סינגפור עושה היסטוריה ותהפוך למדינה הראשונה בעולם שתטיל מס דלק אווירי בר-קיימא (SAF) על נוסעים. רשות התעופה האזרחית של סינגפור (CAAS) אישרה את מתווה ההיטל, שיחול על כל הטסים היוצאים מהמדינה החל משנת 2026.
המס מבוסס על כמות הדלק האווירי הבר-קיימא הנדרשת להשגת יעד של 1% SAF בשנה הראשונה, וכן על עלויות הדלק הצפויות ועלויות נלוות נוספות. ההיטל יגבה ישירות על ידי חברות התעופה ויופיע כפריט נפרד בכרטיס הטיסה.
כמה יעלה המס לנוסעים?
ההיטל נקבע לפי מרחק ומסווג לארבע קטגוריות אזוריות.
אירופה שובצה בקטגוריה 4 – יחד עם אפריקה, מערב ומרכז אסיה, המזרח התיכון, איי האוקיינוס השקט וניו זילנד.
קטגוריה 4 (אירופה):
*תיירים / פרימיום אקונומי: 6.40 דולר סינגפורי (כ-4.24 אירו) לנוסע.
*מחלקת עסקים / מחלקה ראשונה: 25.60 דולר סינגפורי (כ-16.96 אירו).
קטגוריה 5 (אמריקה):
*תיירים: 10.40 דולר סינגפורי (6.89 אירו).
*פרימיום: 41.60 דולר סינגפורי (27.57 אירו).
קטגוריה 2 (צפון-מזרח אסיה, דרום אסיה, אוסטרליה ופפואה גינאה החדשה):
*תיירים: 3.80 דולר סינגפורי (2.52 אירו).
*פרימיום: 11.20 דולר סינגפורי (7.42 אירו).
קטגוריה 1 (דרום-מזרח אסיה):
*תיירים: 1 דולר סינגפורי (0.66 אירו).
*פרימיום: 4 דולר סינגפורי (2.65 אירו).
נוסעים בטיסות מעבר (טרנזיט) דרך סינגפור לא יחויבו בהיטל. בטיסות עם עצירת ביניים, ההיטל מוטל רק על הקטע היוצא מסינגפור. לדוגמה: מסינגפור לאמסטרדם (עם המשך לפריז) – המס יחול רק על החלק הראשון. טיסות אימון, טיסות הומניטריות וטיסות צדקה יוחרגו.
מה עומד מאחורי המהלך?
CAAS פרסמה בשנה שעברה את תוכנית SAF הלאומית, הכוללת יעדים אגרסיביים:
*הפחתת פליטות התעופה המקומית ב-20% עד 2030 בהשוואה ל-2019.
*השגת אפס פליטות נטו בתעופה המקומית והבינלאומית עד 2050.
מנכ"ל CAAS, האן הוק חואן, ציין כי המהלך יוצר מנגנון הוגן ושקוף למימון הדלקים הירוקים: "הייתה חייבת להיות נקודת התחלה. בחרנו לעשות זאת במדידה, כדי לאפשר לתעשייה, לעסקים ולציבור להסתגל."
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם
