Site icon IAS

גרמניה בסימן שביתות: לופטהנזה מבטלת טיסות, שיבושים ביריד ITB

דגלים במשכן קבוצת לופטהנזה. צילום קבוצת לופטהנזה

Verdi, האיגוד המקצועי המייצג את צוות הקרקע של חברת לופטהנזה קורא השבוע לשביתה, שתמשך ככל הנראה 51 שעות – משעה 04:00 ביום חמישי ה-7 במרץ ועד 07:10 בבוקר של יום שבת, ה-9 במרץ 2024. הנוסעים הישראלים מתבקשים להתעדכן על אפשרות של ביטול הטיסות.

זו תהיה השביתה השלישית של האיגוד תוך מספר שבועות, שכן אותם עובדים שבתו בעבר למשך 27 שעות ביום רביעי ה-8 בפברואר 2024 ולמשך 35 שעות ביום שלישי ה-20 בפברואר 2024. כפי שניתן לראות, השביתות ממשיכות להתארך, ואין שום סימן שהן יסתיימו.

השביתה הזו באה בעקבות 25,000 עובדי קרקע של לופטהנזה המבקשים שכר גבוה יותר, כדי לעמוד בקצב האינפלציה ויוקר המחיה. כמו כן, טוענים העובדים כי בשל מחסור מתמשך בכוח אדם, לעובדים יש יותר עבודה מאי פעם, ויש לפצות אותם בהתאם. האיגוד מבקש תוספות שכר של כ-12.5% לכל עובדי הקרקע, בנוסף לתשלום חד פעמי של 3,000 אירו לקיזוז האינפלציה.

צפו כי לופטהנזה תבטל 80-90% מהטיסות שלה. במהלך שתי השביתות האחרונות, לופטהנזה הפעילה רק 10-20% מכלל לוח הזמנים שלה. הנוסעים כעת יכולים לצפות שהמצב יהיה זהה גם הפעם.

שיבושים צפויים גם למשתתפי יריד ITB

האתר הרשמי של יריד התיירות ITB מפרסם הודעה למשתתפי היריד בו הוא מתריע על שיבושים בנמלי התעופה כתוצאה משביתת עובדי לופטהנזה ועל שביתה גם של איגוד נהגי הרכבות GDL ביום חמישי ה-7 במרץ, שתגביל את שירות התחבורה למתחם התערוכה וממנו.

זה מתייחס לנסיעות ב- Deutsche Bahn ורשת הרכבות הקלות של ברלין (S-Bahn). מערכת המטרו (U-Bahn), חשמליות וקווי אוטובוס לא יושפעו. רשתות רכבות פרטיות כולל ODEG יפעלו בהתאם ללוח הזמנים.

מידע על התחבורה הציבורית ברלין/ברנדנבורג ניתן למצוא באתרי האינטרנט:

https://www.vbb.de/en/

https://www.bvg.de/en

https://sbahn.berlin/en/

לתשומת לב המגיעים ברכבים פרטיים – יש מספר מוגבל של מקומות חנייה. חניון ICC יהיה זמין, והמחיר עומד על 15 יורו במהלך האירוע.

מונית ניתן למצוא בכניסות Hub27, CityCube Berlin, Hall 9 ו- Hall 19

Exit mobile version