Site icon IAS

החזון של אשדוד כבירת המסחר המקוון

מלון לאונרדו אשדוד של רשת פתאל. הרשת סוגרת עשרות מלונות בישראל ובאירופה. צילום יח"צ

אשדוד, העיר החמישית בגודלה בישראל, עומדת בחזית החדשנות ומובילה חזון ומהלכים שימצבו אותה כבירת האיקומרס, הוא המסחר המקוון. מחרתיים, יום שלישי ה-3 בחודש, תתקיים בעיר ועידה גדולה בנושא.

עיריית אשדוד משיקה מהלך לאומי להפיכתה ומיתוגה של העיר לעיר המקוונת, ה -commercity של ישראל. התוכנית שהוצגה במסיבת עיתונאים שהתקיימה בעיריית אשדוד בנוכחות ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי וסגניתו – שרון מרק, מתמקדת במגוון אספקטים בחייה של העיר ובחמישה עוגנים: נמלים; לוגיסטיקה; אקדמיה וחדשנות; תחבורה מתקדמת; תיירות – בעיקר עידוד תיירות עיסקית.

ולעיר יש בשורה בנושא התיירות: חמישה בתי מלון חדשים נמצאים בבנייה והיעד הוא 15-20 בתי מלון שיוקמו בעשור הקרוב.

כיום יש באשדוד שני מלונות מרכזיים: לאונרדו של רשת פתאל ומלון ווסט של טמרס, מלון סוויטות בוטיק בשם "סור לה מר" ועוד מלונית ותיקה בשם "מי עמי". סך החדרים הכולל עומד סביב ה-350, כאשר התפוסה השנתית עומדת על 87% – מהגבוהים ביותר בארץ, מה שמלמד על ביקוש גבוה והיצע נמוך. קיימים כיום מעל 30 מגרשים המיועדים למלונאות, רובם בבעלות פרטית, והעירייה בוחנת דרכים כדי לקדם את בנייתם של מלונות נוספים בעיר.

מראה כללי על אשדוד והמרינה היפה. צילום אווירי קובי רפאלי

באשדוד 7 חופים מוכרזים (ועוד 3-2 לא מוכרזים), כולם זכו בתו התקן היוקרתי "דגל כחול". ברצועת חוף מהארוכות בארץ (כ-8 ק"מ), ניתן ליהנות מחופים מטופחים, נגישים, ללא עלות כניסה או חניה.

באשדוד קיימת סצינה קולינארית ייחודית בארץ, כזאת שמציגה מגוון סגנונות של מטבחים מסביב לעולם: אוכל של עדות (הודי, מרוקאי, בוכרי, גאורגי, אתיופי, תאילנדי וכו'), אוכל רחוב וכמובן – מסעדות דגים.

בפן של תרבות ואירועים, דומה כי אין רגע דל בעיר, המקיימת אינספור פסטיבלים ייחודיים (מדיטרנה, "עמים וטעמים", אשדודשירה", פסטיבל הים התיכון ועוד). באשדוד פועל המוזיאון היחיד בעולם לתרבות הפלשתים, ובקריית התרבות פועלים לצד המשכן לאמנויות, גם מוזיאון אשדוד ו"הצוללת הירוקה" – מקום ייחודי המחנך לשמירה על איכות הסביבה.

החברה לתיירות סיימה בקיץ האחרון את השלב הראשון בפיתוחה של טיילת החוף (הושלם שלב א', כעת שלבי סיום תכנון והגשת היתרים של השלב הבא) – כאשר היא עתידה להתפרש משפך הנחל ועד למרינה. המרינה עדיין נמצאת בבעלות של חברה פרטית, אך אמורה בקרוב לחזור לאחריות הרשות המקומית ואז הכוונה היא להאיץ את הפיתוח של כל האזור – מסחר, שייט ומלונאות. פרויקט שיקום המצודה העתיקה, השוכנת בחוף הדרומי, נמצא בשלבים מתקדמים וכן הנגשת הפארק האקולוגי הסמוך לו.

סיורים מהנים באשדוד עם המדריכה מלי בונאבידה. צילום יח"צ

באשדוד מוצע מגוון גדול מאד של סיורים ללא עלות (ברובם), שמתקיימים מידי סופ"ש ולוקחים קבוצות של מבקרים מכל הארץ להכיר פינות שונות של העיר: אתרי טבע (דיונה ופארק החולות, בע"ח, פארק נחל לכיש, וכו'), מורשת קרב (עד הלום), וכן שת"פ מוצלח עם מרכז המבקרים בנמל אשדוד.

בקרוב מאד יחל מיזם חדש בשם "ארטי-שוק", המארח מגוון של דוכני רוכלות ואמנות, בשילוב עם מוזיקת עולם, ברחבת המשכן לאמנויות שבקריית צילקר לתרבות.

במהלך השנה האחרונה הוצא קובץ מפות עבור מדריכי קבוצות מטיילים (וגם עבור בודדים), לפי נושאים: אמנות, מורשת, פסלים, קולינריה ועוד, ובעתיד הקרוב יושק אתר חדש של תיירות אשדוד, אשר ירכז את כלל המידע הרלבנטי למבקר בעיר, במספר שפות.

Exit mobile version