Site icon IAS

שר הקבינט הבריטי מייקל גוב מבקר בישראל

בית הפרלמנט בלונדון. צילום Fotolia

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול (ג') עם שר הקבינט הבריטי מייקל גוב בלשכת רה"מ בירושלים. השניים דנו בהכרה הדדית ב"דרכון הירוק". כמו כן, דנו באפשרות להגברת שיתוף הפעולה במחקר, פיתוח וייצור חיסונים נגד הקורונה ונגד וירוסים עתידיים.

השר גוב ציין שלישראל ולבריטניה יש הצלחה גדולה במבצע החיסונים וכי הם מעוניינים ללמוד מהניסיון הישראלי כיצד לחזור לשגרה.  בנוסף סוכם על קידום שדרוג הסכם הסחר החופשי בין שתי המדינות.

מאוחר יותר, שר החוץ גבי אשכנזי נפגש עם מייקל גוב, האחראי על התיאום הממשלתי בטיפול במגפת הקורונה בבריטניה.

במהלך הפגישה דנו השרים בשיתופי פעולה בין בריטניה לישראל בתחום המאבק בקורונה ובאפשרות לייצר מסדרון ירוק בין המדינות לאור ההתקדמות הרבה בישראל ובבריטניה במבצע החיסונים.

כמו כן, השרים דנו בנושאים בילטראליים ואזוריים ובראשם הפעילות האיראנית. שר החוץ אשכנזי ביקש מהשר גוב להעביר את הערכת ישראל לדבריו של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, על התנגדותו החד משמעית להחלטת ה-ICC לפתוח בחקירה נגד ישראל.

שר החוץ אשכנזי: "המאבק במגפת הקורונה הוא אתגר שאיתו מתמודד העולם כולו. לאחר ההתמודדות עם האתגר הרפואי, יש למצוא דרכים להחזיר את הכלכלה במסלולה במהירות האפשרית. אנחנו נקדם, ביחד עם בריטניה, הכרה הדדית בחיסונים על מנת לאפשר לתיירים ואנשי עסקים משתי המדינות לחזור בצורה בטוחה לשגרה".

Exit mobile version