Site icon IAS

מארגן כנסים: "ביטול מאסיבי של כנסים בסין"

סין. למעלה מ-50 מיליון אזרחים נמצאים בבידוד תחבורה במחוז חוביי במרכז סין. צילום Depositphotos

ל"מגפת וירוס הקורונה השפעה עולמית: יש ביטול מאסיבי של כנסים בסין וביטול נרחב של השתתפות סינים בארועים וכנסים בעולם. זאת לצד הורדה בקיבולות טיסה, מאחר וחלק מחברות התעופה הסיניות ביטלו טיסות". כך אומר ליאור גלפנד, מנכ"ל חברת הכנסים והתערוכות ארטרא.

ליאור גלפנד מנכ"ל ארטרא. צילום חן גלילי

במקביל מפסיקות חברות תעופה את טיסותיהן לסין ובהן בריטיש איירווייס, יוניטד וקתאי פסיפיק.

ארטרא היא גם ממארגני תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית IMTM, ביחד עם חברת Israel Travel News, בהשתתפות משרד התיירות וגופים נוספים. האירוע מתקיים בין ה-11-12 בפברואר באקספו בתל אביב ולראשונה משתתפת בו גם סין.

במסגרת התערוכה מתוכנן מפגש בין סוכני נסיעות ישראליים לבין חברות מענף התיירות הסיני. את המפגש מארגנים מרכז תרבות סין, משרדי התיירות בערים נאנג'ינג וסניה וחברות התעופה סצ'ואן איירליינס והיינאן איירליינס.

גלפנד מדגיש ש"הסינים שמגיעים הם, ככל הידוע, לא מהאזור הבעייתי, אבל כל אחד יעשה את שיקולו באם להגיע למפגש ב-IMTM או לא. האירוע אמור להתקיים כמתוכנן – אלא אם הסינים יחליטו לבטלו ביוזמתם".

דוכן אזרבייג'אן איירליינס ב-IMTM ב-2019. צילום עירית רוזנבלום

שלשום (ב’) הודיעה סצ’ואן איירליינס כי היא מבטלת את טיסותיה ליעדים ברחבי העולם לאור התפשטות נגיף הקורונה ומתוך דאגה לנוסעיה. הביטול כולל גם את הטיסות בקו תל אביב-סין מה-9 בפברואר, כלומר, בתקופת התערוכה.

חברות שייט עם ספינות שבסיסן בסין, מבטלות יציאות

ואילו חברת הקרוזים קוסטה השעתה תשע הפלגות צפויות שתוכננו לצאת מסין בין ה-25 בינואר ל-4 בפברואר, רויאל קריביאן ביטלה את ההפלגות של ה-27 וה-31 בינואר ו-MSC ביטלה את ה-28 בינואר וה-31 בינואר בשייט משנגחאי.

הקרניבל הורייזון של חברת קרניבל קרוז ליין. צילום יח"צ

חברות מסויימות נוקטות בשינויים בפרוטוקולי השיקוף המשולבים שלהם בספינות ברחבי העולם.

תאגיד קרניבל מסר כי הוא מתואם מקרוב עם המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב וארגון הבריאות העולמי ליישום אמצעי סינון, מניעה ובקרה מומלצים לכל המותגים. אלה כוללים דיווחי בריאות של הנוסעים לפני העלייה לאוניה, בדיקת טמפרטורה ושאלון עבור אנשים מהאזורים הפגועים ושלילת העלייה במידת הצורך.

נוסעים המבקרים במרכזים רפואיים על הסיפון בשל בעיות נשימה, יעברו הערכה גם הם לגבי המחלה, נמסר מהתאגיד.

Trip.com מרחיבה את הויתור על דמי ביטול למלונות

ענקית הנסיעות הסינית Trip.com, הרחיבה את תוכנית 'אחריות הביטול' ('Cancellation Guarantee'), והוסיפה ויתור על דמי ביטול לאלפי מלונות מעבר לים. תחילה הציעה ויתורים על הזמנות במעל 250,000 מלונות ברחבי סין, בגלל האיום ההולך וגובר של התפרצות הנגיף.

כעת הוסיפה החברה כ-30,000 מלונות מחוץ לסין לתוכנית הביטולים מרצון. זה תקף להזמנות שבוצעו לפני ה-24 בינואר לתאריך הצ'ק-אין עד 8 בפברואר. "ברצוננו להביע את הכרת התודה העמוקה ביותר למלונות אלה על התמיכה והמחויבות שלהם. לאור ההתפתחויות האחרונות, כולל התפשטות הנגיף בסין ובמדינות אחרות, יש צורך להרחיב את היוזמה ולכלול מלונות משווקים אחרים" אמר ריי צ'ן, מנכ"ל עסקי לינה בקבוצת Trip.com.

הרחבת ויתור דמי הביטול כוללת שותפים עולמיים במלונאות כמו הילטון, שנגרי-לה, IHG (אינטרקונטיננטל), מריוט, הייאט, אקור ומליה. Trip.com הוסיפה כי "נמשיך לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות, וננקוט בפעולה נוספת בכל עת שיידרש".

Exit mobile version