Site icon IAS

איך משפיעה מגפת הקורונה על תערוכת התיירות IMTM בשבוע הבא?

תערוכת התיירות. תתפרס השנה על שני ביתנים . צילום יח"צ

"אחרי שקאסם סולימני נהרג בתקיפה אמריקאית, היו הרבה שאלות ממדינות כמו הודו וסרילנקה האם בטוח להגיע לפה, אולי חששו מטילים. בימים אלה, בעקבות הווירוס קורונה, לא קיבלנו שאלות האם מסוכן לבוא לתערוכה", כך אומר אייל שמואלי, מיזמי תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM שתתקיים בין ה-11-12 בפברואר בתל אביב.

אייל שמואלי,, מיזמי תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM. צילום חן גלילי

זהו בהחלט עיתוי אומלל לתערוכה, אם כי גם בשנים קודמות התקיימה התערוכה בצל אירועים כמו מותו של המלך הירדני חוסיין יום לפני התערוכה או, להבדיל, אסון המסוקים.

על השפעת התפשטות הווירוס על התיירות הסינית העולמית והישראלית, אומר שמואלי כי "כשאני מסתובב בעולם בשנתיים האחרונות, בכל תערוכה מאד בונים על הסינים. רואים בהם את תייר העתיד ועשו מאמצים גדולים להביא אותם אליהם. חנויות היוקרה בלונדון ובמילנו בנויות עליהם והן יצטרכו להסתדר בלעדיהם לכמה חודשים לפחות".

שמואלי שותף להערכות שיעדים שהישראלים נסעו אליהם בהתלהבות בשנה שעברה ובמספרים גדלים והולכים ובהם תאילנד, קמבודיה, ויאטנם והפיליפינים – ייפגעו עכשיו בשל קרבתם לסין. "אבל ההערכה היא שגם בתיירות היוצאת וגם בנכנסת מן המזרח, אין מדובר לאורך זמן: עניין של ששה חודשים והבעייה תיפתר", הוא אומר.

מבחינת הסינים, מי שביטלו את השתתפותם בתערוכה, הן שתי ערים שהיו אמורות להציג בה, אולם לדברי שמואלי, מי שלקח את הביתנים חוץ מערים אלו הם לשכת התרבות של סין שממוקמת בישראל, כמו גם הסניפים המקומיים של חברות התעופה הסיניות היינאן איירליינס וסצ'ואן איירליינס.

באשר ל-IMTM קובע שמואלי ש"אין לנו ביטולים. כל הביתנים נתפסו. סין היא רק אחת מ-58 מדינות המשתתפות בתערוכה, שהיא הגדולה אי פעם ומתפרסת השנה על שני ביתנים. התערוכה גדלה, רוב המדינות הגדילו את שטחי התצוגה, כולם רואים בתייר הישראלי לקוח חשוב – כולל תיירות הפנים. השנה משתתפות בתערוכה מדינות חדשות ובהן טאיוואן, נמיביה, בוסניה וטנזניה. כולם רוצים את התייר הישראלי, יודעים שהישראלים מחפשים עניין ולא נוסעים בכל שנה לאותו מקום, שישראל מוציאה תיירות חזקה".

לדבריו, מגיעים גם סוכנים מחו"ל, ובזכות התערוכה, פברואר שנחשב לחודש חלש בתעשיית התיירות, נהפך לנקודת מפגש של סוכנים כדי לתכן את השנה הבאה בתיירות הנכנסת והיוצאת.

הביתן המרוקני ביריד IMTM בתל אביב בשנה שעברה. צילום עירית רוזנבלום

לראייה, מספר שמואלי על האפליקציה המוצעת למשתתפים כדי לתאם ביניהם פגישות של B2B וכי במערכת כבר התקיימו עד שבוע לפני התערוכה 7,000 שיחות ליצירת מפגשים ולבקשות מידע וכי 621 אנשים קבעו עד כה פגישות ליומיים של התערוכה.

ארגון התיירות של האו"ם על התפרצות הווירוס

ארגון התיירות העולמי המסונף לאו"ם UNWTO, הוציא אתמול (ב') הצהרה על מצב עולם התיירות בעקבות מגפת הקורונה וזו לשונה: "ארגון התיירות העולמי (UNWTO) עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות הקשורות להתפרצות נגיף הקורונה (2019-nCoV), הן בסין והן ברחבי העולם ומשתף פעולה באופן הדוק עם ארגון הבריאות העולמי (WHO). מרגע תחילת מצב החירום, הרשויות הסיניות פעלו במהירות ובחלטיות. UNWTO מביע הזדהות עם העם הסיני, ממשלתו ומגזר התיירות שלו בזמנים מאתגרים אלה".

עוד נכתב בהצהרה כי "בשנים האחרונות סין התגלתה כמובילה אמיתית בתיירות עולמית, הן כשוק מקור והן כיעד מוביל בפני עצמה, המספקת פרנסה למיליוני אנשים ברחבי המדינה. התיירות תציע קו הצלה חשוב לאחר שסין תתאושש, כפי שהמגזר הוכיח את חוסנו פעמים רבות בעבר".

ל-IAS נודע שהארגון החליט לא להגיב בפזיזות כבר בשבוע שעבר (למרות שההודעה שנשלחה אתמול מתוארכת ל-31 בינואר), אלא להמתין להתפתחויות ולנסח תגובה אחראית.

כתבות קודמות:

מתחם טכנולוגי וכנס דיגיטל

בוטלה השתתפותם של ערים מסין

Exit mobile version