטיים הגבוהים ביותר. המסעדות יפעלו גם במתכונת של הזמנות פרטיות. לצד המסעדות, יפעלו בשטח הריזורט גם מעדניות Food Tracks שיציעו מגוון "מאכלי רחוב" ללא תוספת תשלום כחלק מחוויית האירוח לאורחי המלון והריזורט. כמו כן, יוכלו האורחים ליהנות ממגוון ארוחות גורמה שיוגשו באופן אישי בגן ובמרפסות הסוויטות בהזמנה מראש.

יין אשקלוני במרסיי

שילוב של ישן וחדש בגת של דרים איילנד. צילום עירית רוזנבלום

הריזורט החדש ממוקם באחת נקודות הציון החשובות של דרך היין הקדומה. במרכזו, גת עתיקה מהתקופה הביזאנטית שנמצאה במהלך החפירות לבנייה. הגת שומרה ושוחזרה בשיתוף עם רשות העתיקות וסביבה נבנה אמפיתאטרון המאפשר התכנסות לפעילויות שונות. חדר יין מציע מפרט עשיר של יינות מקומיים ובינלאומיים, אירוח סדנאות, טעימות שף והרצאות בנושא יין, כמו גם אפשרות לאירוח אינטימי וסגור לקבוצות.

סער גנור, ארכיאולוג מחוז אשקלון ברשות העתיקות, סיפר כי ליד הגת נמצא בית יוצר לקנקנים – קנקני אשקלון שטיפוסיים רק לאזור ואת היין שיוצר כאן מוצאים כיום ב-47 ערים של העולם העתיק. "במרסיי, בירת פרובנס, שתו יין מהמקום שאנחנו נמצאים בו. כי היין האשקלוני היה ידוע באיכותו. אנחנו דוגלים בלקחת את הממצאים ולשלב אותם בבנייה החדשה ותת ערך למבקרים. בחדר היין יהיו קנקנים ויהיה חיבור ישיר ל-1,500 שנים, כי מדינת ישראל היא המקום היחיד שבו אברהם אבינו, דוד המלך, ישו והח'ליפים האומאיים, צעדו בו. זהו משאב כלכלי שאנחנו צריכים למכור".

רווי רז, מנכ"לית קבוצת שבט אחים. צילום עירית רוזנבלום

לדברי רווי רז, מנכ"לית קבוצת "שבט אחים" המלון הזה יהפוך את האזור למבוקש. סביבו יקומו עוד מלונות. "זה טיבם של עסקים בתחום התיירות, כשאטרקציה בסדר גודל כזה מביאה ברכה וביקושים חדשים בתחום התיירות. אנחנו גם מבססים את העבודה שלנו מול תיירות נכנסת, שלא תפסח גם על המקום הזה. התיירות הנכנסת גדלה בשנתיים- שלוש האחרונות וכל האזורים – לא רק ת"א וירושלים – יכולים ליהנות ממנה. לצד מלונות 3,4 כוכבים הם גם מחפשים ליהנות מאתרים שנותנים ערך מוסף. אנחנו במרחק נסיעה של 40 דקות מתל אביב ו-40 דקות מירושלים, בדרך לים המלח ולאילת. בסך הכל זו חוויה יומית גם לתיירות הנכנסת, כמו שמקובל באירופה".

ויפרח מוסיף שלא רק המלונות, אלא גם גם הלינות הכפריות מסביב עשויות ליהנות מהמיזם: "אורחים יכולים לקחת צימר ב-500 שקל ולבוא לפה ולחוות את כל החוויה של הסופר-אקסקלוסיב בלי שום בעיה. לי יש כיום בסך הכל 26 סוויטות ואני מפרגן לכל הלינות מסביב, גם לקיבוצים: תרחיבו, תעשו, אני המוקד שלכם, תבואו לפה. כמי שנולדו וגדלו בשטחה של שפלת יואב, אנחנו גאים לבסס את מעמדה ולהפוך אותה באופן רשמי לאחד מיעדי החופשה המבוקשים בישראל."

בריכה חיצונית בדרים איילנד. צילום רותם גרפי

בין מלון קדם לדרים איילנד

בחודש יוני ביקרתי במלון הספא "קדם" החדש שנפתח בטירת כרמל, מדרום לחיפה, ומצאתי לא מעט נקודות דמיון – ושוני – בין שני האתרים. מהנדס הבניין והקבלן שלום שטרית, הבעלים של חברת ממש מלונות מקבוצת "שתית", צפה לפני כמה שנים מביתו שבשכונת דניה בחיפה בחלקת הקרקע של טירת כרמל שהיתה מיועדת למלונאות – והחליט ללכת על זה. שנתיים מאוחר יותר ו-50 מיליון שקלים אחר כך, נפתח מלון קדם שמאופיין כמלון נופש ובריאות חווייתי, המשלב את הסביבה הקרובה כחלק אינטגרלי מחוויית הנופש אותה הוא מציע לאורחיו.

