Site icon IAS

מחויבות למצוינות בנתב"ג

כנס התעופה האזרחית בישראל נפתח הבוקר בהשתתפות אורחים מעולם התעופה העולמי והישראלי.לאחר דברי הפתיחה נאם גם אודי ברעוז,סמנכ"ל מבצעים ברשות שדות התעופה ואמר כי רש"ת מחויבת לפתח את נתב"ג על מנת להמשיך ולשפר את הבטיחות, לתת מענה לגידול הרציף בתנועת המטוסים והנוסעים בנמל ולקלוט בעתיד את התעופה המסחרית משדה דב.

 

בהמשך להחלטת הממשלה על פינוי שדה דב והעתקת פעילות התעופה המסחרית ממנו לנתב"ג, רש"ת החלה בתכנון לבניית חניות, דלפקים ושערי יציאה בנתב"ג, החיוניים לקליטת קיבולת הטיסות. ההיערכות נובעת גם מכך שעדיין לא התקבלה החלטה לגבי הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג, ולכן נתב"ג צפוי להמשיך לקלוט את רוב התנועה לישראל וממנה, גם בשנים הבאות. גם כשתתקבל החלטה לגבי שדה משלים, משך הזמן לבנייתו מוערך בכעשר שנים (תכנון ובנייה, כמקובל בעולם).

 

רש"ת מצויה בעיצומה של תכנית פיתוח בעלות של כ-5 מיליארד שקל, הכוללת, בין היתר, שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג, הקמת מגדל פיקוח המתוכנן לגובה של כ-100 מטר (המגדל הנוכחי בגובה 49 מטר) ומותאם לצרכים החדשים של נתב"ג לאחר השלמת פרויקט המסלולים, וכן בניית נמל התעופה בינלאומי בתמנע. 

 

בנוסף, במגדל הפיקוח הקיים הותקנו בחודשים האחרונים מערכות טכנולוגיות מתקדמות לשיפור הבטיחות, וביניהן: מערכת ה-ASMGCS לפיקוח ובקרה על תנועה קרקעית של מטוסים באזור המסלולים ותיאום מידע מבצעי באמצעים אלקטרוניים לכל עמדת פיקוח ובקרה (מערכת סטריפים אלקטרוניים).

 

בשנה האחרונה הותקנה בנתב"ג מערכת לאיתור עצמים זרים על המסלול (FOD), מהמתקדמות בעולם. נתב"ג הינו אחד מנמלי התעופה הראשונים בעולם המתקין מערכת כזו ומשתמש בה לשיפור בטיחות המטוסים בנמל.

 

הרשות הכניסה בשנים האחרונות לשימוש הדרכתי ומקצועי סימולטור מכ"מ לאימון פקחי הטיסה. בסימולטור מתאמנים כל פקחי המכ"מ של רש"ת (מעל ל-100 פקחים) ובעתיד הקרוב הוא יורחב גם למאמן TWR לאימון כל פקחי מגדלי הפיקוח של רש"ת: מגדל ב"ג, אילת, עובדה, הרצלייה, חיפה וראש פינה.

 

עוד ציין סמנכ"ל המבצעים, כי בנוסף למחויבות רש"ת להשקיע בשיפור הבטיחות ובהתאמה לגידול בקיבולת, משקיעה הרשות במערכות ביטחוניות לשיפור השירות לנוסע (HBS) ומקפידה לשפר את חווית הנוסע בנתב"ג.

 

רק לאחרונה התבשרנו כי נתב"ג זכה בפרס המצוינות (Roll of Excellence) של ארגון נמלי התעופה הבינלאומי – ACI. מדובר בפרס שניתן לנמלי תעופה בעולם שזכו בחמש השנים האחרונות (2007-2011) לעמוד בראש דירוג נמלי התעופה המצטיינים בסקר איכות השירות ושביעות הרצון של הנוסעים מטעם ACI. בכך התברג נתב"ג ברשימה לצד נמלי התעופה של בייג'ינג (סין), קייפ טאון (דרום אפריקה), סינגפור, ציריך, יוהנסבורג ואבו דאבי. הזכייה מבטאת את אמון הנוסעים בטרמינל המכובד ואת העבודה הנאמנה, סביב השעון, בימי חול, בשבתות ובחגים, של כל עובדי רשות שדות התעופה.

 

 

 

 

 

Exit mobile version