Site icon IAS

לשכת מארגני תיירות נכנסת: "מע"מ על תיירים, מכה להתאוששות הענף"

יוסי פתאל מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל. צילום עוזי בכר

לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל פרסמה היום אזהרה חריפה בנוגע לכוונה להטיל מע"מ על תיירים. לדבריה, מדובר במהלך "חסר בסיס מקצועי, לא כלכלי ולא ישים", אשר עלול לפגוע קשות ביכולת של ישראל להתאושש ממשבר התיירות מאז תחילת המלחמה.

לדברי הלשכה, התיירות הנכנסת לישראל התכווצה בכ־70% מאז 7 באוקטובר, וכעת – דווקא כשבמדינות רבות מתחיל לחזור הביקוש לישראל – העלאת מחירים באמצע תהליך השיקום עלולה לחסום את ההתאוששות עוד לפני שהחלה.

פגיעה בכדאיות הביקור בישראל לעומת מדינות מתחרות
בישראל, העלאת המע"מ תחולל התייקרות מיידית בעלויות המלונאות והחבילות לתיירים. בניתוח של הלשכה, צעד זה יגרום להסבת ביקושים ליעדים סמוכים וזולים יותר, ובמיוחד לירדן, קפריסין, יוון ומצרים – שבהם קיימים פטורים או הטבות מס משמעותיות לענף התיירות. עוד מציינת הלשכה כי ברשות הפלסטינית מחירי המלונות נמוכים ב־20%–50% בהשוואה לישראל. ההתייקרות הצפויה תהפוך את ישראל ליעד יקר במיוחד, ותעביר חלק מהפעילות הכלכלית אל מחוץ לגבולותיה.

אובדן הכנסות במקום רווח למדינה
לפי הנתונים שמציגה הלשכה: כל 3,500 תיירים יוצרים כ־1,000 מקומות עבודה בישראל. בשנה רגילה מייצרת התיירות הנכנסת כ־80 אלף משרות, רובן בפריפריה – במלונות, בהסעות, במסעדות, באטרקציות ובמדריכי טיולים. ביטול הפטור ממע"מ לתיירים עלול לגרום לפיטורים נרחבים, לירידה בהיקף הפעילות העסקית ולפגיעה בהכנסות המדינה ממסים עקיפים וישירים.

לדברי הלשכה, הצעת האוצר חסרה כל ניתוח מקצועי של השפעת המחיר על הביקוש, ומתעלמת מהפגיעה הצפויה בצמיחה ובתעסוקה: "במקום לעודד ביקושים וליצור עבודה – מהלך כזה יקטין תיירות, יקטין תעסוקה ויקטין הכנסות למדינה."

פגיעה בשיווק ישראל בעולם
מארגני התיירות מציינים כי החלטה על שינוי המס בעיצומם של חוזי מכירה לשנים 2025–2026 תיצור אי־ודאות, תוביל לביטולי חוזים ותפגע באמינות ישראל כיעד תיירותי וכלכלי.

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, אמר: "זה מהלך חסר אחריות מקצועית שיגרום נזק להתאוששות הכלכלה לאחר המלחמה. אי אפשר לשווק חבילות לישראל כאשר חרב המע"מ מונחת מעל הראש."

פתאל הוסיף כי מדינת ישראל משקיעה מיליונים בקמפיינים לתיקון התדמית, אך שוכחת את הכלי השיווקי היעיל ביותר: "התיירים עצמם הם השגרירים הטובים ביותר שלנו. כל תייר שחוזר הביתה מספר את הסיפור האמיתי של ישראל. במקום לעודד יותר תיירים, יותר תעסוקה ויותר הכנסות – צעד כזה יביא לפחות תיירים, פחות עבודה ויותר נזק לכלכלה."

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ:  IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם

חפשו אותנו גם בטלגרם

Exit mobile version