Site icon IAS

עלייה של 105% בתיירות הישראלית לטורקיה במרץ

נופשים באנטליה. צילום עירית רוזנבלום

נופשים באנטליה. המגלשות ופארק המים הם כיום במרכז. צילום עירית רוזנבלום

בחודש מרץ 2018 יצאו לטורקיה יותר מ-29 אלף תיירים ישראלים, לעומת כ-14 אלף במרץ 2017 – עלייה של 105%.

ברבעון הראשון, ינואר-מרץ 2018, נרשמו בטורקיה קרוב ל-64 אלף תיירים ישראלים, לעומת 34,4 אלף באותה תקופה ב-2018 – עלייה של 85.4%.

כך עולה מנתוני הלשכה לסטטיסטיקה במשרד התרבות והתיירות הטורקי.

אלא שלמרות המספרים המרשימים, התיירות הישראלית מהווה גרגיר בנחשול התיירים המתחדש למדינתו של הנשיא ארדואן: בחודש מרץ נרשמו בטורקיה 2.9 מיליון תיירים – עלייה של 48% לעומת 1.9 מיליון במרץ 2018.

ברבעון הראשון של 2018 נרשמה עלייה של 50.5% ל-7.2 מיליון מבקרים לעומת 4.8 מיליון ברבעון הראשון של 2017.

את מרב התנועה ברבעון סיפקו האיראנים – 738 אלף, הגיאורגים – 475 אלף, הגרמנים – 483 אלף, הבולגרים -377 אלף והרוסים – 231 אלף.

סך ההכנסות התיירותיות בטורקיה גדל ברבעון הראשון ב -31.3%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכם ב -4.25 מיליארד דולר. כך עולה מדו"ח שפורסם על ידי המכון הסטטיסטי הטורקי (TurkStat).

מלון אנטדון בקמר אנטליה צילום עירית רוזנבלום

מחכים לנמל התעופה ע"ש ארדואן

ואילו נמל התעופה הגדול של איסטנבול שנמצא בבנייה וייקרא על שמו של ארדואן, גרם לשדות תעופה אחרים באירופה להגדיל את התחרותיות שלהם.

נמל התעופה מוקם בצפון-מערב איסטנבול, כ-35 ק"מ ממרכז העיר ומתוכנן להיות עם קיבולת של 150 מיליון נוסעים בשנה. על פי התוכניות מוקמים בו שמונה מגדלי פיקוח, שישה מסלולי המראה ונחיתה ו-16 מסלולי הסעה, הוא יקושר למרכז העיר באמצעות אוטוסטרדה חדשה, מסילת רכבת וגשר חדש שיעבור מעל מצרי הבוספורוס. ההשקעה בשדה התעופה החדש תסתכם בלמעלה מ-10 מיליארד דולר ועם תחילת פעילותות צפוי שדה התעופה אתאטורק להיסגר.

עם פתיחתו הצפויה ב-29 באוקטובר, הוא ישפיע לא רק על השמיים של טורקיה אלא על כל המרחב האווירי של אירופה.

העיתון הגרמני פרנקפורטר אלגמיינה, ציין שהנמל הטורקי החדש עלול לפגוע בחשיבותו של נמל התעופה בפרנקפורט. בנמל התעופה הזה עובדים על טרמינל 3 החדש, שהקמתו היא החלטה אסטרטגית שנועדה לשמור על מעמדו של נמל התעופה פרנקפורט כאחד מנמלי המאסף (HUB) החשובים של אירופה.

גם נמל התעופה הלונדוני הית'רו לא יושב בחיבוק ידיים ומתכונן לתחרות הצפויה על ידי הגדלת הקיבולת, גם באמצעות סלילת מסלול המראה שלישי.

Exit mobile version