Site icon IAS

גרמניה: שוק המלונאות מתלהט ומריוט מתכננת להשתלט

העיר פרנקפורט שבגרמניה, מרכז העסקים הגדול באירופה ויעד לפתיחת מלונות חדשים. צילום Depositphotos

שוק המלונאות וההארחה בגרמניה הופך תחרותי יותר ויותר, ואלה שלהוטים להעמיק את אחיזתם ביעד, מחפשים לשנות ייעוד של משרדים למלונות או לשדרג ולמתג מחדש מלונות קיימים.

רשתות מלונות בינלאומיות ממהרות אף הן להותיר את חותמן, ביניהן מריוט הבינלאומית ואינטרקונטיננטל (IHG) שהצהירו באחרונה על תוכניותיהן בגרמניה.

מריוט (Marriott), רשת המלונות הגדולה בעולם (שרכשה ב-2016 את רשת סטארווד), השואפת להיות מונופול בשוק האירופי, מתכננת להשתלט על תעשיית האירוח באירופה באמצעות נוכחות בכל פלחי השוק של המלונאות האירופית בשנים הקרובות.

עם נוכחות עצומה באירופה בזכות מבחר המותגים שלה, מטרתה של רשת מריוט היא להיות השחקן הגדול ביותר, כשבתוכניתה להוסיף בשנים הקרובות 58,000 חדרי מלון ברחבי היבשת ליותר מ-190,000 החדרים שיש לה כבר כיום.

טים צייכהארד, מנהל הפיתוח הבינלאומי של מריוט בגרמניה, שוויץ ואוסטריה, אומר שהחברה אמנם מתחרה עם חברות מקומיות ואזוריות, אולם למריוט יש את היתרון בהיותה חברה בסדר גודל גלובלי, עם מערכת הזמנות ומועדון נאמנות, המאפשר לה להציע מחירים טובים יותר ותפוסות גבוהות יותר ממתחריה.

החברה מתכוונת לפרוץ לאירופה עם מותג הלייף סטייל Moxy: בשלוש השנים הקרובות מתוכננים להיפתח 50 בתי מלון במותג ביניים זה ב-40 לוקיישנים באירופה, בעיקר בגרמניה, שבה תשקיע מריוט גם בהקמת מלונות של המותג Courtyard, שהוא מותג ברמה גבוהה.

דור המילניום מחפש מלון ביניים בין אכסניה למלון פאר

הביתן של מלונות פתאל ביריד התיירות ITB בברלין, עם המותגים לאונרדו ו-NYX. מתאים לצעירים. צילום עירית רוזנבלום

לדברי קרלטון ארוין, מנהל הפיתוח של מריוט אירופה, Moxy חווה מומנטום עצום של פריחה, המונעת על ידי בעלי נכסים שרוצים למקסם את ערכם במהירות על ידי הסבה למלונות. הוא מציין את גמישותו של המותג בעיצוב שניתן להתאמה במהירות למגוון של חללים כולל מחסנים, בנייני משרדים היסטוריים ואפילו מפעל לייצור וודקה.

Moxy הוא חלק מהנוסחה המנצחת של מריוט, שהתאימה את עצמה לצרכי דור המילניום, שמחפשים מלון שהוא יותר מאשר אכסניה אבל לא מלון פאר. לפי חברת ייעוץ מלונאי, רוב המלונות ברמה העממית באירופה הם רשתות מלונות שפותחו לפני 40-45 שנה, בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת, כך שיש מקום לחידוש פני הענף, שמריוט יכולה להרוויח ממנו.

הנוכחות של Moxy בגרמניה תגדל מעשרה ל-30 מלונות בשנים הקרובות. עם יותר מ-70 מלונות וקרוב ל-18,000 חדרי מלון, מריוט היא כיום רשת המלונות השנייה בגודלה בגרמניה.

נציין כי אחת הרשתות הגדולות הפועלות כיום בגרמניה היא רשת פתאל הישראלית, שמחזיקה בגרמניה 63 מלונות באמצעות חברת פתאל אירופה במותגים שיצרה בעצמה – Leonardo ו-NYX, שבדומה ל-Moxy מנסה גם הוא לפנות לדור הצעיר יותר.

היתרון של גרמניה: כלכלה יציבה וערים מרובות מרכזים

רשת אינטקונטיננטל הודיעה על תוכניתה ל"ייבא" לגרמניה את המותג Kimpton Hotels & Restaurant ב-2023, עם פתיחתו של מלון קימפטון פרנקפורט בן 155 החדרים. "בהיותה מרכז העסקים הגדול באירופה, פרנקפורט היא מיקום מפתח עבורנו ומסמנת אבן דרך חשובה בהתרחבות של מלונות קימפטון באירופה", אמר קנת מקפרסון, מנהל אירופה, המזרח התיכון, אסיה ואפריקה באינטרקונטיננטל.

רשת אחרת, Cycas Hospitality, המתמחה בלינות ארוכות-טווח, מתכוונת להוסיף בין 3.500-4,000 חדרים בגרמניה עד 2022 באמצעות הסבה והשבה של מלונות. זאת, מכיוון שמנהליה סבורים שכלכלתה היציבה של גרמניה ומבנה הערים מרובה המרכזים שלה (פוליצנטרי) הם הזדמנות אדירה לחברה לתרום לגיוון ההולך וגדל של נוף האירוח, המציע תשתית מתאימה לכוח העבודה שמתאפיין כיום בניידות, יותר מאשר בתי המלון המסורתיים יכולים לספק.

Cycas פועלת בשני מותגים – האחד לשהות ממושכת והאחר מותג מלונאי משלים. החברה עובדת עם מריוט, אינטרקונטייטל והיאט, בהתאם למיקום, "אם יש לך מלון במיקום מעולה בעיר מובילה, אתה אולי לא צריך מותג. אבל עבור מי שמעולם לא פעל בגרמניה, לצרף מותג מוכר הוא מהלך הגיוני", סיכם אסיל קולוקאן, מפתח-שותף ורכישות ב-Cycas Hospitality.

על פריחת התיירות בגרמניה בכתבה .

Exit mobile version