Site icon IAS

"תיירות עם נשמה חברתית": קבוצת אברהם זוכה בפרס בינלאומי

קבוצת אברהם (הוסטלס וטורס). צילום מייק יודין

בתקופה של בידוד עולמי מתרחב, תיירות גוועת וקריאות להחרמת ישראל בפעילויות רבות – זכייה והכרה בינלאומית, מגיעה כמשב רוח של תקווה וגאווה לקבוצת התיירות, שמוכיחה פעם אחר פעם שאכפתיות, מעורבות ואחריות חברתית, יכולים לעזור ולרפא, ושאפשר לעשות תיירות עם נשמה אמיתית.

קבוצת אברהם (הוסטלס וטורס) זכתה אתמול (שבת) בפרס היוקרתי של 2025 Global Youth Travel Awards בקטגוריית "המעורבות הקהילתית המקומית הטובה ביותר". הפרס הוענק בכנס העולמי שהתקיים בליסבון, פורטוגל, במסגרת WYSTC (World Youth & Student Travel Conference).

זו הזכייה הרביעית של קבוצת אברהם בפרס בינלאומי יוקרתי בתחום התיירות העצמאית והאכסניות. הפרס נחשב לאחד מהמכובדים והמשפיעים ביותר בסגמנט התיירות העצמאית והחברתית, וחשיבותו בולטת ביתר שאת על רקע הקשיים והאתגרים שפוקדים את התיירות הישראלית ואת ישראל בתקופה זו.

הפרסים השנתיים של WYSE Travel Confederation מכירים בארגונים ויחידים שהפגינו מנהיגות, יצירתיות ומחויבות, לקידום נסיעות צעירים אחראיות וברות קיימא.

מתוך נימוקי השופטים:

"קבוצת אברהם הוכיחה במלחמה המתנהלת מזה שנתיים, כיצד עסק תיירות יכול להפוך למנוף חברתי של ממש. הקבוצה הפכה באופן מיידי את האכסניות שלה בירושלים, תל אביב ואילת, למרכזי חירום עבור מאות משפחות מפונות, והקימה בשיתוף משרד החינוך מוסדות חינוך זמניים שיצרו תחושת בית עבור הילדים.

במקביל, השיקה הקבוצה את 'אוהל אברהם' – תוכנית חדשנית לטיפול בטראומה ובאבל למעגלי חברים ובני משפחה, שפותחה עם עמותת גוונים. התוכנית, הכוללת סדנאות עמיתים ומעגלי טיפול, התפתחה מפתרון חירום למודל מחקרי מוכר שזוכה להכרה אקדמית ונציגה בכנסים ארציים.

חדשנותה של קבוצת אברהם מתבטאת גם ב'טיולי השפעה' לעוטף עזה – יוזמה ייחודית לחיזוק הקהילות הפגועות. למרות המשבר הקשה בתחום התיירות, הקבוצה הפכה את האתגר לחיזוק קהילתי ולהוכחה שתיירות אחראית יכולה לשמש כוח מרפא ואיחוד."

מודלים חדשניים של תיירות קהילתית:

מעבר להכרה על פעילותה במשבר, הזכייה מדגישה את הגישה הקהילתית המובנית של קבוצת אברהם. בשנים האחרונות פיתחה הקבוצה מודלים חדשניים של תיירות קהילתית, כולל סיורי "קולות וקהילות" בהם תושבי העוטף מובילים מבקרים ומשתפים בתהליכי השיקום שלהם, וסיורים ייחודיים נוספים כמו "פסיפס גלילי" עם מדריכים דרוזים וצ'רקסים, "עכו אחרת" ו"תל אביב מתגייסת".

"אנחנו מאמינים שתיירות יכולה ויכולה להיות כלי חזק לשינוי חברתי", אומר גלעד שאולוף, מנכ"ל קבוצת אברהם. "המעורבות הקהילתית והאחריות החברתית והסביבתית, אינן רק ערכים שאנו דוגלים בהם, אלא חלק אינטגרלי מהדרך בה אנחנו פועלים. ההוסטלים שלנו אינם רק מקומות לינה – הם מרכזי פעילות קהילתית שיוצרים קשרים אמיתיים בין האורחים לקהילות המקומיות, תוך תמיכה בעסקים מקומיים ויצירת השפעה חיובית ומתמשכת על הסביבה בה אנו פועלים."

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ:  IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם

חפשו אותנו גם בטלגרם

Exit mobile version