Site icon IAS

יינות דלתא איירליינס ב-30 אלף רגל

בחירת יינות זהירה, אשר משתלבת היטב ומתאימה לחך של קהל גלובלי, דורשת מיומנות; אך אמנות בניית תוכנית יין לחברת תעופה כדלתא איירליינס עם בצירים שמקורם ביקבים מגוונים, היא סיפור אחר לגמרי.

למאסטר סומלייה של דלתא, אנדראה רובינסון, יצירת חווית יין בטיסה וכעת גם בטרקליני העסקים (Sky Club) של דלתא, בנויה על חיים שלמים של תשוקה ליין וחושים חדים לאילו טעמים והבחנות יבואו לידי ביטוי טוב ואיכותי בגבהים. רובינסון הפכה לעבודת חייה לא רק את ההבנה ביין הנשתה על פני הקרקע, אלא גם את הניווט בין האפקטים של הגבהים והלחות על החך של מטייל חוג הסילון.

בחירת היינות הינה תהליך שאורך שנה, הכולל איזון בין טעימות ביבשה ובאוויר, אשר מגיע לשיאו מידי שנה במשרדים הראשיים של דלתא באטלנטה, שם מאות בקבוקים נטעמים; כאשר רק אלו ש"מרוויחים" את האישור עוברים את המבחן. הליך הטעימה הקפדני של רובינסון הוא אמנות ואולי אפילו גם מעט מדע.

"החושים שלנו מתקהים בגבהים, דבר שהופך את זה לקשה להעריך את הריחות והטעמים המורכבים שליין יש להציע", מוסרת רובינסון. "בנוסף, הלחץ האטמוספרי הנמוך, וזאת בשונה מטעימה ביבשה, משמעו שמולקולות הטעם האלו טסות מעבר לקולטני החושים כה מהר, כך שמפסידים רבות."

וכאן נכנסת עבודת האמנות של הסומלייה לתוקף. רובינסון חייבת לבחור יינות עם מספיק הבעה ונוכחות בחך, כדי להתגבר על תנאים אלו, תוך שמירה על האיזון. הטריק  על פי רובינסון הוא למצוא רבגוניות ובלנדים שמתפקדים טוב.

"אני ממשיכה להיות מופתעת ושבעת רצון מאיך שיינות אדומים מתיישנים באים לידי ביטוי בגבהים," היא אמרה. "לדוגמא, בורדו אדום עם אילן יוחסין מתקבל טוב תמיד על ידי לקוחות, ועדיין אנו מוצאים כמה בצירים קודמים טובים אשר מראים יותר פרותיות נדיבה, ריחות והרמוניה בגבהים מאשר הבציר הנוכחי. הרמז הראשון לגבי כמה טוב יינות מתיישנים באים לידי ביטוי בטיסה הופיע בשתיית יינות הריוחה רזרב והגראן רזרב, שבמהלך השנים הפיקו משובים נהדרים מנוסעים, אשר מסתנכרנים גם עם חוויית הטעימה האישית שלי אותם במהלך הטיסה."

רובינסון מספרת שהיא באופן קבוע במסע לחיפוש אזורי יין מוכרים פחות, סגנונות ורבגוניות – להצגה ללקוחות הפרימיום של דלתא. היא מצאה לאחרונה יין כמעט בן 10 שנים ממחוז קרנינה בספרד, שהינו רק אחד ממגוון רב של בקבוקים המוצעים בטיסות.

"אנו רוצים להביא תחושה של גילוי יין לחוויה של הנוסעים שלנו כשהם טסים עם דלתא,", אומרת רובינסון.

חלק מהגילוי משמעו הבטחה שיקבים יוכלו לספק את הכמויות שדלתא זקוקה להן בטיסות הבינלאומיות היומיות הרבות שלה. ב-2014, לדוגמא, דלתא הגישה 2.8 מיליון בקבוקי יין בטיסות שמקורם ביקבים מ-15 מדינות שונות ב-5 יבשות.

בשנה הקרובה, מספרים אלו יגדלו ללא ספק, במיוחד משרובינסון תבחר גם יינות לטרקליני העסקים (Sky Club) של החברה, משדלתא באופן הולך וגדל קושרת ביחד את בחירת היינות בטיסה להצעותיה בטרקליני שדות התעופה.

בהמשך להליך הבחירה של רובינסון, ישנו הנושא של מה לעשות עם כל בקבוקי היין העודפים המוגשים לבחינה, באשר יותר מבקבוק אחד מכל סוג נשלח ע"י היקבים למבחני הטעימה.

דלתא פתרה את הנושא ביצירתיות ועם רצון לשים את צרכי עובדי דלתא בראש. בכל שנה, החברה מקיימת מכירה פומבית של בקבוקי היין לעובדיה, במסגרתה היא מאפשרת להציע מחיר עבורם כאשר ההכנסות נתרמות לקרן העזרה של דלתא. בשנה שעברה המכירה הפומבית הניבה יותר מ-20000 דולר, אשר הועברו לעזרה לעובדי דלתא שונים, דוגמת כאלו שפרשו ואשר סובלים מקשיים כלכליים כתוצאה ממשברים לא צפויים, כולל אובדן כתוצאה מאסון.

אנדראה היא האינטלקט מאחורי בחירות היין של דלתא מאז 2007 והיא אחת מכמה נשים ברחבי העולם עם תואר מאסטר סומליה.

 

 

Exit mobile version