Site icon IAS

אל על והפניקס חברו להקמת מיזם ביטוח חדש

אל על והפניקס חברו כדי להקים מיזם ביטוח חדש וייחודי, שיחבר בין עולם רכישת הביטוחים לעולם התעופה באמצעות מטבע הנקודות. במסגרת הרחבת השירותים לחברי מועדון הנוסע המתמיד תתאפשר מעתה צבירת נקודות ביחס המרה משתלם בעת רכישת מוצרי ביטוח וכן האפשרות לרכישת פוליסות ביטוח נסיעות בנקודות. תוכנית הנאמנות של אל על ובראשה כרטיס האשראי FLY CARD , המנוהלים באמצעות מועדון הנוסע התמיד, הם החזקים והדומיננטיים היום במשק. חיזוק המועדון וכרטיס האשראי FLY CARD והרחבת סל השירותים ואופציית השימוש במטבע הנקודות הינו בראש סדר העדיפויות של אל על. כך מיישמת אל על דרך נוספת להגדלת הכנסותיה ושמירה על תזרים מזומנים איתן.

תעשייה מחזורית

תעשייה מחזורית היא סוג של תעשייה רגישה למחזור העסקים, כך שההכנסות גבוהות יותר מושגות, בדרך כלל, בתקופות של שגשוג והרחבה כלכלית, ויורדות בתקופות של התכווצות כלכלית וצמצום. המחזוריות התעשייתית הכלכלית מוגדרת בשנים של עליות ובשנים של ירידות, נזכיר רק בהקשר זה את המשבר הכלכלי בשנת 2008. המחזוריות של תעשיית התעופה בארץ מושפעת כמובן גם מהמחזוריות הזאת, אבל בעיקר היא מושפעת מהמחזוריות העונתית, שעולה בשיא עונת חופשות הילדים ויורדת בעונות שהלימודים בשיאם. עולה בתקופת האביב והקיץ ואפילו בסתיו ויורדת בתקופת החורף. היא גם מושפעת ממחזוריות הטרור בארץ ובעולם.

ירידה בהכנסות

השנה דווקא ברבעון השלישי החשוב ספגה אל על ירידה במספר הנוסעים. בחודש ספטמבר טסו באל על 480,118 נוסעים, שזו ירידה של 13,27%, כשנפח הפעילות שלה בנתב"ג באותו החודש ירד אל 24.41%.  בעצם, בכל הרבעון השלישי (למעט אוגוסט שהייתה בו עליה מזערית) התנועה במטוסיה ירדה. הירידה בנתח הפעילות בנתב"ג מוסברת בעלייה במספר הנוסעים בלואו קוסט, בלגאסי ובשכר, אך גם בעובדה שאל על שומרת שבת וחג, כולל חצי ימי פעילות בימי שישי וערבי חג. השנה חלו ימי ראש השנה בספטמבר ולכן טיסות החברה הושבתו בגינם במשך שלושה וחצי ימים וזה בנוסף לכ-6 ימי השבתה בגין שאר השבתות וימי השישי. בכללותו מדובר ב-9 וחצי ימי השבתה וזה הרבה.

לא רק זה – על פי יאט"א הרווח הממוצע לנוסע ב-2017 יגיע לכ-7.69 דולר, בהשוואה לכ-9.13 דולר ב-2016 וכ-10.68 דולר ב-2015. כלומר ירידת מחירים המשפיעה על ההכנסות.

דרך נוספת לשמירה על תזרים מזומנים איתן

כדי לשמור על תזרים מזומנים איתן, כשברקע התחייבויות אל על, שוטפות ולזמן ארוך שהיו בחציון של השנה 1.869 מיליארד דולר, בהשוואה ל-1.720 מיליארד דולר באותה התקופה ב-2016, חייבת אל על להגדיל את הכנסותיה בכל דרך אפשרית – גם לא טיסתית, כמו למשל קורזים.  הפעם היא נכנסה לתחום הביטוח והקימה עם הפניקס סוכנות ביטוח חדשה. בדרך זו תוכל אל על להציע מגוון מוצרי ביטוח: רכב, דירה וביטוח נסיעות, ובעתיד מוצרים נוספים. לקוחות מועדון הנוסע המתמיד יוכלו לבחור את ביטוח הדירה או הרכב באתר אל על מתוך מגוון הצעות מחברות ביטוח שונות (עד 11 חברות) ובהמשך  אף לממש את הנקודות שלהם ברכישת ביטוח נסיעות (דרך אתר ייעודי ללקוחות אל על ). את הפוליסות ניתן יהיה לרכוש גם דרך מוקד מכירות ושירות ייעודי שמספרו *6085

1.8 מיליון חברים במועדון הנוסע המתמיד של אל על

במועדון הנוסע המתמיד של אל על כ 1.8 מיליון חברים וכ-250 אלף כרטיסי אשראי FLY  CARD , שנהנים מצבירה אוטומטית מהירה של נקודות בכל קנייה או תשלום חשבונות, וצבירה מהירה בקנייה בחברות השותפות לתוכנית המועדון. הכרטיס מאפשר כרטיסי בונוס במחירים מופחתים ומספק מגוון רחב של הזדמנויות מימוש הנקודות גם ברכישות מוצרים ושירותים כגון: מוצרים פטורים ממכס בדיוטי פרי אל על במטוסים, רכישת מושב מועדף ותיירים פלוס, תדלוק בתחנות דור אלון,  מסעדות הופעות ועוד.

נכסים בשווי של 165 מיליארד שקל בפניקס

קבוצת הפניקס מנהלת נכסים בשווי של 165 מיליארד שקל והינה מקבוצות הביטוח המובילות בישראל. הפניקס מספקת שירותים ומוצרים ביטוחיים מכל הסוגים, וכן מנהלת מגוון אפיקים של קרנות ומסלולי חיסכון. בבעלות הפניקס סוכנויות הביטוח המובילות בישראל.

דוד מימון, מנכ"ל אל על: "בהתאם לאסטרטגיית החברה לפתח מנועי צמיחה חדשים, אנו משיקים מיזם עסקי שיאפשר צבירת נקודות הנוסע המתמיד, גם בתחום יומיומי חשוב כמו רכישת ביטוח על כל סוגיו – ביטוח נסיעות, ביטוח רכב, ביטוח דירה .בהמשך נתרחב לביטוחים נוספים וכן נאפשר מימוש נקודות בביטוחים עוטפי טיסה כגון ביטוח נסיעות לחו"ל".

עמוס לוזון, מנכ"ל הפניקס סוכנויות: "הסוכנות המשותפת תמנף את החוזקות של שתי החברות עם הצעות ערך מתקדמות לתועלת חברי הנוסע המתמיד בפרט והצרכן הישראלי בכלל. גם כאן, הפניקס ממשיכה לספק ללקוחותיה פתרונות חדשניים המבטיחים חיסכון משמעותי, נוחות ושירות ברמות הגבוהות ביותר".

ליאור טנר, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד: "אנו ממשיכים לקיים את המחויבות שלנו ללקוחותינו, לשפר את קצב הצבירה ויכולות המימוש ולהעשיר את עולמות התוכן בהם פועלים מועדון הנוסע המתמיד וכרטיס Fly Card".

Exit mobile version