Site icon IAS

כרבע מיליון ישראלים ביקרו במצרים בשנת 2017

הפירמידות של גיזה במצרים. צילום Depositphotos

בעוד שהמטה לביטחון לאומי מתריע כבר שנים על אזהרות מסע למצרים, נדמה שאת הישראלים זה לא מרגש במיוחד, שכן על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, מספר הישראלים שיצאו למצרים בשנת 2017 עמד על 247,625 איש, כמעט רבע מיליון. עוד עולה מהנתונים כי מספר היוצאים למצרים בחודשי חג הפסח (מרץ אפריל) בשנת 2017 עמד על 26,748 מטיילים והשנה ביקרו בה עד כה כ-17,832 ישראלים.

"על אף התפיסה הרווחת לפיה מצרים היא מדינה עוינת, המטיילים הישראלים מדווחים על יחס אדיב ומאיר פנים מצד המצרים", אומר סימן עובדיה, מנכ"ל ומייסד חברת הנסיעות CruiseTour , המוציאה, בין היתר, טיולים למצרים ומוסיף כי "התרבות המגוונת והמרתקת של אימפריה עתיקה, לצד המדינה המודרנית, חושפת בפני המטייל הישראלי נופים ותרבות שהוא אינו מכיר בעוד רוב המדינות הערביות סגורות בפני המטייל הישראלי. מצרים, שהיא החשובה והמאוכלסת בין מדינות ערב, שזורה בהיסטוריה של עמנו בקשר הדוק שאולי אפשר לומר המעצב והמשפיע ביותר על היהדות, הכתובים והתרבות של עם ישראל בכלל".

החברה מוציאה טיולים למצרים, המשלבים ביקורים בבית הכנסת העתיק אבן עזרא בקהיר, בפרמידות המפורסמות ברובע גיזה, במקדשי המתים בהם קבורים פרעוני הממלכה המצרית הקדומה, בקהיר ועוד, לצד שיט על הנילוס. הטיול הבא של החברה יהיה בחודש אוקטובר.

800 צליינים קופטים לישראל לפסחא

ואילו חמש טיסות של חברת אייר סיני שנשאו 800 צליינים קופטים, הגיעו לירושלים ביום שני כדי לחגוג את חג הפסחא. כך לפי התקשורת המצרית.

במצרים התארגנה רכבת אווירית כדי להטיס נוצרים קופטים מבוגרים הרשאים לעלות לרגל לירושלים בשבוע הקדוש – הוא השבוע שלפני חג הפסחא בין ה-30 במרץ ל-7 באפריל.

בסך הכל תפעיל חברת אייר סיני 26 טיסות משדה התעופה הבינלאומי בקהיר לנמל התעופה בן גוריון כדי להביא לישראל השנה 4,700 נוצרים קופטים.

מאז מלחמת ששת הימים ב-1967 הפסיקו הקופטים הנוצרים לבקר את המקומות הקדושים להם בירושלים.

לאחר חתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים, החליט ראש הכנסייה הקופטית הקודם, הפטריארך שנודה השלישי שמת ב-2012, לאסור על המיעוט הקופטי במצרים להגיע לירושלים "כל עוד היא כבושה" וכל עוד הסוגיה הפלסטינית לא פתורה, אך מאז מותו ב-2012, יותר ויותר קופטים מנצלים את היעדר המדיניות הברורה כדי לבקר בירושלים בטיסות ישירות ממצרים.

Exit mobile version