Site icon IAS

יישום חדש של Google Maps ישמר את זכרון הטיול טוב יותר

איך קראו לסמטה עם חנות השוקולד המעולה בנאנט? גוגל מפס זוכר. צילום עירית רוזנבלום

אם תפתחו את Google Maps ותלחצו על התפריט בפינה השמאלית העליונה, תמצאו בין שאר הקישורים את הקישור "ציר הזמן שלך" (Your Timeline). הוא ממוקם נמוך למדי ברשימת הקישורים, אולם הוא עושה מלאכה נאמנה: תכונה זו שומרת רישום של כל מקום שהייתם בו עם הטלפון החכם בידכם ויצרתם מסלול היסטורי ליום שלכם.

בחיי היום יום, המתמצים ביציאה לעבודה, לבית הקפה או להסעות לחוגים של הילדים, אין בזה עניין רב. אולם למטיילים הוא יכול להוות עזרה גדולה וגם מקור לשמחה וגאווה: הוא עוזר לזכור נקודות שביקרתם בהם במרוצת החופשה וגם מאפשר לשתף טיפים ותובנות עם החברים אחרי השיבה הביתה. טריק הנסיעות הזה אמנם גם מאפשר לגוגל מפות לעקוב אחר כל מהלך שלכם – אבל כשמדובר במציאת שם חנות הוינטאג' הקטנטנה שבה עצרתם במורד סמטה אחורית בטיול האחרון שלכם בפריז, או למצוא את הדרך בחזרה אל בית הקפה שעברתם אבל שכחתם לסמן בקופנהגן –  ייחסכו הרבה זמן וכאב ראש.

יום טיול בגוגל מפס. איפה היינו ומה עשינו. צילום מסך מ-Google Maps

תכונת ציר הזמן קיימת כבר יותר משנה, אך בשבוע שעבר הודיעה  Google Maps כי עדכנה את הפיצ'ר. כעת הוא לא רק עוקב אחר כל המקומות בהם עצרתם במהלך היום שלכם, אלא גם יחלק אותם לקטגוריות כמו מסעדות, מלונות, חנויות ואטרקציות, בכדי להקל על הגישה אליהם עוד יותר. משם אפשר להוסיף אותם בקלות לרשימות המסומנות בכוכב בגוגל מפס שלכם, ​​כך שתוכלו לגשת אליהם בכל עת. הצעד הזה מתגלה כמועיל כאשר סוטים מן הטיול למסע קניות ספונטני, לחקר שכונות או לשיטוט כללי ורוצים לזכור את המקומות המדויקים שבהם היינו.

Exit mobile version