Site icon IAS

עלייה של 44% בתיירות בספטמבר לעומת ספטמבר אשתקד

ים המלח . צילום Depositphotos

בחודש ספטמבר 2019 נכנסו לישראל 405 אלף תיירים, עלייה של 44% ביחס לחודש ספטמבר אשתקד ועלייה של 46% ביחס לחודש ספטמבר 2017. בסה"כ בחודשי ינואר–ספטמבר נכנסו 3.297  מיליון תיירים לעומת 2.917 מיליון תיירים בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה של 13%. יצוין שמאחר שחגי תשרי חלים (ברובם) לעיתים בספטמבר ולעיתים באוקטובר, יש להמתין לדיווח כניסות אוקטובר כדי לקבל תמונה מהימנה על השפעת חגי תשרי על התיירות.

אוטובוס תיירים פתוח בירושלים. העליה בתיירות מתאפיינת לאורך השנה. צילום עירית רוזנבלום

דרך האוויר נרשמו 356.5 אלף כניסות תיירים בחודש ספטמבר 2019, עלייה של 40% ביחס לספטמבר 2018 ועלייה של 41% ביחס לספטמבר 2017. דרך היבשה נכנסו לישראל 48.4 אלף תיירים בחודש ספטמבר 2019, עליה של 78% לעומת ספטמבר 2018 ועליה של 84% ביחס לספטמבר 2017. 31.5 אלף מבקרי היום נכנסו לישראל בספטמבר 2019 – לעומת 19.5 אלף שנכנסו בספטמבר 2018, ולעומת 21.6 אלף שנכנסו בספטמבר 2017.

אומדן היקף ההכנסות מתיירים נכנסים בחודש ספטמבר הינו 581 מיליון דולר (כ-2.1 מיליארד שקל), כאשר מתחילת השנה היקף ההכנסות מתיירים נאמד ב-4.728 מיליארד דולר (כ-17 מיליארד שקל).

כניסות תיירים לפי ארצות מובילות ינואר-ספטמבר 2016 

חמש ארצות מובילות בכניסות תיירים ומהוות 48% מכלל כניסות התיירים.
 מספר הכניסות שנרשמו מארה"ב – 721 אלף ומהוות 22% מכלל כניסות התיירים (עלייה של 9%)
 מצרפת נרשמו 272 אלף כניסות (עלייה של 9%)
 מרוסיה היו 225 אלף כניסות (עלייה של 1%)
 מגרמניה נרשמו 205 אלף כניסות (עלייה של 14%)
 מהממלכה המאוחדת נרשמו 174 אלף כניסות (8% עלייה).

לדברי שר התיירות, יריב לוין, חודש ספטמבר ממשיך את הנסיקה בכניסות תיירים עם עליות מרשימות ושבירת שיאים חדשים. "אנחנו משווקים את ישראל בעולם בהתאם לאסטרטגיה חדשנית וממוקדת קהלים – ורואים תוצאות. אנו ממשיכים בפיתוח שווקים חדשים ופועלים לשימור השווקים המסורתיים. התיירות הפכה בשנים האחרונות למנוע צמיחה למשק הישראלי ולשיפור תדמיתנו בעולם ואני מברך על כך. שתהיה לנו שנה טובה, שנת תיירות מוצלחת וגמר חתימה טובה!"

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, הוסיף כי  מדובר בעוד שיא בתיירות אשר מעיד על האטרקטיביות של ישראל לתיירים מרחבי העולם. "משרד התיירות פועל כל העת כדי להמשיך לשבור שיאים וממשיך לפתח מוצרים חדשים במטרה למשוך קהלי יעד שונים כמו תיירות אקסטרים".

Exit mobile version