Site icon IAS

אייר קנדה קיבלה את אישורה של ממשלת קנדה לעסקת אייר טראנסט

מטוס בואינג 737MAX של אייר קנדה. צילום אייר קנדה

למי שכבר שכח, חברת אייר טראנסט החלה להפעיל טיסות ממונטריאול שבקנדה לתל אביב בשנת 2017 ואפילו הרחיבה את פעילותה ל-3 טיסות שבועיות בקיץ 2018. אייר טראנסט נחשבה בזמנו לאחת מחברות התעופה המוצלחות בעולם. שר התיירות דאז, יריב לוין אמר: "אנו רואים את אייר טראנסאט כשותף אשר יסייע להגדיל את מספר המבקרים המגיעים לישראל, ואנו מקווים לראות נתיבים חדשים נפתחים בקרוב."

בימים האחרונים חברת אייר קנדה קיבלה אור ירוק ממשלת קנדה לרכישת חברת התעופה אייר טראנסט, המוערכת כעת  ב-190 מיליון דולר קנדי והוסכמה באוקטובר אשתקד בעקבות השעיית הטיסות הבינלאומיות בעידן משבר הקורונה. העסקה נותרה בכפוף להתחייבותה של אייר קנדה לאפשר תחרות בשוק התעופה הקנדי ואישור הנציבות האירופית הצפויה להתקבל במחצית הראשונה של השנה.

"אנו עובדים כעת על התאמת כל המועדים, כולל הסכמי המימון שלנו, כדי להביא אותם עם סיום הצפוי של הליך הבדיקה של הוועדה", אמר ז'אן איב לבלנק, יו"ר הוועדה המיוחדת של מועצת המנהלים של אייר טרנסאט.

בשבוע שעבר, אייר קנדה הודיעה כי סך ההכנסות שלה בשנת 2020 עמד על 5.8 מיליארד דולר קנדי, צניחה של כ-70% בהשוואה לשנת 2019. אייר קנדה דיווחה על הפסד תפעולי של 3.776 מיליארד דולר קנדי בשנת 2020 לעמת רווח תפעולי של 1.650 מיליארד דולר קנדי בשנת 2019.

"עם פרסום תוצאות הרבעון האחרון של שנת 2020 והתוצאות השנתיות, אנו סוגרים שנה עגומה בתולדות התעופה המסחרית, לאחר שדיווחנו על מספר שנים של תוצאות וצמיחת שיא  באייר קנדה", אמר קאלין רובינסקו, מנכ"ל אייר קנדה. "ההשפעה הקטסטרופלית של נגיף הקורונה, הגבלת הנסיעות והסגרים שהוטלו על ידי הממשלה הורגשה בכל רחבי הרשת שלנו, והשפיעה עמוקות על כל בעלי המניות."

מטוס חברת אייר טראנסט. צילום יח"צ
Exit mobile version