Site icon IAS

ראש מועצת בית אל: שוב מתבצעת סלקציה ביהודים

Airbnb - תפסיק לפרסם נכסים להשכרה בגדה. צילום Depositphotos

"שוב מתבצעת סלקציה ביהודים, זה לא חדש ואנחנו לא מתרגשים מהחרם הפעם מצידה של Airbnb.  אני קורא לישראלים, בואו לנפוש ביהודה ושומרון, הנוף כאן משגע האוויר צלול והאירוח טוב יותר מהרבה מקומות שאתם מכירים."

תגובת שי אלון, ראש מועצת בית אל לידיעה שפורסמה בהארץ פורסם כי Airbnb הודיעה היום (שני) כי תפסיק לפרסם מודעות לשכירת דירות בהתנחלויות. החברה מציעה כעת 200 דירות לשכירות בגדה ואנשיה לא מסרו מתי יסירו את המודעות על פרסומן. בהודעה מטעם החברה נכתב כי "ההתנחלויות הנמצאות בגדה המערבית הכבושה, עומדות בלב הסכסוך הישראלי-פלסטיני" ולכן הוחלט "לנהוג באחריות".

עודד רביבי, ראש מועצת אפרת וראש אגף קשרי חוץ של מועצת יש"ע, הביע אכזבה עמוקה מהחלטת האתר שלא לפרסם דירות ביו"ש. "מאכזב לראות שבגלל לחץ של קיצוניים, נכנע האתר ופוגע בעצם מהות קיומו וייחודו. היתרון של האתר היה ביכולת להפגיש אנשים, לגרום לשיח ולשאלות ולא רק לעשות כסף. ההחלטה עושה עוול למתיישבים, מהווה כניעה לקיצוניים ותתברר כשגוייה וכמרחיקה את השלום", סיכם רביבי.

שר התיירות יריב לוין. צילום יח"צ

שר התיירות: לבטל את ההחלטה המפלה

שר התיירות, יריב לוין, דורש בתוקף מהנהלת Airbnb לבטל את ההחלטה המפלה להסיר מהאתר דירות מהיישובים ביהודה ושומרון. לוין הדגיש כי מדובר בהחלטה מבישה ואומללה ובכניעה מחפירה של החברה.

בהנחיית השר לוין החל משרד התיירות לגבש צעדים מידיים להגבלת פעילות החברה בכל הארץ. במקביל הנחה השר לוין את הנהלת משרדו להוציא לפועל תוכנית מיוחדת לעידוד התיירות והלינה בדירות נופש בכל רחבי יהודה ושומרון.

Exit mobile version