Site icon IAS

פסח במלונות דן

רפי בארי, סמנכ"ל השיווק  והמכירות של רשת מלונות דן:

"שנת 2011 בתחום התיירות החלה במגמה מעורבת של עלייה במספר התיירים לצד שינויים אשר נובעים מההתפתחויות באזור.   פסח 2011 מתאפיין אף הוא בגידול בתיירות הנכנסת.  גם השנה, חג הפסח מסתמן כאלטרנטיבה פופולארית הן בקרב יהודי התפוצות והן בקרב משפחות ישראלים. אלו ואלו מעוניינים לנצל את ימי החג החוברים לשני סופי שבוע ארוכים, דבר היוצר עם ימי חוה"מ  תקופה ארוכה אידאלית לחופשה משפחתית. על פי נתוני הרשת, עד אמצע חודש אפריל – בו חל השנה הפסח, תגיע התפוסה במלונות דן לנתונים דומים לאלו של אשתקד וצפויה להגיע לכ-85% "

 

כ-70%  מהאורחים במלונות דן בפסח השנה הנם תיירים מחו"ל, למעלה ממחציתם הם אורחים חוזרים משנים עברו.

בנוסף לסדרים המרכזיים שיערכו בכל מלון, יסבו אורחים רבים בכל בתי המלון לאירועי ליל סדר פרטיים.

רפי בארי ציין כי פסח השנה מתפרש על פני 12 ימים כאשר חלק מהתיירים מקדימים את הגעתם ארצה כבר ל-15 באפריל. מגמה דומה ניכרת גם בעקבות עלייה בביקושים מצד משפחות ישראליות בתקופת טרום פסח – עם יציאתם של הילדים לחופשת החג: "זוהי הזדמנות מצוינת למשפחות רבות לנצל את ימי החופש ולצאת לחופשה משפחתית קצרה במחירי טרום העונה לפני כניסת תעריפי החג לתוקף", ציין בארי.

 

כבר היום, כ-3 שבועות לפני החג , עומדת התפוסה במלונות הרשת על כ – 80%.

רפי בארי הוסיף כי מרביתם של התיירים מחו"ל  מגיעים גם השנה ממדינות מערב אירופה ומארצות הברית.

"בדומה למגמה אשר החלה לפני מספר שנים, ניכרת העדפה ברורה  למלונות באזורים גיאוגרפיים מסוימים על פי ארץ המוצא: צרפתים, אנגלים, שווויצרים ובלגים נוטים להגיע לאילת ולמלונות תל אביב – דן תל אביב ודן פנורמה תל אביב ודן בקיסריה. אמריקאים מתארחים בעיקר בירושלים  – במלון המלך דוד, דן פנורמה ירושלים דן בוטיק ירושלים. פסח השנה נופל יחסית מאוחר באפריל כך שהתיירים המתכננים את חופשתם האביבית, מאמינים שיהנו ממזג אוויר אביבי ונעים גם במרכז וצפון הארץ.

בכל  אחד מ-14 מלונות הרשת, ייערך  ליל סדר מרכזי, המיועד בעיקרו לאורחי המלון  ומקצת לאורחים חיצוניים.

בנוסף  יערכו השנה  עשרות אירועים פרטיים במלונות הרשת. במסגרת אירועים אלו משפחות שוכרות אולם  ועורכות את הסדר בעצמן או מזמינות חזן –  "מנהל סדר" שינצח על הסדר. המשפחות נהנות מתפריטים מיוחדים שהוכנו ומהשרות האישי והמיוחד המאפיין את מלונות הרשת. חלקן של משפחות אלו התאחדו בישראל עם ריכוז של  קרובים מכל העולם שהגיעו במיוחד לחגוג כאן את הסדר.

"ישראלים רבים מעדיפים לערוך את ליל הסדר  בבית מלון  בשל  הנוחות וההנאה. הפתרון של עריכת הסדר הפרטי במלון מאגד בתוכו גם את  תחושת ה"ביחד" וגם את האווירה הפרטית ללא  המאמץ של ההכנה וללא הבלגן של אחרי. בנוסף, משפחות רבות מנצלות את חג הפסח למפגש משפחתי מורחב  והמלון מציע חווית ליל סדר ייחודית למפגשים מסוג כזה", סיכם רפי בארי.

 
Exit mobile version