Site icon IAS

חגיגה יהודית וישראלית בבודפשט

פסטיבל התרבות היהודית נועד לחזק את הקשר עם הקהל לא-יהודי המתגורר או המבקר בבודפשט. צילום איתמר ברק

פסטיבל הקיץ היהודי "Jewish Art Days" ייערך זו הפעם הרביעית ברציפות בבודפשט בירת הונגריה בין ה-25 במאי ל-2 ביוני. השנה יתקיימו במסגרת הפסטיבל כשלושים אירועים והצגות בנושאים יהודיים וישראליים בכ-15 אולמות שונים ברחבי העיר.

הפסטיבל נוסד במטרה להביא לקדמת הבמה את ערכי המסורת והמורשת היהודית. במהלך ימי הפסטיבל יוצגו תכניות תיאטרליות, מוסיקליות, מחול, צילום, קולנוע ואמנות הכוללות אמנים מובילים, כאשר חלק מהאירועים יתקיימו לראשונה בפסטיבל.

מנכ"לית הפסטיבל ד"ר ורה ויקטוריה ואדאש. צילום יח"צ

האירוע פתוח לקהל הרחב מכל קשת הדתות והגילאים ואחת ממטרותיו המרכזיות היא להציג תרבות יהודית ולחזק את הקשר עם הקהל לא-יהודי המתגורר או המבקר בבודפשט.

הפסטיבל המיוחד הזה מאורגן על ידי גוף פרטי בראשות ד"ר ורה ויקטוריה ואדאש, חברת הקהילה היהודית, יחד עם עיריית בודפשט.

השנה יארחו "ימי האמנות היהודית" גם הפקות מיוחדות עם נגיעה ישראלית, הזמרת והמלחינה הישראלית מורן מגל, תופיע יחד עם להקה בינלאומית בספינת קולומבוס – אטרקציה תיירותית אמיתית, המציעה למבקרים את הנוף היפה ביותר של נהר הדנובה. ב-2 ביוני יציינו את יום ירושלים במופע מחול מרתק של היוצר והכוראוגרף הישראלי, עידן שרעבי, שיוצג בתיאטרון המחול הלאומי בהונגריה. בין האירועים הנוספים תוכנית על חיי הצייר מארק שאגאל, "ריקוד החתונה" – שילוב של אופרה עם כלייזמר, מוזיקה הפופולרית מאוד בהונגריה לא רק בקרב יהודים, תערוכת צילומים של צלמת ישראלית, גיתה קרלי, ילידת הונגריה וגם אירוע גסטרונומי במסעדה הישראלית "מזל טוב".

ד"ר ואדאש ציינה כי הפסטיבל היהודי הינו אירוע פתוח וליברלי המאפשר לקהל מגוון וברובו לא-יהודי להיחשף ולהתקרב לתרבות היהודית והישראלית. "זהו גם כלי חשוב ביותר לגשר בין אנשים ובין אומות, אנחנו זוכים להרבה עזרה מצד עיריית בודפשט ואהדה מהקהל ההונגרי".

לרכישת כרטיסים ופרטים נוספים על האירועים ניתן למצוא באתר הרשמי.

Exit mobile version