Site icon IAS

ישראייר: מזכר הבנות לחכירה של 2 מטוסי 320A Airbus נוספים לצי

מטוס ישראייר בנתב"ג. צילום עוזי בכר

ביום 25 בפברואר 2024 דירקטוריון החברה אישר לחברה הבת, חברת ישראייר תעופה ותיירות בע"מ ("ישראייר ") קליטה של 2 מטוסי 320A Airbus נוספים לצי המטוסים באמצעות התקשרות במזכר הבנות מחייב עם חברה זרה לחכירה יבשה של 2 מטוסי 320A Airbus נוספים בהפעלה עצמית וקליטתם ב צי המטוסים של ישראייר במהלך הרבעון השני בשנת 2024 . ככל שהעסקה תצא
לפועל אז צי המטוסים יעמוד על כ- 8 מטוסי 320A AirBus בהפעלה עצמית, מתוכם יופעלו 3 מטוסים בבעלות החברה ו- 5 מטוסים בחכירה יבשה.

במסגרת ההתקשרות הוסכם כי תקופת החכירה עבור כל אחד מ- 2 המטוסים צפויה להיות כ- 6 שנים, עלות החכירה החודשית עבור כל מטוס היא כנהוג בענף ובסכום שאינו מהותי לחברה, הצדדים יפעלו לטובת חתימה על הסכם חכירה מלא עד ליום 29 במרץ 2024.  כמו כן נקבעו בהסכם תנאים סטנדרטיים ומקובלים, הנהוגים בהסכמים מסוג זה.

החברה רואה בחכירת המטוסים כהזדמנות אסטרטגית לחיזוק מצבת צי המטוסים של החברה, שיפור מבנה ההון, שיפור ה- EBITDA, ושיפור תזרים המזומנים של החברה במהלך השנים הקרובות. צעד זה הינו אחד מהצעדים שנקטה החברה לצורך התמודדות עם המלחמה, והחברה סבורה במועד זה כי הוא צפוי לסייע בידה, יחד עם צעדים נוספים לשימור פעילות החברה ותזרים המזומנים שלה, והבאתם לצמיחה במהלך השנים הקרובות.

יובהר כי הערכות ותחזיות החברה האמורות בדוח זה בנוגע לחכירת שני מטוסים חדשים, קליטת טייסים ודיילים נוספים, והפיתוח העסקי בחברה, מהוות מידע צופה פני עתיד, כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח 1968- המבוססות, בין היתר, על הערכות החברה נכון למועד זה. לפיכך, אין כל וודאות כי הערכותיה יתממשו, כולן או חלקן, והן עשויות להתממש באופן שונה מהותית וזאת בין היתר, בשל שינויים בגורמים שאינם בשליטתה של החברה או אם יתממש איזה מגורמי הסיכון החלים על החברה, המפורטים בדוח התקופתי של החברה.

Exit mobile version