Site icon IAS

עד 2027 ייבנו לפחות עוד 104 אוניות קרוז חדשות

אניות עוגנות נסאו בהאמה. צילום עוזי בכר

אניות עוגנות נסאו בהאמה. צילום עוזי בכר

בעשר השנים הקרובות ייתוספו לפחות עוד 104 אוניות קרוז לתעשיית הקרוזים הגלובלית, מה שיאפשר שיא של צמיחה עולמית של ענף השיט.

על פי דוח שנתי לתעשיית הקרוזים לשנים 2018-2019, מציבה התעשיה יעד של 40 מיליון נוסעים והכנסות נטו של 9 מיליארד דולר עד 2027.

תחילתה של תיירות הקרוזים כפי שהיא מוכרת עתה הוא בשנת 1966 ומאז היא מוסיפה קיבולת גדלה והולכת מדי שנה. השנה, הצפי הוא לכ-27 מיליון נוסעים, לעומת פחות מ-17 מיליון נוסעים בשנת 2008.

ובעוד חברות האניות עמלות על יותר ממאה אניות חדשות עם 2,380 אורחים בתפוסה זוגית בממוצע בכל אניה (cruise ship orderbook). שתי החברות הגדולות בשוק, קרניבל קרוז ליין ורויאל קריביאן, מציגות שורה של רווחים שנתיים מאז הנפקותיהן בשנים 1987 ו-1993, בהתאמה.

SeaVeiw, אוניית הדגל החדשה של MSC. צילום יח"צ

MSC Cruises, חברה פרטית שבסיסה בשוויץ, היא בעלת התוכנית השאפתנית ביותר, כשהיא מתכננת להוסיף לצי שלה עשר אניות נוספות. את עיקר הקיבולת היא מייעדת לצפון אמריקה. ה-MSC סיסייד עשתה את הפלגת הבכורה שלה במיאמי בדצמבר האחרון וה-MSC Seaview הושקה לא מכבר בים התיכון.

ספינות חדשות מציעות יתרון לגודל של קווי שיוט, קובעות מחיר גבוה יותר להפלגה וגורמות לנוסעים להוציא סכומי כסף גבוהים בעת ההפלגה עם מיני פיתויים חדשים. האניות החדשות גם נועדו ליצור באז תקשורתי, מה שהן אכן עושות.

מותגים חדשים שחדרו לשוק הקרוזים הם Virgin Voyages  וריץ קרלטון, כמו גם שלוש אניות חדשות מבית דיסני קרוז ליין שצפויות בתחילת 2020.

האוניה החדשה, Norwegian Encore, האוניה ה-17 והתוספת האחרונה של נורוויג'ן קרוז ליין (NCL) לצי האוניות הצעיר והמודרני שלה, תהיה הרביעית והאחרונה בסדרת האוניות של נורוויג'ן קרוז ליין, Breakaway Plus, מזמינה כבר מסתיו 2019 את המפליגים להכיר או לגלות מחדש את היופי, הנופים והתרבות של האיים הקריביים. בנוסף ל-ENCORE, הוזמנו 4 אוניות נוספות לתחילת שנת 2022, עם אופציה להשיק עוד שתיים ב-2026 ו-2027.

האוניות החדשות הן היעילות ביותר בתחום צריכת האנרגיה. מספר ספינות חדשות מבטיחות להשתמש ב-LNG (נוזלי גז טבעי), אשר נשרף בצורה נקיה יותר והוא זול יותר מאשר אופציות הדלק המסורתיות. כל אניה מהאוניות החדשות יעילה יותר ב-20% מקודמותיה, למרות שהן גדולות יותר.

קרניבל – תאגיד השיט הגדול בעולם המציג רווחים שנתיים מאז ההנפקה. צילום יח"צ

ואיך אפשר בלי השוק הסיני: שמונה אוניות צפויות גם משוק זה, שצפוי להיות יום אחד שוק תיירות הקרוזים הגדול בעולם.

לצד בניית האניות החדשות, צפויות חברות הקרוזים להוציא לגמלאות אניות ישנות, גם אם בקצב נמוך יותר מזה של קליטת האניות החדשות. אלה נמכרות תכופות לחברות שלא מתחרות עם השורה הראשונה של חברות השיט. החברות הגדולות ממשיכות בינתים לשדרג ולשפץ את צי האניות העכשיווי שלהן, כשהן מוסיפות אפשרויות נוספות על האניות שישיגו להן תוספת הכנסה.

שוק נוסף שמגלה צמיחה וצפוי לגדול ב-70% עד 2030  הוא שיט המסעות, עם יותר משני תריסרים של אניות כאלה בצנרת, זו נישה שמציעה מסעות תגלית באזורים ייחודיים, תוך התבססות על הכנסות גבוהות מהנוסעים.

Exit mobile version