Site icon IAS

אל על וטייסיה חתמו הבוקר על הסכם

אל על הפסידה למעלה מ-52 מיליון דולר בשנה החולפת . צילום יח"צ

חברת אל על הודיעה לבורסה כי בעקבות המשא ומתן בין הנהלת החברה ומגזר טייסיה ("הטייסים"), מעדכנת החברה כי הבוקר נחתם הסכם בין החברה ובין נציגות העובדים והסתדרות העובדים החדשה המבטא את ההסכמות שהושגו בין החברה לטייסים שתחולנה במהלך התקופה מיום 1.11.2018 ועד ליום 31.10.2024

לפי הדיווח, המו"מ נערך על רקע הצורך בהתייעלות והתאמות במתכונת הפעילות של הטייסים לאור התיקון לתקנות הטיס (הפעלת כלי טיס וכללי טיסה) אשר התפרסם ב-10 במאי 2016 וייכנס לתוקף היום, ה-29 באוקטובר 2018. התיקון לתקנות מאמץ לדין הישראלי את ההסדר הקיים בתקנות האמריקאיות בנוגע לניהול עייפות של טייסים,  ה-FTL,  כגון תקופות מנוחה מינימאלית בין טיסות וכדומה.

ההסכם קובע מנגנונים אשר צפויים לאפשר הפעלה מסחרית יעילה יותר בעידן הרגולציה התעופתית החדשה ותועלות – הן לחברה והן למגזר הטייסים – ובכלל זה צפוי לאפשר צמיחה בפעילות החברה, הפעלת החברה בצורה יעילה יותר תוך התאמה לדרישות התיקון לתקנות וכן שיפור באורחות החיים של הטייסים. כמו כן, כולל ההסכם מיסוד מנגנונים ופרקטיקות שתכליתם קיום דיאלוג יעיל ורציף בין החברה לבין הטייסים.

הסוגיות העיקריות אשר הוסדרו במסגרת ההסכם הינן: הסדרת היבטים תפעוליים כגון התייעלות בהרכבי הצוותים בטיסות החברה, מנגנון הצבת הצוותים, הסדרת מגבלות תכנון, הסדרת כללי איוש מלא של טיסות החברה, מנגנון כוננות, זמני מנוחה, ימים ללא פעילות, הקמת צי אחוד לציי הבואינג 777 ו-787 של החברה אשר יאפשר הכשרת טייס לשני סוגי המטוסים במקביל לעומת המצב כיום, וכללי הסבות והדרכות טייסים כתוצאה מסגירת ציי הבואינג 747 ו-767 של החברה.

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על. אתגרים רבים לפניה. צילום יונתן בלום

ההסכם קובע גם הסדרים בקשר לתגמול הטייסים ובכלל זה כולל מנגנון לגידור המסגרת התקציבית לעלות שכר הטייסים, הסדרים בדבר ביטול רכיבי שכר משתנים מסוימים (כגון פיצויים שונים בגין פעילות טיסתית) תמורת העלאת השכר הקבוע, הסדרים בדבר גילום, מיסוד מנגנון תמריץ לטייס בגין עמידה בתכנית הטיסות האישית וכן קביעת מנגנון מענק ותוספת שכר מותני רווחים. עוד קובע ההסכם מכסה מוסכמת על ידי הטייסים של חכירות רטובות של מטוסים, מנגנון יישוב חילוקי דעות, התחייבות הטייסים לשקט תעשייתי למשך תקופת ההסכם ועוד.

אוסישקין: אבן דרך הכרחית להתמודדות עם האתגרים שלפנינו

ההסכם אושר על ידי דירקטוריון החברה, נציגות העובדים והסתדרות העובדים החדשה, לאחר שהתקבל אישור של רוב טייסי החברה.  להערכת החברה, ההסכם אינו צפוי להשפיע באופן מהותי על תוצאותיה העסקיות.

מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין, הוציא הבוקר איגרת לעובדים בו ביקש לעדכן אותם על החתימה על הסכם העבודה החדש עם הטייסים. "ההסכם שנחתם מבוסס על התייעלות משמעותית ומאפשר הפעלה מסחרית יעילה של החברה, לצד שיפור באורחות החיים של הטייסים", כתב אוסישקין, "ההסכם מאפשר לחברה ולטייסיה לבצע את ההתאמות הנדרשות כפועל יוצא מתקנות הטיס החדשות שאומצו ע"י מדינת ישראל ולמעשה מאפשר לנו לפעול בצורה טובה יותר, גם  בעידן החדש של כניסת התקנות החדשות לתוקף. אני מאמין כי החל מרגע זה, כולנו מחויבים עוד יותר לביצוע כל המשימות ולהצלחת התוכנית המסחרית של אל על".

אוסישקין הודה לעושים במלאכה וציין כי ההסכם הוא  צעד ראשון וחשוב, "אבן דרך הכרחית בדרך להתמודדות עם האתגרים שלפנינו. מדיניות השמים הפתוחים מביאה לתחרות פרועה מאוד בנתב"ג. חדשות לבקרים אנו מתבשרים על חברות תעופה חדשות המגיעות לישראל ואם לא די בכך, מחירי הדלק גבוהים מאוד ואליהם מצטרף רצף החלטות רגולטוריות המקשות עלינו להתמודד, כאשר בחלק מהמיקרים ידינו כבולות והתחרות אינה שיוויונית והוגנת", הוסיף אוסישקין, "המציאות מחייבת את כולנו לשנות את התרבות הארגונית ואת הדרך בה אנו מתנהלים, זאת כדי להבטיח את עתידה של אל על. אני  מאמין כי יחד נדע להתמודד עם כל איום, עם כל אתגר ולצאת מהתחרות מנצחים כשידנו על העליונה".

חתימת הסכם אל על וההסתדרות על תנאי העבודה החדשים של הטייסים. צילום דוברות ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: "מדובר בהסכם חשוב, המהווה נקודת ציון היסטורית עבור אל על ואני מבקש לחזק את כל השותפים למהלך, בראשם יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, אשר הוביל את המו"מ בנחישות ובמקצועיות רבה, וכן את יו"ר ועד אצ"א רן אלקבץ, יו"ר נציגות עובדי אל על אבי אייזנר וכל אחד מחברי נציגות העובדים אשר דאגו לאיזונים לטובת כלל עובדי החברה. דרך מו"מ מורכב ומאומץ, הגענו להסכמות אשר יטיבו עם העובדים והעובדות של חברת התעופה הגדולה בישראל, אך לא פחות מכך גם עם החברה ועם לקוחותיה. עובדי אל על הם עובדים מסורים מהמעלה הראשונה שנדרשים לעבודה מאתגרת, מורכבת ובעלת אחריות גדולה, ואני מברך על כך שכל הצדדים הבינו את חשיבותו הרבה של ההסכם".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "החתימה על ההסכם הינה הישג משמעותי לעובדי אל על  ולהנהלת החברה, לאור השינויים בתנאי העסקתם ואורחות חייהם של הטייסים. מדובר בהסכם מאוזן המאפשר לחברה לנהל את הטיסות בצורה היעילה ביותר מחד, ומאידך מקנה לטייסים את המנוחה החוקית המגיעה להם, מבלי לפגוע בשכרם".

יו"ר ועד טייסי אל על, רן אלקבץ: "חתמנו היום על הסכם עבודה חדש לטייסי אל על שהוא בשורה לחברה, לטייסים ולנוסעים. לאחר כשנה של מו"מ אינטנסיבי באמצעות המגשר עו"ד עמוס גבריאלי, ובסיועם של יו״ר הסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, צלח בידנו לגבש הסכם בו כל הצדדים יצאו נשכרים. זהו הסכם מאוזן וארוך טווח המייעל במידה משמעותית את עבודת הטייסים בחברה, מבטיח להנהלה את הגמישות התפעולית הנחוצה לה בימים אלה, ומאפשר לחברה לעמוד בתקנות המנוחה החדשות תוך שהוא מחזק את האיתנות הפיננסית שלה בזכות חיסכון של עשרות מיליוני שקלים. אבקש להודות לבעלים ולהנהלת החברה, בראשות המנכ"ל גונן אוסישקין, אשר השקיעה מאמצים רבים בגיבושו של ההסכם החדש".

Exit mobile version