Site icon IAS

מועדון הנוסע המתמיד של אל על מפשט את מודל צבירת הנקודות  

מחלקת העסקים בדרימליינר של אל על: משלמים יותר - צוברים יותר. צילום יח"צ

מועדון הנוסע המתמיד של אל על מפשט את מודל צבירת הנקודות ומרחיב את אפשרויות המימוש.

צבירת הנקודות תהיה, ככלל, על בסיס הוצאה כספית, כלומר, תשלום גבוה יותר – צבירת נקודות גבוהה יותר. מתאים מאוד, למשל, לשיטת שלוש רמות המחירים בטיסות לאירופה שייכנסו לתוקף מ-15 באוקטובר השנה. מימוש הנקודות יתאפשר ברכישת כרטיסי טיסה וברכישת כבודה והושבה באמצעות פלטפורמה יישומית חדשנית. המודל החדש ייכנס לתוקף ב-1 באפריל 2019 והודעה על כך נשלחה לחברי המועדון.

שינויים בולטים

מועדון הנוסע המתמיד, במתכונתו החדשה, יהיה בין הראשונים בעולם שיאפשר לשלב בין כרטיס בונוס לכיוון אחד לבין כרטיס שנרכש בשילוב כסף ונקודות (Cash&Points) בכיוון השני. בנוסף, יושקו כרטיסי בונוס במחיר נקודות מופחת של 25% עבור מחלקת תיירים ושל 20% עבור מחלקות פרמיום ועסקים, בדומה למוצר Super Saver בחברות התעופה האמריקניות. אבל, בהתאם לתנאי היצע וביקוש ולשיקולים מסחריים, כאשר תינתן הנחה ממחירון המימוש ללקוח שאינו מחזיק בכרטיס אשראי.

המתכונת החדשה תאפשר רכישת כבודה והושבה בנקודות במהלך ביצוע ההזמנה לטיסה.

מחזיקי כרטיס האשראי FLY CARD ימשיכו ליהנות ממחירי מימוש מועדפים וממאיצי הצבירה בטיסות בהתאם לתנאים הקיימים: במחלקת תיירים הנחה קבועה של 20% ובמחלקות היוקרה הנחה קבועה של 15%.

לראשונה ניתן יהיה לרכוש בנקודות כרטיסים באל על המשלבים טיסות המשך עם חברות זרות וכן כרטיסי קוד שייר כבר במעמד הקניה. כך לקוחות לא יידרשו לרכוש כרטיסי המשך בנפרד בחברות אחרות. למשל, נוסע שטס לסיאטל יוכל לקנות כרטיס עד סיאטל דרך אל על בנקודות ולשלם על הכרטיס במלואו או בחלקו בנקודות דרך Cash&Points (במקרה זה לא תתאפשר צבירת נקודות).

המתכונת החדשה תוריד משמעותית את הספים למעמדות, כך שגם לקוחות במעמד בסיס יוכלו להפוך מהר יותר ללקוחות יוקרה. המועדון ימשיך לכלול חמישה מעמדות, כאשר ספי מעמדות – מספר נקודות הבסיס שחברי מועדון נדרשים לצבור מדי שנה באמצעות טיסות – יהיו טובים יותר.

מועדון הנוסע המתמיד אל על, מתוך המצגת

צבירת נקודות

צבירת הנקודות, שעד היום הייתה על בסיס יעדים ומחלקות, תשתנה ותהיה מבוססת על הוצאה כספית (RBA – Revenue Based Accrual), למעט במקרים בהם לא תתאפשר צבירת נקודות על בסיס מחיר וכרטיס טיסה. במקרים אלו צבירת הנקודות הותאמה ותהיה לפי יעד הטיסה ומחלקת הרישום כנהוג במועדוני תעופה מובילים בעולם.

יחסי המרה

יחסי ההמרה יהיו 10 דולרים שווים ל-1 נקודת צבירה ללקוחות המתמיד. חברים במעמדות היוקרה, כסף ומעלה, ייהנו מתוספת 25% בצבירת הנקודות, כלומר 8 דולרים יהיו שווים לנקודת צבירה אחת. בנוסף, ניתן יהיה לצבור נקודות על הרכיב הכספי בכרטיסים המשלבים כסף ונקודות (Cash&Points).

מימוש נקודות

אל על מרחיבה את מוצר Cash&Points, ותאפשר לראשונה כיסוי מלא של מחיר הכרטיס בנקודות (לא כולל מיסי נמל)  וצבירת נקודות על הרכיב הכספי. מחירון המימושים ישתנה ומחירי כרטיסי הבונוס יהיו לפי "קבוצות יעדים", כאשר לכל קבוצה יהיה מחיר מימוש אחיד בנקודות ורכיב המזומן ישתנה מיעד ליעד.

במסגרת שינוי תכנית המועדון, הותאמו מחירוני הבונוס למחירים בכסף ויושקו מוצרים חדשים אותם ניתן יהיה לרכוש בנקודות באמצעות פלטפורמה דיגיטלית חדשנית והכל במסך אחד,ONE STOP SHOP.

יחסי צבירה-מימוש, מתוך המצגת של אל על

המשמעות היא שהרחבת מוצר ה-Cash&Points תאפשר רכישת כרטיס המשלב בין כסף ונקודות ללא מגבלת מינימום ומקסימום נקודות למימוש (לא כרטיס בונוס רגיל). מוצר זה רלוונטי כאשר אין כרטיסי בונוס קלאסיים זמינים, או שללקוח אין את כמות הנקודות המינימלית הנדרשת לרכישת כרטיס בונוס קלאסי. הוא יאפשר לראשונה כיסוי מלא של מחיר הכרטיס בנקודות (לא כולל מיסי נמל) וכן ניתן יהיה לצבור נקודות על הרכיב הכספי בהתאם למפתחות הצבירה שצוינו לעיל.

זמינות הטבת Cash & Points תהיה בהתאם לשיקולי היצע וביקוש ועל-פי זמינות המושבים הפנויים בטיסה ועשויה להשתנות בהתאם ליעד הטיסה, מועד הטיסה וכן שיקולים כלכליים מסחריים ועסקיים נוספים. בכל מקרה, זמינות כרטיסי הטיסה שניתן לרכוש באמצעות הטבת Cash & Points בשנה קלנדרית לא תפחת מ-50% מהכמות הכוללת של המושבים המוצעים בשנה בטיסות אל על.

השינוי בספי נקודות המעמדות:

כסף: במצב הקיים 800 – במצב החדש 400.

זהב: במצב הקיים 1,500 – במצב החדש 1,000

פלטינה: במצב הקיים 3,000 – במצב החדש 2,500

טופ פלטינה: 7,000 – במצב החדש 6,500

ליאור טנר, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד: "שינוי המודל הוא צעד נוסף במימוש ההבטחה שלנו ללקוחות להרחיב את עולמות הצבירה והמימוש ולהצעת ערך שקופה וברורה יותר. זאת, בנוסף למתן כלים לקבלת החלטות מושכלת יותר, כאשר הלקוחות מקבלים מקסימום מידע בזמן אמת בתהליך הרכישה –במקום אחד במנוע ההזמנות. הצלחנו ליצור מנעד רחב של הטבות הן בקטגוריית מוצרי חו"ל, כמו כרטיסי טיסה, מלונות, ביטוחים, מוצרים נלווים לטיסה וכיו"ב והן בקטגוריית הטבות למימוש בארץ, כך שכל חבר מועדון יוכל לממש באופן מקסימלי את פוטנציאל הנקודות שלו".

מחירוני מימוש. מקור: אל על
Exit mobile version