Site icon IAS

נחשף מטוס הדרדסים של בריסל איירליינס

מטוס הדרדסים של בריסל איירליינס ממריא לדרכו. צילום בריסל איירליינס

בשבת האחרונה חשפה בריסל איירליינס בטקס חגיגי, בנמל התעופה של בריסל, את מטוס האיירבוס A320 העונה לשם Aerosmurf . מטוס שכולו חיבה והערכה לדרדסים, לרגל חגיגות 60 שנה ליצירתם. אחד האייקונים התרבותיים של בלגיה צוירו לראשונה ב-1958 ע"י המאייר הבלגי פייר קוליפור. לאחרונה נחת המטוס גם בנתב"ג ועורר התעניינות רבה.

מי שעיצבה את האיורים ופיקחה גם על העבודה המדויקת שבוצעה על גבי המטוס הייתה מרטה מסלאני, סטודנטית לעיצוב ממילאנו, שאחיה משמש כטייס בחברת התעופה בריסל איירליינס.

מטוס הדרדסים הוא חלק מסדרה של 5 מטוסים שמציגים אייקונים תרבותיים בלגיים: טינטין (Rackham –Tintin), מגריט ( Magritte), השדים האדומים ( Red Devils) וטומורולנד (Tomorrowland).

" זה כבוד לראות את הדרדסים כשגרירים המיצגים את המדינה שלנו כסמל לבלגיה ודרך נפלאה לחגוג להם יום הולדת 60. אבא שלי היה גאה לראות אותם ממריאים לרקיע". אמרה ורוניקה קוליפור, בתו של יוצר הדרדסים.

מטוס אייר אינדיה נחת בישראל. צילום עוזי בכר

חגיגת דרדסים בנמל התעופה של בריסל. צילום בריסל איירליינס

Tanguy Cartuyvels, סמנכ"ל השיווק של בריסל איירליינס אמר בטקס: " פנינו לקהל הרחב שיציע את מי הוא היה רוצה לראות כאייקון חמישי מהתרבות הבלגית, שיתנוסס על גבי מטוס האיירבוס A320 של חברת התעופה בריסל איירליינס. זו הסיבה שלפני שנה נפתחה תחרות שבסופה הוחלט על העיצוב של מרטה מסלאני."

בכל העיצוב הססגוני מסתתרות שתי דמויות גרגמל (Gargamel) וחתולו עזראל (Azrael). חברת התעופה בריסל איירליינס השיקה בדף הפייסבוק שלה תחרות למציאת שני הנעלמים. נסו גם אתם לאתר אותם מתוך כל האיורים על גבי המטוס.

Exit mobile version