Site icon IAS

המשך האטה בקצב צמיחת תנועת הנוסעים

המיתון העולמי נותן את אותותיו ובארגון התעופה העולמי יאט"א , מדווחים על נתוני הרבעון השני של 2012 ללא צמיחה בתנועת הנוסעים העולמית, שבין אפריל לאוגוסט ומגמת האטת קצב צמיחת תנועת הנוסעים באופן כללי לשנת 2012.

 

בחודש ספטמבר נרשמה עלייה של 4.1% בתנועת הנוסעים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ובאוגוסט עלייה של 5.3% בהשוואה ל-2011 וגידול של 5.7% בששת החודשים הראשונים של 2012. הקיבולת עלתה ב-3.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ושיעור התפוסה עמד על 80%, עלייה של 0.7% בהשוואה לספטמבר 2011.

 

הצמיחה הקטנה של 0.6%  בתנועת המטענים העולמית בחודש ספטמבר בהשוואה ל-2011 היא פחות משמעותית מהירידה של 0.6% בנפחי ההובלה בין חודש אוגוסט לספטמבר המעידה על המגמה של ירידה מחודש לחודש בנפחי התנועה האווירית.

 

טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א: " שתי מהירויות התאוששות מתקיימות במציאות רבת מהירויות. חברות התעופה בסין, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון גדלות במהירות. חברות התעופה האירופאיות חוות צמיחה רווחית באסטרטגיה לניהול של עלויות ומיסים גבוהים אך קבועים.

באפריקה האתגר הוא להפוך את הזדמנויות הצמיחה לרווחים.לעומת זאת, בצפון אמריקה הדגש הוא על ניהול הדוק בקיבולת במטרה לייעל את הרווחים בסביבה של גידול איטי או ללא גידול בכלל.  

חברות התעופה מאסיה פסיפיק הנמצאות מחוץ לסין הם חלק משווקים מעורבים. הגידול המשמעותי בסין מתמתן בהשוואה לשווקים ביפן והודו".

 

"לשים לרגע את ההבדל בין האזורים, העובדה שחברות התעופה עושות בכלל כסף בשווקים כה חלשים ומחירי דלק גבוהים זו מחמאה לביצועיהם העסקיים תוך כדי שמירה של 80% בתפוסה מאז תחילת 2012. עם כל זה, חברות התעופה צפויות לרווח גלובלי נקי של 0.6% בלבד. זו שנה קשה", מסכם טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א.       

Exit mobile version