שטרית רואה מעשה ציוני בהקמת מלון במקום חף מתיירות, העורך לנו היכרות עם צדו האחר של הכרמל. בזמן הפתיחה היו למלון  50 עובדים – יהודים, ערבים ודרוזים –יותר מ-30 מהם גרים בטירת כרמל, ובהם מנהל המלון והשף.

יש דמיון בראשוניות שבבניה באזור שלא היה בו מלון קודם לכן, שילוב הטבע בחוויה הכוללת ועוד. יש כמובן הבדל בין שני הפרוייקטים, כשדרים איילנד הוא ריזורט רחב ידיים, עם בריכות משוכללות והקונספט של אירוח יומי על בסיס הכל כלול גם ללא לינה. לצד זאת, אומר יפרח בתגובה שקבוצת "שבט אחים" מעסיקה עובדים מכל המגזרים גם מהמוגבלים וגם אנשים מהפריפריה וממקומות שקשה להשיג בהם עבודה. "אנחנו קבוצה שמעסיקה מעל 1,350 איש. אנחנו מקבלים בברכה את כל סוגי העובדים ומאמינים בלגדל אנשים, לא לייבא מנהלים לא מחו"ל ולא מתל אביב, אלא אנשים שמגיעים מתפקידים זוטרים לתפקידי ניהול. בקבוצה שלנו, המנהלים הם עובדים שהתחילו אצלנו ועובדים אצלנו עשרות שנים, ובהם פלסטינים, שאחד מהם החל לעבוד בגיל 16 וכיום הוא בן 45 ועדיין עובד אתנו".

ובישראל כמו בישראל, ולא רחוק מהעוטף במיוחד, יש במתחם שישה מרחבים מוגנים וגם מערכת התראה שמאפשרת לסגור אותו מראש לפי הצורך.

יהודה יפרח מבעלי קבוצת שבט אחים. צילום עירית רוזנבלום

ואם שמו היה ג'רי?

בביקור של מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי  במיזם לא מכבר, אמר הלוי כי "אני מאמין שדרים איילנד ייתן מענה תיירותי רחב למגוון פלחי שוק תיירותיים ויוביל להארכת שהות התיירים בצפון הנגב כחלק מפיתוח המוצר הדרומי שמוביל המשרד".

אולם דרים איילנד לא זכה במענק משמעותי ממשרד התיירות על המיזם היוקרתי הזה. "המנכ"ל הלוי מאד תמך, אבל הוא מוגבל", אומר יפרח, "על השקעה של 150 מיליון שקל קיבלנו מענק של שלושה מיליון שקלים, על תקן של אטרקציה. כשבאנו למשרד התיירות שאלו אותנו: 'ליד איזה מקום אתם'. אמרתי להם 'אני המקום. עוד מעט יהיו מקומות לידי'. והממשלה – שמציגה את עצמה כמאמינה מאד בנגב, בפועל זה לא קורה. אם הייתי מגיע מארצות הברית והיו קוראים לי ג'רי והייתי מביא 150 מיליון שקל, אז כנראה היו מתייחסים יותר טוב, אבל אני מרוקאי, ומרוקאי גאה. אנחנו לא מקופחים, אבל לא מתייחסים מספיק נכון ליזמים. יזמים הם הקטליזטור הכי נכון של כל צמיחה כלכלית בכל משק".

חבילות מחירים ושעות פתיחה

הריזורט מציע מבחר של חבילות פינוק יומיות, למשל: חבילת דה לאקס הכוללת ארוחת צהרים במסעדת הקונספט ערמונים וטיפול ספא של 45 דקות החל מ-525 שקל בתקופת ההרצה ועד ל-700 שקל לאחריה. חבילה הכוללת בילוי במתחמי הריזורט, בופה בוקר במסעדת TERRA ארוחת צהרים במסעדת ערמונים וטיפול ספא של 45 דקות – החל מ-650 שקל בתקופת ההרצה ועד 800 שקל לאחר מכן.

האירוח בסוויטות יהיה על בסיס חצי פנסיון ויציע  אירוח זוגי הכולל בילוי בכל מתחמי הריזורט הן ביום הגעה והן ביום העזיבה, טיפול ספא של 45 דקות לכל אחד מאורחי המלון, ארוחת ערב במסעדת ערמונים וארוחת בוקר במסעדת טארה. המחירים ינועו החל מ-3,180 שקל ועד ל-4,080 שקל לזוג ללילה בעונת השיא.

תהליך הצ'ק אין ילווה בצמיד נטען, שבאמצעותו ייפתחו שערי המתחם, הלוקרים והסוויטות. בנוסף, האורחים יוכלו לשדרג את החבילה הראשונית ולרכוש תוספות ופינוקים נוספים שייסרקו באמצעות הצמיד ועליהם ישלמו רק בסיום החופשה.

הפתיחה מתוכננת לתחילת אוקטובר לתקופת הרצה.

כתבה קודמת: דרים איילנד לפני פתיחה.

Exit mobile version