Site icon IAS

בטיסה אל העתיד: ATM 2024 יתמקד בקיימות וחדשנות בתעופה

יריד התיירות 2023 Arabian Travel Market. צילום עוזי בכר

יריד התיירות הערבי (ATM), האירוע המוביל במזרח התיכון לאנשי מקצוע בתחום הנסיעות והתיירות יתקיים במרכז הסחר העולמי של דובאי (DWTC) בתאריכים 6 עד ה- 9 במאי 2024. אשתקד אירח היריד למעלה מ-40,000 משתתפים, למעלה מ-2100 מציגים מכ-155 מדינות. היריד יארח חברות תעופה בינלאומיות מובילות ויצרניות מטוסים כדי לדון בחידושים ופתרונות בתעשייה. תחומים טרנספורמטיביים שצפויים להיות על סדר היום הם קיימות ותפקידם של סטארטאפים בקידום התעשייה לעידן הבא.

האירוע שיתקיים בדובאי זו השנה ה-31, חשף את הנושא המרכזי שלו: 'העצמת חדשנות: שינוי נסיעות באמצעות יזמות', הדוגל בסטארט-אפים התורמים תרומה משמעותית לתעשיית הנסיעות והתיירות. בהתאם להתמקדות בחדשנות הזו, ATM שיתף פעולה עם Aviation X Lab ותוכנית Intelak, שלהן יש משימה משותפת לחולל מהפכה בתעשיית הנסיעות על ידי מתן פלטפורמה לסטארט-אפים.

איחוד האמירויות שואפת לגייס 150 מיליארד דולר בהשקעות זרות עד 2030, מה שיהפוך אותה לסביבה המושלמת לפעילויות מסוג זה. עם דגש על חדשנות טכנולוגית, איחוד האמירויות מתכננת לחזק את מעמדה כמרכז בינלאומי לסטארט-אפים – מיקוד  שיועיל ליזמים הפועלים בתעשיית הנסיעות והתיירות באזור. ATM 2024 יאפשר למשתתפים לזהות אסטרטגיות לצמיחה במגוון רחב של ענפים מרכזיים בתעשייה.

דניאל קרטיס (Danielle Curtis), מנהלת יריד התיירות הערבי (ATM) אמרה: " ATM 2024 יציג יזמים בתעופה, אירוח ואטרקציות, ויחקור כיצד יתפתחו מגמות חדשניות בנות קיימא, תוך זיהוי אסטרטגיות לצמיחה במגזרים מרכזיים. לקראת היריד הקרוב, יצרנו שותפות עם Aviation X Lab ותוכנית Intelak כדי לקדם את ההתמקדות שלנו ביזמות. למבקרים ב-ATM תהיה הזדמנות להתעדכן בהתפתחויות האחרונות של חברות התעופה המשפיעות ביותר בעולם במהלך תכנית המפגשים שלנו שיחקרו נושאים מרכזיים לתעשייה, כולל טכנולוגיה, חדשנות וקיימות”.

מטוס אמירייטס A380 בו אחד מארבעת המנועים מופעל על ידי דלק סילוני בר קיימא. צילום אמירייטס

על פי סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA), תעשיית התעופה הייתה אחראית ל-2% מפליטות ה-CO2 העולמיות הקשורות לאנרגיה בשנת 2022, ותרמה משמעותית לטביעת הרגל הפחמנית העולמית. דלק תעופה בר-קיימא (SAF) התגלה כאחד הפתרונות היעילים ביותר להפחתת הפליטות, ואיגוד חברות התעופה הבינלאומי (IATA) מעריך ש-SAF יכול לתרום להפחתת כ-65% מפליטות תעשיית התעופה, במטרה להגיע לאפס פליטות נטו עד 2050.

קרטיס הוסיפה ואמרה: "על רקע החששות הגוברים לגבי שינויי האקלים ותרומתה של תעשיית התעופה לפליטת גזי חממה, אימוץ חלופות בנות קיימא מעולם לא היה קריטי יותר. עם מחויבות איתנה לקיימות במגזר הנסיעות והתיירות, ATM מספק בגאווה פלטפורמה לתעשיית התעופה העולמית להעברת התובנות העדכניות בתעשייה על יוזמות סביבתיות, כולל SAF."

אמירייטס (Emirates) הייתה חברת התעופה הראשונה שהפעילה טיסת ניסוי של איירבוס A380 המונע על ידי 100 אחוז דלק SAF ויש לה את אחד הציים הצעירים ביותר בתעשייה, המשקיעה במטוסים יעילים יותר לסביבה.

"המיקוד המרכזי של Emirates השנה ב-ATM הוא קיימות, עם מיקוד רב יותר בחינוך, אינטראקציה ומעורבות עבור המבקרים בדוכן שלנו", אמר עדנאן קזים (Adnan Kazim), סגן נשיא ומנהל מסחרי ראשי בחברת Emirates. "כחברת תעופה, אנו מחויבים להפחית את פליטת הפחמן ונדגים את היוזמות שכבר יישמנו, כמו שילוב חומרים ברי קיימא במטוסים. בסך הכל, מבקרים ב-ATM יוכלו לראות עד כמה קרובה Emirates למערכת האקולוגית של קיימות", הוסיף.

Exit mobile version