Site icon IAS

עסקי התיירות בטבריה הקימו מטה מאבק

עסקי התיירות בטבריה הקימו מטה מאבק . צילום עירית רוזנבלום

על רקע נתונים מייאשים של למעלה מ- 50% אבטלה, והעדר תקווה לחזרת תנועת התיירות הנכנסת בחודשים הקרובים, התארגנו בימים האחרונים עסקי  תעשיית התיירות בעיר, להקמת מטה משותף למאבק על הישרדותם, ולקריאה לתמיכת הממשלה בבירת הגליל והכנרת. את המטה מובילים: מלונאים (רובם יזמים מקומיים), מסעדנים ובעלי אטרקציות תיירותיות שונות בטבריה ובסובב כנרת, כמו שייט וחברות נסיעות. נציגי מטה המאבק יציגו את עומק המשבר לשר התיירות החדש, אסף זמיר, בביקורו הראשון בעיר, מחר יום ג' 9.6.

אבי זנדברג, מלונאי ומראשי מטה המאבק, מספר שכלכלת העיר מתבססת לאורך השנים על התיירות ועל ענפי מסחר, הקשורים לאירוח. טבריה ממוקמת כמספר 3 בישראל בתיירות הנכנסת. מקדימות אותה רק תל אביב וירושלים. אך בניגוד להן, טבריה נסמכת בעיקר על התיירות הנכנסת מחו"ל. לאורך השנים, 85% מאורחי בתי המלון בטבריה הם בעיקר צליינים, שמגיעים לביקור באתרים הקדושים לנצרות, ולעומתם, פלח הישראלים בבתי המלון מגיע רק לכ-15%.

לדבריו: "הנתונים הללו מבהירים עד כמה פגיעת הקורונה בתיירות הנכנסת לישראל, היא מכה אנושה לכלל המגזר העסקי בטבריה ובאזור כולו, קשה יותר מאשר בשאר אזורי התיירות בישראל, לרבות בירושלים, בתל אביב וודאי באילת. בנוסף על כך, כלל מועסקי התיירות בטבריה הם תושבי מדינת ישראל. לא תושבי ירדן ולא עובדים זרים, בניגוד לערי תיירות אחרות מובילות בארץ, לכן, התמוטטות התיירות הנכנסת, היא פגיעה כואבת בכל הכנרת והגליל".

במטה המאבק מציינים כי התחזיות העדכניות של משרד הבריאות וגורמי התיירות הצופות עד חזרה של 20% – 30% מהיקף התנועה התיירותית, הן  גזר דין מוות לרוב עסקי התיירות בעיר, שהם נטולי גב כלכלי איתן. עוד אומרים, כי נתוני שירות התעסוקה של למעלה מ- 50% מובטלים בעיר, אינם משקפים את עומק המשבר, כי הם בודקים רק את רמת האבטלה בקרב השכירים, ולא בקרב העצמאים, שיש רבים מהם בטבריה, בעלי עסקי תיירות ושירותי מסחר נלווים לתיירות.

מוסיף גבי בן דורי, בעלים של חברת הספינות בכנרת: "המצב נורא. לא די בכך שאין לנו פרנסה, אין גב כלכלי ויכולת להעסיק עובדים, גם החודשים הקרובים נראים חושך, וזה דווקא בשנה ברוכת גשמים כשהכנרת בשיאה". במטה המאבק מזכירים כי מצבה של טבריה רגיש. מוני מעתוק, ראש העיר המכהן, שהוא יו"ר הוועדה הקרואה מטעם משרד הפנים, רק החל בתהליך הבראה, לאחר משבר פיננסי וניהולי ארוך שנים בעירייה. במצב זה, אין באפשרות העירייה לסייע לעסקי התיירות בתקציבי שיווק, מה שמצדיק תמיכה בשיקום טבריה, אף יותר משאר אזורי הארץ.

במטה המאבק מסמנים כמה מטרות מרכזיות:

*הרחבה והגדלת מסגרת הפיצוי לבתי המלון ולכל העסקים התלויים בתיירות, באופן ישיר ועקיף לחודשים מאי-יוני-יולי, ואף עד לאמצע שנת 2021, שלפי התחזיות, רק אז תחזור התיירות לטבריה.

*פיצוי העסקים על פי מתווה 2006 "מלחמת לבנון השנייה"

*המשך החל"ת עד התאוששות התיירות בטבריה, בשילוב הכשרה מקצועית לעובדים

*פטור ממע"מ לטבריה! לפי מתווה אילת

*תקציב שיווק לקידום תיירות הפנים לטבריה והאזור

*קידום קמפיין בינלאומי לעידוד תיירות נכנסת לטבריה והגליל: GO SEA OF GALILEE

Exit mobile version