Site icon IAS

נמל התעופה בדובאי עקף את אטלנטה, גם בתנועת הנוסעים הכוללת

נמל התעופה הבינלאומי של דובאי. Depositphotos

נמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB) שובר תקרת זכוכית נוספת. לפי נתוני OAG לחודש נובמבר, דובאי מציעה קיבולת של 5.3 מיליון מושבים, ומצליחה לעקוף את נמל התעופה הרטספילד–ג'קסון באטלנטה (ATL), שהיה במשך שני עשורים ברציפות שדה התעופה העמוס בעולם במונחים של תנועה כוללת (בינלאומי + מקומי).

זהו רגע סמלי ומשמעותי במיוחד, משום ש־DXB אינו מפעיל אפילו טיסה פנימית אחת, בשונה מאטלנטה, שבנויה בעיקר על טיסות קישור בתוך ארה"ב – תחום המהווה את שוק התעופה הגדול בעולם.

דובאי מובילה כבר מעל עשור בתנועת נוסעים בינלאומית, אך לראשונה היא מגיעה לראש הדירוג גם בסך כלל התנועה. בארה״ב, מחסור בכוח אדם בבקרת התעופה האווירית (ATC) הוחמר עקב השבתת הממשל. כתוצאה מכך, ה־FAA הורתה על קיצוץ קיבולת של 10% ב־40 שדות תעופה מובילים – כולל אטלנטה.

הסיפור של DXB הוא לא רק מספרים, אלא אסטרטגיה ארוכת טווח שמדברת על דובאי כעל מרכז העולם החדש.

מה מניע את הצמיחה:

1.Emirates – צי של מעל 270 מטוסי גוף רחב, כולם מיועדים לטיסות בינלאומיות.

2.flydubai – מחברת בין דובאי ליותר מ־120 יעדים קצרים ובינוניים, ומזינה את פעילות Emirates.

3.הזמנות עתידיות – Emirates מחזיקה בהזמנות ל־292 מטוסים נוספים.

כך נראית מדיניות שמבינה שתעופה היא מנוע צמיחה לאומי ולא רק פעילות מסחרית. בשנת 2024 שבר נמל התעופה שיא:
92.3 מיליון נוסעים – הגבוה בתולדותיו. הצמיחה לא תיעצר ב־DXB. העיר מתכוננת למהלך גדול בהרבה: מעבר הדרגתי לנמל התעופה Dubai World Central (DWC), שכבר נמצא בבנייה.

מנכ״ל שדות התעופה של דובאי, פול גריפית׳ס, מצהיר: "אנו בטוחים שנחצה את רף 100 מיליון הנוסעים עד 2027."

כש־Emirates מרכזת את כל פעילותה תחת קורת גג אחת, ודובאי הופכת למרכז קישור גלובלי בין אסיה, אפריקה ואירופה, התוצאה כמעט בלתי נמנעת: השדה הגדול והחשוב בעולם יהיה בדובאי. 

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ:  IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם

חפשו אותנו גם בטלגרם

Exit mobile version