מחלקה ראשונה הייתה מאז ומתמיד סמל סטטוס של תאי איירווייז. בעבר הוצעה בקנה מידה רחב במטוסי A340, A380 ובואינג 747, והיא נחשבה לאחת החוויות היוקרתיות בענף – לעיתים אפילו כלי לשרת את בית המלוכה התאילנדי. אולם בשנים האחרונות צומצם המוצר בצורה דרמטית, וכיום הוא קיים רק בשלושה מטוסי בואינג 777-300ER שפועלים בקווים נבחרים מבנגקוק ללונדון ולטוקיו.
החברה, שנמצאת בעיצומו של פרויקט חידוש צי משמעותי, החליטה לוותר על המחלקה הראשונה לחלוטין. הזמנותיה ל־45 מטוסי בואינג 787-9 – שיגיעו החל מ־2028 – לא כוללות את המחלקה הראשונה, אלא "מחלקת עסקים פלוס" בשורה הראשונה, מוצר שכבר הופך לסטנדרט אצל חברות תעופה רבות. גם צי מטוסי ה־777 הקיים יעבור מתיחת פנים: סוויטות עסקים חדשות יותקנו, והמחלקה הראשונה תצא מהמשחק.
למרות שהמהלך עלול לאכזב נוסעים נאמנים, הוא מתבקש: קשה להצדיק הפעלה של מוצר יקר ומסובך כאשר הוא זמין בצי כה מצומצם. תאי איירווייז מבקשת להציע חוויית טיסה עקבית יותר בטווח הארוך – גם אם זה אומר לוותר על היוקרה האולטימטיבית.
בשורה התחתונה: המחלקה הראשונה של תאי איירווייז תיעלם בשנים הקרובות. במקומה תגיע חוויית עסקים מתקדמת ואחידה, שתנסה לגשר בין נוחות מקסימלית לבין ניהול יעיל ורווחי יותר.
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם