Site icon IAS

מחדל דלת מטוס הבואינג 737 Max: ממונה התוכנית פוטר

משרדי חברת בואינג בארה"ב. צילום בואינג

יצרנית המטוסים בואינג פיטרה את אד קלארק, ממונה תוכנית מטוסי הבואינג 737 Max, בעקבות האירוע החמור במטוס אלסקה איירליינס בחודש שעבר. קייטי רינגגולד תחליף את אד קלארק, שלה 18 שנות וותק בחברה, כסגן נשיא ומנכ"לית של תוכנית מטוסי הבואינג 737 Max .

ב-5 בינואר 2024 נתלשה ממקומה דלת מטוס בואינג מסוג 737 Max, של חברת אלסקה איירליינס (Alaska Airlines), בעת ההמראה מפורטלנד שבאורגון לאלסקה, בטיסה מספר 1282. המטוס ביצע נחיתת חירום בשלום ואיש לא נפגע באורח קשה. במידה והאירוע היה מתחולל בגובה שיוט של המטוס, המקרה היה יכול להוביל לאסון.

בחקירה של תהליך ההרכבה, שבוצע במתקני חברת ספיריט אירוסיסטמס, קבלן משנה של בואינג ב-1 בספטמבר, דווח כי חמישה ברגים הקשורים לדלת שהתנתקה אינם תקינים.  בחקירה של המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה (The National Transportation Safety Board) התברר כי 4 ברגים לא הוחזרו למקומם.

מטוס אלסקה איירליינס. צילום החברה

מינהל התעופה הפדרלי (The Federal Aviation Administration) הוציא הנחיית חירום ב-6 בינואר, לקרקע זמנית את מטוסי הבואינג 737 MAX בזמן שהמפעילים יערכו בדיקות ספציפיות לפני החזרת המטוס לשירות. ההחלטה השפיעה על יותר מ-170 מטוסים ברחבי העולם. אלסקה איירליינס החזירה לשירות את צי מטוסי ה-737 שלה ב-26 בינואר, יומיים לאחר שמינהל התעופה הפדרלי פרסם הנחיות סופיות לחברות התעופה להתחיל בביצוע בדיקות של המטוסים.

Exit mobile version