בענף התעופה האמריקאי מזהירים כי ביטולי ועיכובי טיסות צפויים להימשך גם לאחר שהסגר הממשלתי יסתיים – זאת בעקבות מחסור חריף בכוח אדם בבקרת התנועה האווירית והצורך של חברות התעופה לבנות מחדש את לוחות הזמנים והצוותים.
הסנאט האמריקאי אישר ביום שני הצעת חוק לסיום הסגר הממשלתי הפדרלי הארוך ביותר בהיסטוריה, שנמשך מאז 1 באוקטובר, והעביר אותה לבית הנבחרים להצבעה. אך שר התחבורה, שון דאפי, הבהיר כי השפעות ההשבתה לא ייפתרו ברגע אחד והחזרה לשגרה עשויה להימשך ימים, ובינתיים צפויים שיבושים נוספים — דווקא לקראת ימי השיא של חג ההודיה.
מחסור קריטי בבקרי תנועה אווירית
עשרות אלפי טיסות כבר הושפעו מההשבתה, לאחר שבקרי התנועה האווירית נדרשו לעבוד ללא שכר מלא במהלך הסגר. לפי נתוני איגודי העובדים, רבים מהבקרים החמיצו משכורת שנייה ברציפות וחלקם אף לקחו עבודות נוספות בניסיון להתמודד עם המצב.
דאפי הוסיף כי קצב הפרישה של הפקחים זינק פי חמישה — מ־4 פורשים ביום לפני הסגר לכ־20 פורשים ביום כיום — מה שמחריף עוד יותר את המחסור. ארה״ב חסרה כ־2,000 בקרי תנועה אווירית כדי לעמוד בצרכי המערכת, אמר.
חברות התעופה: "הקיבולת לא תתייצב מיד"
ארגון A4A (Airlines for America), המייצג חברות כמו דלתא, אמריקן, יונייטד וסאות'ווסט, מסר כי: "קיבולת הטיסות לא תחזור למצב מלא מיד, ההתאוששות תיקח זמן, ויהיו השפעות במשך ימים." הארגון ציין כי יותר מ־5 מיליון נוסעים כבר נפגעו מהשיבושים מאז תחילת הסגר. חלקם נאלצו לחפש חלופות — מאוטובוסים ועד רכבים להשכרה ואפילו טיסות פרטיות.
נתוני ביטולים ועיכובים
לפי חברת הנתונים Cirium:
*ביום שלישי בוטלו 5.1% מהטיסות בארה״ב.
*יום קודם לכן – 8.7% ביטולים (2,239 טיסות).
*ביום ראשון – 10.2% ביטולים (2,633 טיסות).
במקביל, מזג אוויר סוער וחוסר בכוח אדם החריפו את העיכובים בשדות תעופה מרכזיים, בהובלת שיקגו או'הייר.
קריאה לפעולה בקונגרס
קואליציית Sky Modernization Coalition — הכוללת חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואיגודי עובדים — קראה לסיים את הסגר ולהקצות מימון מיידי לגיוס והכשרת בקרי תנועה אווירית. "המשימה של שמירה על בטיחות התעופה היא קשה גם ביום רגיל," כתבה הקואליציה. "לחייב עובדים פדרליים לעשות אותה ללא תשלום הוא בלתי מתקבל על הדעת."
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם
