Site icon IAS

בג"ץ ממליץ לאל על למשוך את עתירתה בעניין הטיסות להודו

בג"ץ ממליץ לאל על למשוך את עתירתה בעניין הטיסות להודו. צילום Depositphoto

בג"ץ ממליץ לאל על למשוך את עתירתה בעניין הטיסות להודו. צילום Depositphoto

בג"ץ המליץ היום (ה') לאל על לבטל את העתירה שהגישה בעניין הטיסות להודו ולבקש מהממשלה לפצותה בגין אי יכולתה לטוס מעל ערב הסעודית. בג"ץ נתן לאל על זמן של שבוע כדי להחליט אם להיענות לבקשה למשוך את עתירתה.

ב-28 במרץ השנה הגישה אל על עתירה דחופה לבג”ץ, כנגד האישור לאייר אינדיה להפעיל טיסות לישראל במסלול המקוצר החסום בפני אל על. העתירה הוגשה כנגד ממשלת ישראל, ראש הממשלה, מנהל רשות התעופה האזרחית, שר התחבורה ואייר אינדיה. בעתירה מבקשת אל על להוציא צו מניעה כנגד מדינת ישראל ולאסור על אייר אינדיה לטוס לישראל מעל שמי ערב הסעודית, כל עוד לא מותר לחברות תעופה ישראליות לטוס מעל שטחה של הממלכה הסעודית.

במסיבת עיתונאים באותו היום ציין יו"ר דירקטוריון אל על, אלי דפס, כי הוצע לאל על פיצוי כספי שהחברה דחתה אותו, היות והיא רוצה להתחרות ולהתמודד ולא לבנות על פיצויים. יחד עם זאת הוא הסביר, כי אין כרגע אפשרות לאמוד את גובה הפיצויי, כי ברגע שחברות תעופה זרות יטוס גם הן מעל ערב הסעודית לישראל ההפרה הבוטה שקיימת היום מול טיסות אייר אינדיה תתעצם, בלי לתת לאל על אפשרות להתמודד בשוויון תעופתי.

בג"ץ לאל על: ממליץ למשוך את העתירה בעניין הטיסות להודו (צילום: יחסי ציבור)

“פניות למוסדות השלטון נענות בשלילה”

מנכ”ל אל על גונן אוסישקין אמר כי הייתה צפייה באל על שהמדינה לא תפקיר את אל על וזאת משום שהיא מחזיקה במניית זהב בחברה ודורשת שהיא שתישאר בבעלות ישראלית, בדאגה ליותר מ-6,000 העובדים בה, שחלקם משרתים במילואים וחלקם נדרשים להקריב את חייהם למען המדינה.

למרות זאת מוכנה המדינה כן להפקיר את אל על והדגיש, כי “כל ניסיונות שלנו לדבר עם מוסדות השלטון נענות בשלילה. המעשה שנעשה כאן הוא חסר תקדים ברמה עולמית”.

עתה כאשר בג"ץ ממליץ לאל על למשוך את עתירתה, וכשהמדיניות הממשלתית דוחפת להגביר את פעילות חברות התעופה בישראל, כדי לשפר את התיירות הנכנסת ולכן לא תוותר על הטיסות המקוצרות של אייר אינדיה ושל אלה שיבואו בעקובותיה, סביר להניח, כי אל על תחזור לשולחן הדיונים עם הממשלה, כדי לפצותה בגין התחרות הלא שיוויונית בטיסות בין ישראל לבין הודו.

Exit mobile version