Site icon IAS

אל על תפעיל 60 טיסות מסין לאירופה

טיסות המטען של אל על צילום דוברות אל על

חטיבת המטענים של אל על תפעיל 60 טיסות מטען מהעיר וואהן בסין דרך ישראל ללונדון, פריז ופרנקפורט עם ציוד הומניטרי למלחמה בקורונה.

במסגרת העסקה שנחתמה לחודש, אל על מטענים תתחיל להפעיל לראשונה 15 טיסות שבועיות מנמל התעופה בוואהן שבסין דרך נתב"ג ללונדון (9 טיסות בשבוע), לפריז (3 טיסות בשבוע) ולפרנקפורט (3 טיסות בשבוע). הטיסות, שיבוצעו במטוסי בואינג 787 דרימליינר של אל על, יובילו בכל טיסה כ-25 טון של ציוד הומניטרי למלחמה בקורונה.

טיסת מטען הבכורה של אל על מוואהן, סין לתל אביב ועלייה מסכות וחליפות למלחמה בקורונה תנחת היום, יום שני ה-4/5/20 בנתב"ג ולאחר מכן תמריא ללונדון.

זוהי עסקת הטסת המטענים הגדולה השנייה שחטיבת המטענים באל על חתמה. בחודש אפריל היא חתמה על עסקה עם ענקית הלוגיסטיקה הגלובלית KUEHNE&NAGEL, שבמסגרתה תפעיל אל על כ-150 טיסות מטען מסין לאיטליה דרך ישראל עם ציוד למלחמה בקורונה. במסגרת זו תפעיל אל על 2 טיסות יומיות מסין דרך ישראל לאיטליה, עד חודש אוקטובר. טיסות המטען של אל על בחזור מאיטליה יעברו דרך אנגליה, צרפת, גרמניה, הולנד ושוויץ בדרכם לנתב”ג, במטרה לספק קיבולת משמעותית למטען ביבוא מאירופה.

שינויי פעילות

חברת אל על כמו חברות נוספות בעולם למדה להסתדר במשבר הקורונה, בלי להטיס מטוסים רבים, כשהיא פועלת בעבודות חדשות כמו טיסות חילוץ והטסת מטענים בבטן המטוסים ובתא הנוסעים. גם נמלי התעופה בעולם, כמו גם נתב"ג, מתאימים עתה את אמצעי השינוע שלהם לקליטת מטענים.

חברות התעופה בעידן משבר הקורונה משנות עתה את פעילותן בעת הירידה בביקושים וצמצום תנועת הנוסעים, בעיקר בהטסת מטענים. זהו שיקול נכון מבחינה כלכלית בגלל הירידה האחרונה במחירי הדלק הסילוני ובגלל שבכך מחזירות החברות מטוסים לאוויר, במקום להשאיר אותם ללא הכנסה במגרשי החנייה.

נתב"ג כנמל מאסף

שתי העסקאות הגדולות של אל על להטסת מטענים, מהוות גם חידוש בהפיכת נתב"ג לנמל מאסף (Hub) בטיסות מהמזרח הרחוק למערב באירופה ואולי בעתיד גם לאמריקה. זוהי יציאה מהקופסה השגרתית, שבה קיימה החברה טיסות או למזרח, או למערב ולכן יש בכך מעשה ביצועי, כלכלי ופננסי לא שגרתי. אם הוא גם יקויים ביום שאחרי המשבר, תהיה לו משמעות רבה בביסוסה מחדש של אל על.

מטען המובל בתא הנוסעים של מטוס אל על. צילום אל על
Exit mobile version