Site icon IAS

איום על התיירות לצרפת ולפריז

אמסלם טורס תפעיל טיסה מיוחדת לפריז צילום Depozitphotos

צרפת חווה באחרונה תקופה קשה של אירועים: שלושה אנשים נהרגו ו-11 נפצעו בהתקפה של פעיל קיצוני ליד שוק חג המולד בעיר סטרסבורג. אחד ההרוגים הוא תייר מתאילנד. חקירה נפתחה ומרכז העיר נסגר עם כוחות שיטור.

מתקפה רצחנית זו מצטרפת למה שמתרחש בשבועות האחרונים בצרפת ומכונה "מחאת האפודים הצהובים" . תמונות המציגות סצינות של הפגנות באתרי התיירות הידועים ובהם שדרות האליזה ושער הניצחון, משודרות ברחבי העולם ולהן השפעה שלילית על כל התיירות בצרפת ובמיוחד על תעשיית המלונאות בפריז. אלו הן המחאות הגדולות ביותר מאז המהומות של 1968. כתוצאה מכך, תיירים רבים שתכננו לבקר בפריז בדצמבר ביטלו את נסיעתם.

הרוב המכריע של המלונות רשמו ביטולים של יום אחד לפחות בחודש דצמבר. לדברי אנשי מקצוע בענף, זה מייצג אובדן הכנסות של עד 20%, או 10-15 מיליון יורו. עם זאת, נתוני התיירות שנרשמו בפריז במהלך 10 החודשים הראשונים של השנה היו עד כה מדהימים, עם עלייה בכל אזור איל דה פראנס, הכולל את מרכז פריז.

המלונאים בפריז התאוששו לאחרונה ואף עברו את הרמות של שנת 2014, השנה שקדמה לפיגועים שפגעו בבירה בשנת 2015, והובילו לירידה חדה בפעילות. האירועים שהתרחשו בשבת האחרונה ונמשכו במשך השבוע מהווים איום רציני על תיירות איל דה פראנס.

צרפת הקטנה – לה פטיט פראנס – בעיר סטרסבורג. הפיגועים הגיעו עד אליה. צילום עירית רוזנבלום

לפי הערכות, בין ה-23 ל-27 בנובמבר בוטלו בין 20-25 אלף לינות לחודש דצמבר. סופי השבוע, במיוחד סוף השבוע של ערב השנה האזרחית החדשה, הם הימים עם מספר הביטולים הגבוה ביותר.

רולנד האגי, (Roland Héguy), נשיא קונפדרציית התיירות, הביע חשש כי "הדימוי מאיר הפנים של פריז וצרפת נטבח" בעקבות האלימות והנזקים שנעשו בהפגנות האפודים הצהובים. האגי, המשמש גם כיו"ר הארגון המרכזי של סקטור המלונאות Umih – Union des métiers et des industries de l'hôtellerie – אמר שלדעתו חופשות חג המולד נפגעו "ואף נהרסו".

פריז זוכה למספר שיא של תיירים – כ-40 מיליון בשנה.

בין ישראל לצרפת התקיימו בחודשים ינואר-נובמבר 2018 1.2 מיליון תנועות נוסעים (נכנסים ויוצאים) – עלייה של קרוב ל-12% לעומת אותה התקופה ב-2017. נמל התעופה שארל דה גול בפריז מדורג במקום השני בנתוני רשות שדות התעופה כיעד ראשון של נוסעים מישראל עם 807 אלף תנועות נוסעים אחרי נמל התעופה אתאטורק באיסטנבול – 986 אלף – שמשמש בעיקר כנמל לטיסות המשך.

בין שתי המדינות מתקיימת פעילות תעופתית רבת שנים ורק לאחרונה חגגה אייר פראנס/קלמ 71 שנות פעילות בארץ.

כתבה קודמת על מלונות פריז החדשים.

Exit mobile version