Site icon IAS

מיזוג קוריאן אייר ואסיאנה זכה לאישור הנציבות האירופית

מטוס של קוריאן אייר. צילום יח"צ

קוריאן אייר (Korean Air) הודיעה אתמול (ג') כי הנציבות האירופית (The European Commission) אישרה את המיזוג עם אסיאנה, בכפוף לתנאים מסוימים. הנציבות האירופית החלה לבדוק את בקשת המיזוג בפברואר 2023 והעלתה התנגדויות במאי 2023 בנוגע לחששות התחרות בפעילות הטסת מטענים ונוסעים – בעיקר בין סיאול לברצלונה, פריז, פרנקפורט ורומא. בתחילת החודש אתר IAS דיווח (לכתבה לחצו כאן) על קבלת אישור למיזוג מהוועדה לסחר הוגן ביפן (JFTC), שהשלימה 12 אישורים מתוך 14 הדרושים לאישור כל מהלך המיזוג.

הנציבות האירופית הודיעה: "קוריאן אייר ואסיאנה מתחרות בהובלת מטענים ונוסעים בין האזור הכלכלי האירופי (EEA) לדרום קוריאה. יחד, הם ללא ספק יהיו הספק הגדול ביותר בקווים הללו, בשעה שמתחרים אחרים מתמודדים עם חסמים רגולטוריים כדי להרחיב את השירותים שלהם, ולכן זה לא סביר שיוכלו להתחרות בצורה הגונה עם חברות המיזוג. זה יכול היה להוביל להעלאת מחירים או לירידה באיכות השירות עבור נוסעים ולקוחות מטען".

"כדי להתמודד עם החששות ולשמור על סביבה תחרותית בשווקים הרלוונטיים קוריאן אייר הסכימה להתחייבויות הבאות:

1.מכירת עסקי המטענים של אסיאניה. קוריאן אייר תצטרך למנות חברת ייעוץ, ליזום את תהליך הגשת ההצעות ולבחור קונה לפעילות המטענים. לאחר מכן היא תצטרך להבטיח את אישור הקונה הנבחר מהנציבות האירופית, כאשר הנציבות הוסיפה כי הקונה חייב להיות מסוגל ובעל תמריצים להפעיל את העסק שנמכר באופן בר-קיימא ולהתחרות ביעילות עם מיזוג החברות.

2.מתן תמיכה לחברת התעופה המתחרה בארבעת קווי התעופה החופפים בין קוריאה לאיחוד האירופי. תמיכה זו תכלול סלוטים, זכויות תעבורה וגישה לכלי הטיס הנדרשים. קוריאן אייר לא תשלים את המיזוג עד שהחברה המתחרה תתחיל להפעיל שירותים מסיאול לפריז, רומא, ברצלונה ופרנקפורט".

אסיאנה קרגו. צילום Depositphotos

הנציבות האירופית הוסיפה:

"התחייבויות אלו עונות במלואן על חששות התחרות שזוהו בזמנו על ידי הנציבות. לאחר איסוף המשוב של לקוחות ומתחרים במהלך מבחן שוק של ההתחייבויות המוצעות, הנציבות הגיעה למסקנה שההתחייבויות משמרות תחרות אפקטיבית בהובלת מטענים ונוסעים בין דרום קוריאה ל-EEA".

המשמעות היא שקוריאן אייר השיגה אישור או השלימה את תהליך הבדיקה עם 13 מתוך 14 הרשויות הרגולטוריות הדורשות אישורי צירוף עסקים, וכעת היא רק ממתינה לאישור מרשות התחרות האמריקנית.

Exit mobile version