Site icon IAS

נמל התעופה לונדון הית'רו שובר שיא של כל הזמנים

נמל התעופה לונדון הית'רו. צילום Depositphotos

נמל התעופה לונדון הית'רו דיווח על מספר שיא של נוסעים, ברבעון הראשון של 2024 – 18.5 מיליון נוסעים, המציין שיא של כל הזמנים. הישג זה מיוחס לצמיחה בנתיבים עסקיים מרכזיים כמו דלהי ומומבאי, תנועה מוגברת לצפון אמריקה, ועלייה משמעותית בביקוש מהשווקים במזרח אסיה, שרשמו עלייה של 40% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. למרות היותה באופן מסורתי תקופה שקטה יותר, התוצאות משליכות לעונת הקיץ הצפויה.

נמל התעופה השיק אסטרטגיה עסקית מרעננת שמטרתה להפוך לנמל תעופה יוצא דופן המתאים לעתיד, עם מחויבות מחודשת לשיפור חווית הנוסע ומאמצי הקיימות במסגרת יוזמת הית'רו 2.0. נמל התעופה גם משקיע משמעותיות בתשתיות, כולל תוכנית אבטחה בעלות של 1 מיליארד ליש"ט, שדרוג מערכות כבודה וביצוע פרויקטים של חידוש מסלולים לשיפור השירות.

מבחינה פיננסית, לונדון הית'רו דיווח על רווח מתואם לפני מס של 83 מיליון ליש"ט ברבעון הראשון, עם נזילות חזקה של 3.8 מיליארד ליש"ט. עם זאת, נמל התעופה מתמקד בשמירה על בקרת עלויות ואספקת יעילות כדי לעמוד בדרישות הרגולטוריות שנקבעו על ידי רשות התעופה האזרחית. אמנם לא צפויים דיבידנדים לשנת 2024, אך הם נותרים בגדר אפשרות בהתאם לביצועים הפיננסיים.

למרות ההצלחות הללו, סמנכ"ל הכספים של הית'רו הביע דאגות לגבי מדיניות הממשלה הנוכחית שעלולה להגביל את הצמיחה והתחרותיות של בריטניה בתעשיית התעופה. הם קוראים להערכה מחודשת של מדיניות כגון "מס תיירים" ואשרות לנוסעים במעבר, תוך תמיכה בסביבת מדיניות תומכת המעודדת מבקרים בינלאומיים ופעילויות עסקיות בבריטניה. במבט קדימה, לונדון הית'רו צופה את הקיץ העמוס ביותר עד כה, ומוכן להמשיך לספק שירות מצוין לנוסעים על רקע הגברת הביקוש ומאמצי ההתרחבות.

Exit mobile version