Site icon IAS

תקנות משרד הבריאות: סגר לילה בחג הפורים

חג פורים "שמח" - סגר לילי. צילום Depositphotos

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות, שר הבט״פ, מפכ״ל המשטרה, מנכ״ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה, ראש שירותי בריאות הציבור, מנכ״ל מד״א וראשי קופות החולים בישראל קיימו היום תדרוך חשוב לציבור לקראת חג הפורים כחלק מהמאמץ למנוע התפרצות חוזרת של המגפה ודיווחו על המשך צעדים להתמודדות עם הקורונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בפורים שעבר הייתה התפרצות מסוכנת שהדביקה המונים ואתם זוכרים שנאלצנו לסגור את המדינה. אסור שזה יחזור על עצמו. בפורים הזה, נהפוך הוא, כולנו מצווים לקיים את הכללים. אנחנו יכולים לשמוח, אנחנו יכולים להתחפש, אבל אנחנו חייבים לשמור על הכללים. זה חשוב שבעתיים כי אנחנו ממש, אבל ממש על סף יציאה מהמגפה.

בהמשך להחלטת הממשלה אתמול בעניין הגבלות בימי חג הפורים, אישרה הממשלה הערב (ד׳, במשאל טלפוני) את תקנות משרד הבריאות:

1. החלטה על סגר לילה. איסור על יציאה ממקום המגורים בשעות 20:30 עד 5:00 למחרת בבוקר. למעט למטרות החיוניות המותרות, כולל יציאה לעבודה מותרת, או יציאה עד 1,000 מטרים ממקום המגורים. איסור זה יחול גם לגבי מי ששוהה בבתי אירוח.

להלן התאריכים והשעות בו יחול סגר הלילה:

– יום חמישי, 25.2, בין השעות 20:30 עד 05:00 בבוקר ביום שישי, 26.2.

– יום שישי, 26.2, בין השעות 20:30 עד 05:00 בבוקר ביום שבת, 27.2.

– יום שבת, 27.2, החל מהשעה 20:30 עד 05:00 בבוקר ביום ראשון, 28.2.

2. איסור פתיחת בתי עסק בשעות הסגר, למעט עסקים חיוניים.

3. איסור קיום מסיבה במהלך שעות הסגר (קביעת איסור זה גם תאפשר הטלת קנס על מחזיק מקום שהתקיימה בו מסיבה) ואיסור על שהייה בבית של אדם אחר.

4. הקנס על הפרת הסגר או שהייה בבית של אדם אחר הוא 500 ש"ח.

5. התקנות לא יחולו על יישוב שמרבית תושביו אינם יהודים ובאזור מזרח ירושלים.

ראש הממשלה אמר והוסיף: " אני מציג היום תכנית של חמישה צעדים ליציאה בטוחה ממגפת הקורונה. אבל זה לא משהו שאולי יקרה, זה קורה ממש עכשיו. לפני כן אני רוצה להראות לכם את מצבנו היום.

מספר המתחסנים והמחלימים בישראל במצטבר, שהתחסנו לפחות פעם אחת, אליו אנחנו רוצים להגיע הוא 6 מיליון ו-200 אלף הבוגרים שמעל גיל 16 במדינת ישראל.

אנחנו עדיין במרחק אפילו במנה אחת של מיליון ו-200 אלף אנשים. אנחנו מתחרים בתחלואה, אנחנו נמצאים עם כמה אלפי מאומתים ליום. לכן יש פער שקיים בין מספר האנשים שכבר התחסנו לבין אלה שעדיין לא התחסנו. אנחנו חייבים לסגור את הפער זה כדי לפתוח בחזרה את המדינה שלנו.

הפער קיים מכמה סיבות, הסיבה העיקרית שהפער קיים היא בגלל פייק ניוז. אומרים שהחיסון לא טבעי, שזה גוף זר, תופעות לוואי, זה לא בדוק. אמרו את זה על כל החיסונים הקודמים ב-150 השנים הקודמות.

אמרו זאת על האבעבועות רוח, על החצבת, האדמת, אני רוצה לחדד משהו: הנגיף הוא הגוף הזר שתוקף את הגוף, הנגיף זה הדבר הלא טבעי שתוקף את הגוף. החיסונים זו ההגנה, זו מתנה אדירה לאנושות.

