Site icon IAS

"ביקור שר התיירות הטורקי חשוב ולא מקרי"

הבוקר נפתחה תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM זו הפעם ה-23. משלחות מכ-58 מדינות ושרי תיירות ובכירים מכ-18 מדינות נכחו בטקס הפתיחה. בין המשלחות שהשתתפו השנה בתערוכה: טורקיה, פרו, יוון, אתיופיה, טנזניה, צרפת וארצות נוספות. השנה הגיעו לתערוכה מספר שיא של מציגים למעלה מ-55 מדינות וכ-16 שרי תיירות ובכירים.

"התיירות דרך מעולה להכיר אנשים"

שר התיירות, יריב לוין שבירך את שר התיירות של טורקיה, נאבי אבקי (Nabi Avci) שהגיע לתערוכה,:  "אדוני השר, אני מודה על השתתפותה של טורקיה בתערוכת התיירות IMTM. זהו הביקור הראשון של שר טורקי אחרי נרמול היחסים בין שתי המדינות. זה ביקור חשוב ולא מקרי של שר תיירות משום שהתיירות היא דרך מעולה להכיר אנשים, לחזק את החיבור ביניהם ובאמצעותה ניתן גם להפוך את הקשר בין המדינות  טוב יותר ופורה יותר".

הוא הסביר, כי "היחסים הבילטרליים בין ישראל לטורקיה הם מרכיב חיוני לייצוב האזור ולייצור תנופה כלכלית. ביקורו של עמיתי הטורקי יביא לשורה של מהלכים שיחזקו את היחסיים האסטרטגיים בין ישראל לטורקיה, שיש להם חשיבות עצומה הן מבחינה גיאו-פוליטית והן מבחינה תיירותית".

שר התיירות הדגיש כי "אנו עדים לעידן חדש בתיירות לישראל. גידול בתקציבים ובמשאבים שמושקעים בתחום שמביאים לעלייה במספר התיירים שמגיעים לארץ. אנו נעזרים גם במודל הטורקי על מנת להגיע לתוצאות האלו".

בפנותו למציגים הרבים מחו"ל, שבאו ליריד למכור את מוצרי התיירות שלהם, ציין שר התיירות לוין, כי מספר הישראלים היוצאים לחו"ל בשנה הוא יותר ממחצית אוכלוסיית ישראל, שזה נתון חסר תקדים בעולם.

"אל על חווה ימים קשים"

מנכ"ל אל-על  דוד מימון אמר: "זה לא סוד שאל על חווה ימים קשים ואני רוצה לנצל הזדמנות זאת להתנצל באופן אישי בפני הנוסעים שחוו חוסר נוחות עקב הבעיה שנוצרה. אנו מנסים לפתור את הבעיה במהירות האפשרית".

מימון ציין, כי "השנה יצאו יותר מ-30 אלף טיסות של אל על, למעלה מ- 1.6 מיליון תיירים המהווים כ-40% מהאוכלוסייה", והוסיף כי אל על תתרחב השנה ליעדים נוספים כמו מלאגה, קרקוב, פורטו, אודסה וסרדיניה.

לדבריו, אל על  תפתח השנה צי חדש עם 16 מטוסי בואינג דרימליינר 787 חדשים ואנו צופים שהם יהיו באוויר ברבעון השלישי של 2017. הצי החדש צפוי להטיס את נוסעינו לעידן חדש של נוחות ואיכות ויגיע עם כל החידושים הטכנולוגים".

500 מיליון שקל לשלוש שנים

נשיא התאחדות המלונות בישראל אלי גונן אמר: "כולם יכולים להרגיש את השינוי החיובי בעולם התיירות הישראלי. השר לוין הצליח להביא 500 מיליון שקל במיתוג ישראל לא רק לשנה אחת אלא לשלוש שנים. כל מי שיפעל בתעשיית התיירות הישראלית יזכה כעת לגיבוי של משרד התיירות במיתוג ישראל".

"זירת העסקים העיקרית של ענף התיירות העולמית"

אייל שמואלי, מו"ל ועורך ראשי של חברת Israel Travel News ומיזמי IMTM ציין: " תערוכת התיירות הבינלאומית שברה השנה שיא במספר המציגים מחו"ל ומישראל והפכה ללא ספק לזירת העסקים העיקרית של ענף התיירות העולמית. בתערוכה נסגרות העסקאות המרכזיות לחופשות הקרבות בחודשי האביב והקיץ. כמו כן, נחשפים היעדים החדשים שעתידים לתפוס תאוצה ומוצגים החידושים הטכנולוגיים שמעצבים מחדש את פני תחום התיירות. לתערוכה ערך רב עבור ענף התיירות העולמית וכן למדינת ישראל המארחת זו הפעם ה-23 את התערוכה".

Exit mobile version