Site icon IAS

הישראלים חזרו לטייל בדרום הארץ

גן לאומי פארק הבשור אחרי השריפה. צילום אורן אחרק, רשות הטבע והגנים

שבת של מטיילים – כ 100 אלף מטיילים יצאו לטייל בגנים הלאומיים ושמורות הטבע, מטיילים רבים ביקרו בגנים הלאומיים בדרום הארץ ובאתרי המים בצפון. כ 5500 לנים בחרו ללון בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים. בין האתרים הבולטים היו: ירקון תל אפק עם כ 3000 מבקרים, תל אשקלון עם כ 2700 מבקרים, עין גדי עם כ 2200 מבקרים, בניאס עם כ 2000 מבקרים.

גלעד גבאי, מנהל מחוז דרום ברשות הטבע והגנים: "בשבוע החולף פעלנו ללא הפסקה כדי לטפל בנזקי השריפה בחלק התיירותי של הגן הלאומי פארק הבשור. פינוי עצים שנשרפו, ניקוי המשטחים ובריכות השכשוך. אתמול השבנו את המים לבריכות והבוקר שמחנו לקבל את המבקרים בגן הלאומי. מאמצי השיקום בשטחים הטבעיים של הגן ובשמורת הבשור, יימשכו עוד זמן רב.

חניון לילה גן לאומי תל אשקלון. צילום רונית רוזן, רשות הטבע והגנים

אנחנו יודעים שהטבע מתחדש ומשתקם ככל שחולף הזמן אך נדרש להמשיך בתהליכי ניטור ושיקום. בעזרת השותפים שלנו, קק"ל והמועצה האזורית מרחבים, הצלחנו לפתוח את הגן הלאומי תוך שבוע ולאפשר לציבור לחזור ולהנות מהטבע. אנחנו רואים גם מטיילים רבים באיזור הדרום בשטחים הפתוחים, בתל באר שבע עין גדי ומצדה. ואני שמח שהציבור חוזר לשגרת הטיולים".

אורן אחרק, מנהל חניון לילה גן לאומי הבשור: אחרי שבוע של עבודה מאומצת בסידור ושיקום הגן הלאומי פארק הבשור אחרי השריפה, פתחנו את הפארק לציבור המבקרים עם צוות גדול ערוכים לקלוט את המבקרים. שמחנו מאוד לקבל בערב שישי את עשרות הלנים בחניון הלילה. לימור קטן, פרידמן מנהלת חניוני הלילה ברשות הטבע והגנים: כ- 5500 לנים בחרו ללון בסוף שבוע האחרון בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים. בין החניונים הבולטים: חורשת טל, אכזיב ומעין חרוד.

Exit mobile version