לפני שבא עידן החיסונים, תוחלת החיים הממוצעת של האנושות היתה בין 30-40 שנה. החיסונים יותר מכל דבר אחר –  הכפילו את תוחלת החיים שלנו. אני מבקש מכם, אל תאמינו לפייק ניוז. לכו להתחסן. החיסונים מצילים חיים, החיסונים מאריכים חיים.

כולנו ראינו את הטרגדיה הנוראה של אסנת בן שטרית ז"ל. אישה צעירה עם שמחת חיים, היה לה חיוך שובה לב. היא הייתה בהיריון ונפטרה מהקורונה לפני שהספיקה להתחסן. היא הותירה בעל, ארבעה יתומים ועובר שלא שרד.

היה לאסנת קרוב משפחה שהוביל קבוצות מחאה נגד חיסונים ואמר לה: "אל תתחסני". היום המשפחה שלה מובילה קבוצות לשכנע את אזרחי ישראל ללכת ולהתחסן.

אבל עדיין, כפי שאמרתי, ישנו הפער הזה של כמיליון ישראלים בוגרים שלא התחסנו אפילו פעם אחת. זה אומר שרבים מאזרחי ישראל עדיין עלולים לחלות באופן קשה וחלילה למות.

בכל העולם האזרחים מחכים לחיסונים, במדינת ישראל החיסונים מחכים לאזרחים. את זה חייבים לשנות ומיד.

בניו יורק, מיאמי, לוס אנג'לס ובאירופה אי אפשר להשיג חיסונים. תשאלו קרובים וידידים שלכם שם. הם מתחננים להשיג חיסונים. תחשבו על כך שמבוגרים במדינות אחרות ממתינים חודשים ארוכים כדי לקבל חיסון, מבקשים מאיתנו להביא להם חיסונים. כאן החיסונים מחכים לכם ואנחנו יכולים לצאת באמצעותם יחד מהקורונה בשלום ובבטחה.

אני כמובן מברך את מיליוני הישראלים שכבר התחסנו, ואני מברך את צוותי הרפואה, מד"א, ארגוני הצלת החיים שנרתמו באופן יוצא מן הכלל למשימה. בעזרתם ובעזרת השם אנחנו יוצאים מהקורונה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. Depositphotos

ובכן, אלה חמשת שלבי היציאה של הקורונה: 

השלב הראשון הוא שלב אפס – זה פורים, זה עכשיו. אנחנו צריכים לעבור את פורים בשלום. השלב הראשון הוא עכשיו, ברמה הזאת ש-81% מאזרחי ישראל מחוסנים, או לפחות מחוסנים פעם אחת, וזה דרכון ירוק.

השלב השני, שבוע שני של מרץ, זו פתיחת חינוך מודרגת. עשינו כבר פתיחת חינוך, נעשה פתיחה נוספת של החינוך.

השלב השלישי, דרכון ירוק שלב ב'. גם כן בשבוע השני של מרץ, כפי שתכננו.

השלב הרביעי בסוף מרץ. הכוונה שלנו לגמור לחסן את כל האוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 16.

השלב החמישי: באפריל הכוונה שלנו להגיע לפתיחה מלאה.

זה כמובן תלוי ברמת התחלואה, אבל אם כולנו נעשה מה שצריך – אנחנו עוברים את זה. אנחנו עוברים את זה בעזרת ההיענות של אזרחי ישראל, בעזרת הגבולות הסגורים, כולל נתב"ג, כדי למנוע כניסה של מוטציות חדשות, אנחנו רוצים שהאוכלוסייה שלנו, ככל שהדבר ניתן, תהיה מחוסנת לחלוטין.

זה גם נותן לנו הגנה בפני המוטציות שאנחנו מכירים היום, אבל יתכנו כמובן מוטציות חדשות, ובעזרת השם, בעזרתכם אנחנו נעבור את פורים בשלום כדי שנוכל לחגוג יחד את הפסח.

את הפסח הזה נשאל שוב – מה נשתנה הלילה הזה? והפעם נשיב, הלילה הזה כולנו מחוסנים. לכן אני מבקש מכולכם למלא אחר ההנחיות. שיהיה לנו פורים שמח, עדיין עם מסכות".

Exit mobile version