Site icon IAS

אייר ניו זילנד עם צעד משמעותי להפעלת 'מטוסים ירוקים'

אייר ניו זילנד: מטוס חשמלי מסוג ALIA של חברת BETA Technologies . צילום אייר ניו זילנד

אייר ניו זילנד הודיעה על בחירתה ב-ALIA כמטוס החשמלי הראשון וכחלק מתוכנית – Mission Next Gen Aircraft. המטוס הראשון יצטרף לצי ב-2026. המטוס תוכנן ונבנה על ידי חברת BETA Technologies והוא יונע באמצעות סוללות.

ההודעה באה בעקבות תקופה של 18 חודשים בתכנון תוכנית Mission Next Gen Aircraft ואחרי שאייר ניו זילנד בחנה רעיונות מ-30 ארגונים במטרה להשיק טיסות מסחריות. אייר ניו זילנד תפעיל בתחילה את המטוס כשירות מטענים בלבד בשיתוף עם New Zealand Post, מנמלי תעופה ברחבי אוטארו.

מנכ"ל אייר ניו זילנד, גרג פורן (Greg Foran), אמר כי הרכישה מבטאת את מחויבותה של אייר ניו זילנד להטיס מטוסים בעלי פליטות גזים נמוכות יותר. "זהו צעד קטן אך חשוב במסע הרבה יותר גדול עבור אייר ניו זילנד. יש הרבה עבודה לפנינו, אבל אנחנו מחויבים מאוד, והרכישה הזו מסמנת פרק חדש עבור חברת התעופה".

" יש לנו הרבה עבודה לעשות. אנחנו צריכים להאיץ את קצב השינוי בטכנולוגיה, בתשתיות, בתפעול וברגולציה. בעוד שהמטוס הזה יוסיף, לא יחליף את הצי הקיים שלנו, הוא מהווה זרז לשינוי הזה. על ידי הטסת ה-ALIA, אנו מקווים לקדם את הידע שלנו ואת הטרנספורמציה הדרושה במערכת התעופה באוטארוה כדי שנוכל להפעיל צי גדול יותר", הוסיף גרג פורן.

מנכ"ל BETA, קייל קלארק (Kyle Clark), אמר כי הוא מברך על הגישה של אייר ניו זילנד להפחתת פחמן בתעופה. "אייר ניו זילנד מתמקדת בהבאת טכנולוגיות חדישות במהירות האפשרית, הן כדי לעמוד בשאיפות שלה לפלוט פחות פחמן והן כדי לשנות את נוף התעופה הרחב יותר. אנו שמחים על האמון של חברת התעופה בטכנולוגיה שלנו כפתרון שיענה על הצרכים התפעוליים שלהם ומצפים להמשיך לעבוד יד ביד כאשר אנו מביאים את ה-ALIA לשוק התעופה בשנת 2026".

Exit mobile version