Site icon IAS

יפן בירושלים: סאקורה – פריחת הדובדבן בגן הבוטני גבעת רם ירושלים

חגיגת הסאקורה בגן הבוטני בירושלים. צילום תום עמית

מהי הסאקורה? פעם בשנה נוהגים היפנים לצאת אל הפארקים, לחוות ולחגוג את פריחת עץ הדובדבן, הנמשכת 10 ימים בלבד. ביפן ממתינים ההמונים שנה שלמה לימי הפריחה המפורסמת, הנקראת "סאקורה", המסמלת את האופי היפה אך החמקמק ובן-חלוף של האביב. חגיגות הסאקורה ופריחת הדובדבן החלה השבוע בירושלים, בגן הבוטני גבעת רם, שנצבע לזמן מוגבל בוורוד עז של פריחת עצי הדובדבן.

המבקרים מוזמנים בסוף השבוע הקרוב 16-17.2.24 וכן, היום, ג' 13.2.24, לחוויה של פעם בשנה – חגיגת פריחה קסומה, המשלבת שפע פעילויות יפניות לכל המשפחה, כמו: מופע אמנויות לחימה, תיפוף טאיקו, הדגמת אמנויות לחימה יפנית, התנסות בלבישת בגדים יפנים, סיורים בין עצי הדובדבן, טקס תה יפני מסורתי, סדנת צילום, סדנאות יצירה בהם יכינו הילדים פרחים מקיפולי נייר, סדנת מאנגה איור יפני ועוד ועוד.

חגיגת הסאקורה בגן הבוטני מתקיימת בשיתוף קרן ירושלים ושגרירות יפן בישראל. בנוסף, מוזמנים המבקרים לפיקניק עצמאי בשטחי הגן הירוק, באווירה פסטורלית.

אמנויות לחימה יפניות בחגיגת הסאקורה בגן הבוטני בירושלים. צילום אשר פורגס

היום, ג', מחווה לחטוף גיא גלבוע דלאל, חובב התרבות היפנית:

משפחתו של גיא גלבוע דלאל, בן ה- 23 שנחטף ממסיבת הנובה ומוחזק בשבי החמאס בעזה, תגיע היום, ג', בשעה 13:00 לגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים, שכאמור, מציינים בו את הסאקורה – פריחת הדובדבן. לגיא בן ה- 23 יש אהבה עזה לתרבות יפן. הוא נמשך לסדרות, סרטים ולעולם האנימה היפני, ובשנה האחרונה למד באינטנסיביות את השפה היפנית וכבר הצליח לכתוב, לקרוא ולדבר ביפנית.

גיא התכוון לטוס באפריל ליפן יחד עם חבר, ששניהם חלקו את האהבה לתרבות היפנית. משפחתו של גיא, פנתה לגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים, וסיפרה על החלום של גיא לצפות בפריחת הדובדבן ואף להגיע לראותה ביפן, ושאלו אם ניתן באיזושהי דרך לחבר את האירועים המתקיימים בגן, עם סיפורו של גיא, "כי זו הדרך הכי נכונה להרגיש את גיא", אמרו הוריו. הנהלת הגן ניאותה מיד ואף עשו חיבור מהיר עם שגרירות יפן בישראל, שמשתפת פעולה עם הגן במיזם הסאקורה,

וכך, היום בצהריים, במסגרת הפעילויות השונות המתקיימות בגן, יציינו את העובדה שחובב תרבות יפן, גיא גלבוע דלאל, חטוף בעזה. שמו של גיא יכתב ביפנית, עם בקשה לשחרר אותו ואת 134 החטופים האחרים. המשפחה תלבש בגדים יפניים אותנטיים ותצטלם ליד הפגודה היפנית וברחבת עצי הדובדבן הוורודים, בשאיפה שבשנה הבאה גיא כבר יצטלם בעצמו ביפן עם פריחת עצי הדובדבן שם.

יתכנו שינויים בפעילות בשל מזג אויר, יש להתעדכן באתר הגן

 עלות: כלול בכרטיס הכניסה. מבוגר 40 ₪ | מנויים – חינם | ילד 35 ₪ | גמלאים/סטודנט/כוחות הבטחון 25 ₪

 מפונים, חינם בהצגת ת.ז, באדיבות הקרן לירושלים

לפרטים נוספים:

הגן הבוטני האוניברסיטאי

טל': 02-6794012    ובאתר https://www.botanic.co.il/

Exit mobile version