Site icon IAS

ריינאייר סיימה את 2017 עם 129 מיליון נוסעים

אחרי שנה של חיכוכים עם טייסים ודיילים וביטולי אלפי טיסות, הצליחה חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר (Ryanair) בכל זאת לסיים את שנת 2017 עם 129 מיליון נוסעים  לעומת 106 מיליון ב-2016 – עליה של 21%. כך עולה מנתוני החברה.

בחודש דצמבר 2017 הטיסה ריינאייר 9.3 מיליון נוסעים (עליה של 3%) והתפוסה עלתה ל-95%, לעומת 94% בדצמבר 2016.

המנהל המסחרי של ריינאייר, קני ג'ייקובס, אמר כי לקוחות החברה יכולים לצפות לתעריפים נמוכים יותר לשנת 2018. "אנו קוראים לכל הלקוחות המעוניינים להזמין את חופשת קיץ 2018 שלהם לעשות זאת עכשיו, באתר או באפליקציה לנייד, שם הם יכולים ליהנות מהתעריפים הנמוכים ביותר באירופה".

ואילו המתחרה, חברת הלואו-קוסט הבריטית איזיג'ט (easyJet) סיימה את 2017 עם 80 מיליון נוסעים ומצפה שב-2018 יגיע המספר ל-90 מיליון. זאת בזכות העובדה שצי המטוסים שלה צפוי לגדול בעוד 20 מטוסים בחודשים הקרובים. עד אביב 2018 מתכננת איזיג'ט להפעיל 300 מטוסים לעומת 280 מטוסים כיום. איזיג'ט גם עוברת להפעיל מטוסי A320 של איירבוס עם 186 מושבים אחרי שהפעילה מספר גדול של מטוסי A319 בני 150 מושבים.

ריינאייר מתחילה בטיסות המשך מפורטו

כפי שהבטיחה, מתחילה ריינאייר מהחודש, ינואר 2018, בטיסות חדשות דרך נמל התעופה של העיר הפורטוגלית הצפונית פורטו מיעדיה באירופה לליסבון ויעדים נוספים.

נמל התעופה של פורטו הוא שדה התעופה השלישי של ריינאייר לטיסות המשך אחרי רומא/פיומיצ'ינו ומילאנו/ברגמו שהושקו ב-2017. הטיסות יעברו דרך פורטו ממבחר יעדים אל יעדים נוספים באירופה, כשהכבודה תגיע אל היעד הסופי.

שירות זה הוא היוזמה האחרונה בתוכנית הארבע-שנתית של החברה שהושקה תחת הסיסמה "תמיד משתפרת". התוכנית הושקה כדי לשפר את תדמיתה הירודה של החברה. היא כוללת גם אתר אינטרנט מותאם אישית ללקוח, אתר חדש לחדרי מלון, אתר Ryanair בסינית, אתר כרטיסים למופעים, אינטגרציה עם אתר התשלומים Apple Pay, מכירת כרטיסים באתר החברה לטיסות ארוכות-טווח בשיתוף עם אייר אירופה הספרדית ושותפות חדשה עם רשת הסטודנטים של ארסמוס (Erasmus).

בחודש יולי 2017 הגיעה ריינאייר למיליארד נוסעים מאז הקמתה, החברה הראשונה באיחוד האירופי שמגיעה למספר כזה.

חברה-בת של ריינאייר, Ryanair בריטניה, הגישה בחודש שעבר בקשה לרשיון מפעיל אווירי (AOC) לרשות התעופה האזרחית בבריטניה. היא תזדקק לכך עבור שלושה נתיבים שלה בבריטניה, במקרה של קשיים בעקבות הברקזיט שאמור לצאת לפועל במארס 2019. חברת Wizzair נקטה בצעד דומה.

מנכ"ל ריינאייר, מייקל אולירי, חוזה תקופה קשה לעסקים של חברת התעופה עם התקרבות מועד ההיפרדות של בריטניה מהאיחוד האירופי. אם לא יהיה הסכם לגבי הברקזיט עד ספטמבר 2018, ריינאייר וחברות נוספות ייאלצו לבטל טיסות ולהפסיק למכור טיסות לאנגליה מקיץ 2019 ואילו תושבי אנגליה יוכלו להגיע לאירלנד רק במעבורות ולסקוטלנד ביבשה, אמר בראיון.

אשר לביצועים של רייאייר בישראל, לפי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), בחודשים ינואר-נובמבר 2017 טסו עם החברה לעובדה וממנה 54 אלף נוסעים, המהווים עלייה של 60% לעומת ינואר – נובמבר שעבר.

בנתב"ג נרשמו קרוב ל-134 אלף תנועות נוסעים, יוצאים ונכנסים.

מי שהכינה את עצמה למצב היא איזיג'ט, שהקימה חברת תעופה חדשה – איזי ג'ט אירופה (easyJet Europe) שמרכזה בווינה, ותוכל להמשיך להפעיל טיסות בין מדינות באירופה וכן טיסות מקומיות בתוך המדינות עצמן, גם לאחר שבריטניה תעזוב את האיחוד האירופי. זאת ללא תלות בתוצאות השיחות שמתקיימות בין בריטניה והאיחוד בנוגע להסכמי תעופה.

כך נהפכה איזיג'ט לקבוצת תעופה פאן-אירופית עם שלוש חברות תעופה שבסיסן באוסטריה, שוויץ ובריטניה. כל שלוש החברות הן בבעלות easyJet plc שהיא בבעלות ושליטה אירופאית ורשומה בבורסת לונדון ובסיסה בבריטניה.

Exit mobile version