Site icon IAS

אתונה, לא רק ביוון. היכן נמצאות ערים נוספות שאימצו את השם?

אתונה, בירת יוון. צילום עוזי בכר

אתונה, בירת יוון שנקראה על שם האלה אתנה, היא אחת הערים העתיקות בעולם בעלת עבר עשיר תרבותית ופוליטית וסמל לדמוקרטיה. מתברר שהיא גם היוותה השראה לערים אחרות בעולם שהחליטו לאמץ את שמה.

מרבית הערים הקרויות על שם עיר הבירה היוונית נמצאות בעיקר בארה"ב הודות להשפעה שהייתה לתדמיתה הדמוקרטית והחופשית על אבות המייסדים. הידועה מכולן היא העיר אתונה בג'ורג'יה. העיר מונה כ-140 אלף תושבים, בית לאוניברסיטת ג'ורג'יה – בתקווה שתדמה לאקדמיה האפלטונית שהוקמה על ידי אפלטון באתונה העתיקה, בית ספר לפילוסופיה. העיר ידועה גם כעיר המכללות, עם מספר רב של חנויות ספרים, בתי קפה ומקומות בילוי תוססים.

בנוסף לאתונה, ג'ורג'יה, ישנן כ-35 עיירות וערים נוספות הנקראות על שם בירת יוון, לדוגמא: אתונה, קליפורניה. אתונה, אילינוי. אתונה, אינדיאנה. אתונה מישיגן. אתונה מינסוטה ועוד.

גם באירופה קיימות לא מעט ערים הקרויות על שם אתונה בשל הרצון לינוק את התרבות, החינוך, מערכת המשפט, האומנות והספרות. אטינה, מחוז פרוזינונה, לאציו, איטליה. Ateny, באזור פודלסיה, פולין. Athenstedt, סקסוניה-אנהלט, גרמניה ועוד.

מספר לא גדול של תושבים ממוצא יווני חיים גם ברחבי אמריקה הלטינית. מלחמות רבות של תושבים באמריקה הלטינית נגד הספרדים קיבלו השראה מיוון העתיקה. דוגמא לערים באמריקה הלטינית: אתנס, קוסטה ריקה ואתנאס דה סן קריסטובל, אטלנטידה, הונדורס – שתי ערים שאימצו את השם.

Exit mobile version