Site icon IAS

תודה ולהתראות לשר סטס מיסז?ניקוב

צמרת תעשיית התיירות התכנסה בשלישי אחה"צ (13.11), במלון דן תל אביב כדי לסכם את הקדנציה הנוכחית של שר התיירות בתפקידו, להודות לו על הצלחותיו הרבות וגם על מנת להציב אתגרים לקראת הממשלה הבאה.

 

מיכאל פדרמן, יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות הצהיר בתחילת דבריו כי אף שאינו מצביע ישראל ביתנו, ישמח מאוד אם בממשלה הבאה ימשיך סטס מיסז'ניקוב לשמש שר התיירות.

 

לדברי פדרמן, לזכות מיסז'ניקוב רשומות הצלחות רבות בתפקידו כשר, בהן: הגדלת מספר התיירים שמגיעים לישראל מידי שנה, כאשר הצפי הוא ל- 3.7 מיליון תיירים בשנה זו, שיא כל הזמנים. ההחלטה לשקם את אזור ים המלח ולהחיות את התיירות באזור. ביטול הוויזות מאוקראינה, מהלך שתרם לכך שהשוק הרוסי והאוקראיני הוא השני בהיקפו מבחינת התיירות הנכנסת, וקודמת לו רק תנועת התיירות מארה"ב. 

 

הגדלת תקציבי השיווק מידי שנה של מדינת ישראל לשיא שלא היה כדוגמתו.  הקמת הועדה להפחתת עלויות הנופש והקפדה על עבודה רצינית ומעמיקה של הועדה.. סיוע להסרת איום הטלת המע"מ על שירותי התיירות הנכנסת.

 

 

שמואל מרום, סגן יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות ויו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת הצטרף לתקוות פדרמן כי מיסז'ניקוב יכהן כשר התיירות גם בממשלה הבאה.

 

עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל סיפר כי כאשר נבחר לתפקידו כנשיא התאחדות המלונות קבע את הסיסמה: 'בונים סביבה עסקית רווחית ואוהדת בתיירות', על מנת להתמודד עם הרווחיות הנמוכה במלונאות ובתיירות, שהבריחה משקיעים.

 

 לשמחתו, המסר נקלט והפך לחלק מהשיח של משרד התיירות ושל כלל העוסקים בתעשייה. בעקבות כך, ננקטו על ידי מיסז'ניקוב מהלכים חיוניים לבניית סביבה עסקית מוצלחת יותר, בהם: התחלה של תקציבים ייעודיים להרחבות מלונות – כפתרון היעיל, הזול והמהיר ביותר לתוספת חדרים במדינת ישראל, החזרת תקציבי השיפוצים למלונות, אמנם עדיין בהיקף לא מספק, אולם התשתית כבר מונחת לפעולת הממשלה הבאה, מינוי הועדה לבחינת עלויות הנופש בתיירות ועוד.

 

עמי פדרמן אמר כי המשימה העיקרית לשנים הקרובות היא להביא את התיירות למעמד של תעשייה בעדיפות לאומית כחלק מסדר יום אזרחי חדש במדינה.

 

מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, הודה לשר על פועלו הרב לקידום התעופה והתיירות ועל כך שהתייצב בכל עת לשווק את המדינה בגאווה, מתוך הכרה ואמונה שיש לנו המדינה המדהימה בעולם – מבחינת הטבע המגוון, החופש והדמוקרטיה, מפגש 3 הדתות, ההיסטוריה של 3,000 שנה וחיי הלילה תוססים.

 

דוד פתאל, הבעלים של רשת מלונות פתאל הצהיר כי בקדנציה הנוכחית של הממשלה רכשה הרשת שבבעלותו 14 בתי מלון בארץ מה שמוכיח אמונה רבה בעתיד התיירות.

 

אבי פרידמן, יו"ר פאנל חברות התעופה הזרות בישראל, אמר כי הסכם התעופה עם האיחוד האירופי, אשר למיסז'ניקוב תרומה משמעותית בקידומו, הוא ההישג המרכזי ביותר מבחינת חברות התעופה הזרות. פרידמן עוד אמר כי הגיע הזמן שבמדינת ישראל שר המצליח בתפקידו ימשיך הלאה לקדנציה נוספת של 4 שנים נוספות באותו תפקיד.

 

עפרה גנור, יו"ר איגוד המסעדות, הודתה למיסז'ניקוב על כך שסוף סוף קיבל בשנים האחרונות ענף המסעדות הכרה ותחושה שהוא חלק מתעשיית התיירות. ברכות נשא גם דן אגיון, מנכ"ל אגודת מורי הדרך.

 

מוני בר, יו"ר פורום חברות השכרת הרכב והליסינג סיפר על מערכת קשרים מצוינת עם השר ועל התגייסות מיסז'ניקוב לעזרת התיירנים גם בנושאים שבהם הרגולטור אינו משרד התיירות, אלא משרד התחבורה, למשל: בעניין הזזת מגרשי החנייה של חברות השכרת הרכב בשדה התעופה, או בעזרה לשכנוע הנהלת חברת טואי להוסיף את ישראל ליעדיה.

 

  בר הוסיף והצביע על מצוקת הטיסות לישראל וממנה עקב מחסור בסלוטים בשדה התעופה בן גוריון. לדבריו: התקנה שקובעת כי זמן המינימום בין ההמראות הוא 3 דקות, ולא 2 דקות כפי שנהוג במדינות רבות בעולם, מצמצמת את היקף התיירות לישראל וממנה. לדברי בר, אילו בתקופות לחץ היה זמן המינימום בין ההמראות מצטמצם ל- 2 דקות, כפי שנהוג במדינות רבות, אפשר היה להגדיל בשליש את כמות הטיסות לישראל ואת מספר התיירים.

 

אבי זיו, יו"ר סוכני תיירות הפנים, דיווח כי 3 מהחלטות השר במהלך כהונתו חשובות מאוד לתיירות הפנים: ההחלטה על הקציר בים המלח וקידום התקציבים לאזור, החזרת שיטת הכוכבים למלונות והקמת הועדה לבחינת עלויות הנופש.

 

בסוף הכנס עלה לנאום שר התיירות בעצמו, סטס מיסז'ניקוב שדיווח על שיא חדש שיישבר השנה: 38 מיליארד ש"ח הכנסות מתיירות. מיסז'ניקוב סיפר עוד כי ב-4 השנים האחרונות נוספו 28,000 מקומות עבודה חדשים בתעשיית התיירות, נוצרו 1,200 עסקים קטנים ובינוניים חדשים ונבנו 7,500 חדרי מלון חדשים, כאשר עוד 2,000 חדרי מלון נוספים נמצאים בהליכי תכנון מתקדמים.

Exit mobile version