Site icon IAS

לביטול הפטור ממע"מ השלכות במיוחד בפריפריה

קבוצת תיירים ביפו העתיקה . צילום עוזי בכר

 ח"כ הרב אריה דרעי

יו"ר מפלגת ש"ס

מכובדנו,

הנידון: בקשה לפגישה דחופה על רקע הכוונה לפגוע בענף התיירות הנכנסת לישראל ובעובדיו במסגרת חוק ההסדרים

אנו פונים אליך בבהילות, ערב ישיבת התקציב בשל הכוונה לבטל במסגרת חוק ההסדרים את הפטור ממע"מ לתיירות הנכנסת לישראל. ביטול הפטור צפוי להקטין משמעותית את כמות המבקרים בישראל ויעמיד עשרות אלפי עובדים בסכנה תעסוקתית מהגליל ועד הנגב, בירושלים ובאילת, בבנימין ובמרכז.

אנו פונים אליך, כמי שהתחום החברתי ובמיוחד התעסוקה בפריפריה קרובים במיוחד לליבו.

בענף התיירות הנכנסת מועסקים כיום כ-80 אלף עובדים. הראשונים להיפגע כתוצאה מביטול הפטור יהיו עובדי הענף במיוחד בפריפריה, שכן ענף התיירות הוא מקור תעסוקה חשוב באזורי הפריפריה, בהן כידוע אפשרויות התעסוקה מוגבלות יותר. פלח התיירות שיפגע בעיקר (90%) הינו התיירות המאורגנת המהווה את עיקר ההכנסות בפריפריה ומייצרת כ-10% מקומות העבודה. עפ״י נתוני האוצר עצמו מקומות עבודה  בפריפריה יפגעו. לא תעלה על הדעת הקלות שבה האוצר מקבל החלטה נמהרת כזו, תוך שהוא מכיר בנזקיה, אך מעדיף משיקוליו, לפגוע בתעסוקת עשרות אלפי עובדים.  

חשוב להדגיש, כי בשנת 2019 הכניסו 4.5 מיליון תיירים שהגיעו למדינת ישראל כ-26 מיליארד ₪. בשל מגפת הקורונה ענף התיירות חוה משבר היסטורי והוא ענף היחיד במשק שטרם השתקם ממנו. את

שנת 2022 סיים הענף ב-41% פחות תיירים משהגיעו לכאן ב-2019, עם הכנסות של 14 מיליארד ₪ בלבד.  ההפסד למשק יעלה עשרת מונים על ההכנסות ממע"מ, הן בהיבט הכלכלי, כתוצאה מאי התאוששות הענף והאטה משמעותית בכניסות תיירים ופגיעה של מיליארדים בהכנסות והן בהיבט התעסוקתי של פטורי עשרות אלפי עובדי הענף בעיקר בפריפריה.

עבורנו זו שעת חירום אמיתית ואנו פונים אליך בבקשה שלא לתת יד לפיטורי עובדי ענף התיירות הנכנסת. נבקש לשוחח עמך בהקדם על מנת להציג את מכלול המשמעויות.

בברכה,

ג'ימי זהר                                                                                         דני אמיר

מ"מ נשיא התאחדות המלונות בישראל                               יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת

Exit mobile version