Site icon IAS

סרביה: הסוד שהתגלה

נציגי לשכות התיירות של סרביה ושל בירתה בלגרד, וכן שגרירות סרביה בישראל, השתתפו באירוע של חברת אופן סקיי, נציגת אייר סרביה בישראל, לצורך חיזוק הקשרים בין סוכני נסיעות סרביים לישראלים, ולקירוב לבבות. מסתבר שסרביה, בניגוד לאחיותיה האחרות שהיו חברות ביוגוסלביה כמו קרואטיה וסלובניה, הייתה במשך שנים סוד כמוס לתייר הישראלי.

רק בשנים האחרונות, עם תחילת הטיסות של אייר סרביה בין ישראל לבלגרד, החלו הישראלים להדביק את הפיגור ובגדול: הישראלים היוו את אחד מעשרת השווקים הגדולים של התיירות הבינלאומית לסרביה בשנה שעברה. אחוז הישראלים שתייר בסרביה צמח באותה שנה ב-205% לעומת 2016 ומספר הלינות עלה ב-133%. בסך הכל מדובר בשנה שעברה ב-40,000 תיירים ישראלים וב-125,000 לינות בסרביה.

באירוע ביום רביעי בערב במלון הילטון בתל אביב, התנצל המנכ"ל והבעלים של חברת אופן סקיי אפרים פורטיס, בפני השגריר הסרבי בישראל, שאת שמו התקשה לבטא באמרו ש"אני מכיר רק שמות של כדורגלנים"…

הערב, שלווה בסרטונים, מצגות והסברים, נועד להמשיך ולקדם את המומנטום של התיירות הישראלית בסרביה.

לדברי השגריר מילוטין סטנויביץ' ( Milutin Stanojevi? ) התיירות, כמו האמנות, יוצרת גשרים בין עמים, שכן מדובר בקשרים בין אנשים ואלה חזקים מהצהרות, "במיוחד כשיש ניסיון טוב בין סרביה וישראל. ישראלים מגלים את הטבע, הערים, חיי הלילה, תרבות, אמנות, פעילויות כמו פעילויות מים ונהרות, ריזורטים. הנכס החשוב ביותר של סרביה הם האנשים החמים ובכך הם דומים לישראלים וזהו תמריץ לתיירים לחזור".

השגריר הוסיף ואמר שלפני חמש שנים קשה היה לחשוב על מצב שבו יתקיימו בין 4 ,7 ואף 14 טיסות שבועיות בין ישראל לבלגרד. "ישראלים מרגישים בטוחים בסרביה, מעולם לא הייתה בה אנטישמיות בולטת. השגרירים הטובים ביותר הם שגרירי הרצון הטוב, התיירים שכבר ביקרו בה ויכולים לספר על כך. הבה נעשה את שיתוף הפעולה בתיירות לשיתוף פעולה ביחסי המדינות בכלל", ביקש השגריר. האירוע חל ביום הולדתו של השגריר והמארגנים טרחו והזמינו עבורו עוגת יום הולדת .

 

 

מריה לאבוביץ' ( Marija Labovi? ), מנהלת לשכת התיירות של סרביה, הסבירה כי המדינה ממוקמת בלב מדינות הבלקן ובלגרד היא Hub – מרכז יציאה נוח לכל המדינות סביבו. "בלגרד היא יעד לכל השנה, אנשים חמים, היא נוחה לחופשות עיר של סוף שבוע – סיטי ברייק – יש בה היסטוריה ומורשת, את נהר הדנובה, אתרי סקי ולא פחות מ-900 פסטיבלים, רובם בחודשי הקיץ. ועוד לא הזכרנו את הגסטרונומיה והיין שבהם התברכה. בעיר בלגרד – שהיא עיר מודרנית אך גם שומרת על מורשת – 1.7 מיליון תושבים עם שדה תעופה חדש שבו עוברים 5 מיליון נוסעים בשנה, מלונות ברמה בינלאומית וגם מלונות בוטיק".

ילנה סטנקוביץ' ( Jelena Stankovi? ), דוברת לשכת התיירות של בלגרד ציינה שבלגרד (Belgrade) בירת סרביה, היא עיר עתיקה ויפה ששוכנת על מפגש הנהרות סווה (Sava)  והדנובה. בלגרד נהרסה פעמים רבות, אבל תמיד קמה מהריסותיה. אחד האתרים הבולטים בעיר היא מצודת בלגרד, מצודה מרשימה מהמאה ה-14, שסביבה פארק עירוני מטופח עם טיילת יפה, מזרקות וצמחייה ירוקה. בבלגרד גם כמה מוזיאונים מעניינים, כמו המוזיאון הלאומי, שבו כ-400,000 פרטי ארכיאולוגיה ואמנות; המוזיאון האתנוגרפי, המוזיאון לאמנות מודרנית והמוזיאון לתולדות היהודים בבלגרד.

לצד טיול רגלי בעיר כדאי גם לצאת לשייט על נהר הדנובה או נהר הסווה וליהנות מתצפית על העיר מזווית לא שגרתית. וגם בלילה יש מה לעשות בבלגרד, עם כמות לא מבוטלת של מועדונים וחיי לילה סוערים. 

נובי סאד (Novi Sad), העיר השנייה בגודלה בסרביה, ששוכנת מצפון-מערב לבלגרד, היא גם אחת הערים היפות במדינה ואפשר לצאת אליה לטיול של יום מבלגרד. האתר הבולט ביותר בעיר הוא מצודת פטרוברדין (Petrovaradin), מצודה מלכותית מרשימה במיוחד מהמאה ה-18 ששוכנת על גבעה לגדת הדנובה. במגדל השעון של מצודה ניתן להבחין למרחוק. המצודה המרשימה היא אחד מאתרי החובה לכל מבקר בסרביה. נובי סאד נבחרה לשמש כעיר התרבות של אירופה בשנת 2021 והיא תהיה הראשונה לשאת את התואר מחוץ לאיחוד האירופי.

כאמור, סרביה חווה צמיחה דו ספרתית שנתית מרשימה ובשנת 2017 הגיעו אליה יותר מ-3 מיליון תיירים. המדינה משקיעה כספים רבים בתשתיות תיירותיות, כולל פיתוח של מיליארדי דולרים בחוף וטיילת בבלגרד, עם 2 מלונות חדשים ואטרקציות תיירותיות והשקעות נוספות.

סרטון וידאו

Exit mobile version