Site icon IAS

נמל התעופה לונדון הית'רו שואף להגיע השנה ל-81.4 מיליון נוסעים

נמל התעופה לונדון הית'רו. טרמינל 5. צילום עוזי בכר

נמל התעופה לונדון הית'רו החזיר לעצמו אשתקד את התואר 'נמל התעופה העמוס ביותר באירופה' עם 79.2 מיליון נוסעים, אחריו מדורג נמל התעופה של איסטנבול עם 76 מיליון נוסעים, פריז עם 67.4 מיליון נוסעים, סכיפהול אמסטרדם עם 61.9 מיליון נוסעים ומדריד עם 60.2 מיליון נוסעים.

לונדון הית'רו שואף להגיע השנה ל-81.4 מיליון נוסעים, שישבור את השיא של 2019 בו נרשמו 80.9 מיליון נוסעים, אך עלול לאבד את הכתר לנמל התעופה של איסטנבול שצפוי לארח השנה 85 מיליון נוסעים.

לונדון הית'רו רשם רווח מתואם לפני מס של 38 מיליון ליש"ט ב-2023, לעומת הפסד של 684 מיליון ליש"ט ב-2022. זה מייצג את הרווח השנתי הראשון של נמל התעופה מאז 2019, המונע על ידי "ביצועים חזקים ברבעון הרביעי".

לונדון הית'רו נמצא כעת בתהליך שדרוג של 146 נתיבי אבטחה עם ציוד סריקה חדש, כאשר נמלי התעופה הגדולים של בריטניה מתאמצים להשלים את העבודה לפני המועד האחרון שנקבע ביוני על ידי משרד התחבורה (DfT). נמל התעופה הציג גם תוכניות לבניית מערכת כבודה ייעודית חדשה בטרמינל 2, כאשר קבוצת BEUMER תהיה אחראית על הפרויקט.

מנכ"ל לונדון הית'רו, תומס וולדבי (Thomas Woldbye), אמר: "2023 הייתה שנה טובה עבורנו, בהתחלה מאתגרת ובסיום נהדרת – סיפקנו שירות משודרג בהרבה ללקוחות שלנו, והצלחנו להרוויח אחרי שלוש שנים רצופות של הפסדים. זו פלטפורמה נהדרת לבנות עליה, למרות שבשנת 2024, אנו צפויים לספק שירות משודרג עוד יותר למספר גדול יותר של נוסעים, אך עם ירידה של 20 אחוזים בשיעורי האגרות בשדה התעופה. נצטרך להתייעל ולעשות בחירות קשות היכן אנו מוציאים ומשקיעים את הכסף שלנו כדי להתגבר על אתגר העלויות העצום ולהישאר רווחיים בשלוש השנים הבאות".

Exit mobile version